Gå til innhold

Familiemedlemmer "hengt ut" på DOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange tilfeller lagt merke til at dere som er gamle travere her på DOL, ofte "henger ut" familiemedlemmer. Antagelig uten å tenke på det. Med dette mener jeg at dere kommer med opplysninger om barna deres, ektefeller og andre ved å fortelle om intime ting som personene gjør. Det kan være for eksempel seksuelt: "samboeren min gjør slik og slik, og har sånn og sånn kropp". Kanskje noen gjenkjenner personen, og legger sammen to og to, og til slutt nøster man seg frem til personer som kanskje ikke ville blitt hengt ut her på DOL i det hele tatt.

Det kan dreie seg om barna deres også. Hva de jobber med, hvor i landet de jobber osv. Det er ikke vanskelig å gjette, når dere forteller så mange småting gjentatte ganger om enkeltpersoner.

Jeg gidder ikke nevne nick, dere vet nok selv hvem når det kommer til stykket. Jeg har reagert veldig de siste dagene på at enkelte her inne til stadighet kommer med utsagt som: "datteren min er sykepleier, hun jobber der og der i landet, hun er så og så gammel" Hallo. Det er ikke sikkert barna deres, samboere, nære venner o.l ville syntes det var særlig ålreit å vite at noen kanskje har gjenkjent dem på denne måten, når de kanskje ikke har noe som helst med DOL å gjøre i det hele tatt.

"Kjæresten min, som jeg møtte der, gjør sånn og sånn, han gjør ditt og datt i senga og på fritiden gjør vi sånn og sånn" Javel, men det er søren meg ikke nødvendig å gå i detaljer om seksuallivet sitt her på DOL. I allefall ikke når man kanskje avslører intimedetaljer om en person, mange ganger uten å være klar over det.

Og ja, jeg har blitt gjenkjent på denne måten. Det er pokker meg lavmål.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg for min del har bedre ting å foreta meg enn å holde oversiken over all informasjonen på DOL. Bruker ikke krefter på å gjøre forfattersøk for å se hvem som sa hva når.

Jeg husker ikke hvem som sier hva om seg selv her inne jeg.

Skrevet

Jeg for min del har bedre ting å foreta meg enn å holde oversiken over all informasjonen på DOL. Bruker ikke krefter på å gjøre forfattersøk for å se hvem som sa hva når.

Enig, fuji!

Skrevet

Samme her! Men jeg imponeres stadig over hvor god husk enkelte har, så vi er nok forskjellige ;-)

Skrevet

En viktig påminnelse! Dette er ikke et lukket forum for spesielt inviterte, og det må vi huske på.

Skrevet

Men poenget med hovedinnlegget er vel at du skal ta høyde for at ikke alle er som deg, og at noen faktisk _kan_ komme til å søke opp alt det et bestemt nick har lagt inn her.

Og det kan faktisk skje de fleste av oss! La oss si at du tror at nicket XYZ er bare en helt ukjent dol'er, helt til vedkommende plutselig forteller en historie som gjør at du mistenker at det er en kollega f eks. Noen ville nok da søke opp flere innlegg fra vedkommende for å få bekreftet sin mistanke, og dermed hadde man kanskje også i tillegg til histrien om firmafesten fått med seg noe info om hennes manns seksuelle preferanser....

Og selv om man ikke søker opp gamle innlegg, så vil du kanskje legge ekstra merke til hva vedkommende skriver fra nå av?

Uansett er davarselen/påminnelsen fra Hyssen absolutt på sin plass. En ting hva vi sier om oss selv, noe annet at vi legger ut om andre.

Skrevet

Samme her! Men jeg imponeres stadig over hvor god husk enkelte har, så vi er nok forskjellige ;-)

Og så kan man huske forskjellige ting. Jeg er slik at noen ting kan jeg ha hørt/lest flere ganger uten at det synker inn, mens andre ting sitter 'av seg selv' uten at man gjør noe særlig for det.

Og det har ingenting med hvor pikant eller 'spennende' det er - helt bagatellmessige historier kan jeg plustelig komme på osv.

Skrevet

En viktig påminnelse! Dette er ikke et lukket forum for spesielt inviterte, og det må vi huske på.

Enig, morsan. Det er ok med en påminner en gang i blant.

Skrevet

Det er nok en god del travere her inne som med fordel for alle, burde skifte nick en gang i blant. Enkelte har utlevert info _langt_ over grensa. Det er faktisk slik at mange kun er inne og leser/aldri svarer på innlegg på dette forumet, som er åpent for alle. M.a.o. halve Norge kan ha lest et innlegg, uten at vi noen gang blir klar over det.

Skrevet

Du er inne på noe viktig. Enkelte har også slektninger her inne, de vet om hverandre, og fortsetter å utlevere familiemedlemmer.

Gjest Vekten87
Skrevet

er så langt enig med alle innleggene som er skrevet i denne tråden..

skal sies at jeg selv ikke husker hva om hvem,er helt elendig der.. men sitter ikke her for å høste info heller... vet jeg selv skriver veldig gjenkjennelig om meg selv, men prøver å ikke dra andre folk inn... (kan godt hende jeg har gjort det i forbifarten og ivrigheten, da jeg har skrevet ett å annet innlegg)

men ser hva du/dere mener.er ikke noe kult hvis jeg forekslempel går på jobb og der sitter kollegaen med masse info, om meg og og de rundt meg...

Skrevet

Jeg syns det er en god regel å ikke si mer her inne, enn man kan tåle at alle vet. Hvis man skulle bli gjenkjent av noen, er det ingen krise så lenge man ikke har avslørt noe spesielt sensitivt om seg selv.

Det går jo an å ta et midlertidig nick hvis man vil ta opp ett eller annet spesielt delikat tema.

Skrevet

Det er fint med en påminnelse. Jeg sier ikke mere enn hva jeg kan stå for om evt noen kjenner meg igjen. Men jeg husker ikke fra tolv til middag når det gjelder hvem som har sagt hva for det meste :)

Skrevet

Helt enig med deg.

Samtidig er det morsomt å lese om kjente nick her inne, for føler jo at jeg "kjenner" dere på et vis...

Selv har jeg vært her siden høsten 1997, men byttet nick ca hvert år og hatt opphold med ujevne mellomrom også. Jeg er såpass "uorganisert" at jeg ikke engang husker hvilke nick jeg har brukt.. Håpløst tilfelle...! *s*

En av grunnene til at jeg har byttet nick såpass ofte er bl.a. det du nevner ang. gjenkjennelse..

Ja, jeg synes det er ekkelt om folk (som tydeligvis har for god tid!) søker på spesielle nick og gjør "detektivarbeid", for innleggene blir jo ikke slettet og det blir etterhvert mye informasjon...

Skrevet

Du har helt rett.

Det har også hendt at noen har minnet folk om dette direkte, men har da fått til svar at "ingen jeg kjenner er her", så det gjør ingenting hva man skriver eller hvem man utleverer.

Men hvordan kan man være så sikker på det.

Og vi skal også være klar over at det sannsynligvis er temmelig mange som bare leser, ikke skriver her. Så for alt jeg vet kan søsken, kolleger, gamle klassekamerater og ekser lese her jevnlig.

Skrevet

La merke til at de aktuelle DOL'erne jeg siktet spesielt til i dette innlegget, ikke har svart. Tåpelig.

Skrevet

La merke til at de aktuelle DOL'erne jeg siktet spesielt til i dette innlegget, ikke har svart. Tåpelig.

Innlegget ditt var vel mer en konstantering enn et spørsmål, så hvorfor burde "noen" føle seg forpliktet til å svare?

Skrevet

Innlegget ditt var vel mer en konstantering enn et spørsmål, så hvorfor burde "noen" føle seg forpliktet til å svare?

Joda, og selvfølgelig er ingen forpliktet til å svare. Poenget mitt er at det er så typisk. Typisk at folk som til stadighet "henger ut" familiemedlemmer/kjærester, antagelig uten å tenke over det, ikke tør svare på dette innlegget fordi de mest sannsynlig føler seg truffet. Og jeg henger meg veldig opp i at akkurat disse DOL'erne åpentlyst ikke har turt å si noe om det. Jeg skal selvfølgelig ikke nevne nickene jeg snakker om, da disse antagelig er _veldig_ klar over det selv.

Skrevet

Joda, og selvfølgelig er ingen forpliktet til å svare. Poenget mitt er at det er så typisk. Typisk at folk som til stadighet "henger ut" familiemedlemmer/kjærester, antagelig uten å tenke over det, ikke tør svare på dette innlegget fordi de mest sannsynlig føler seg truffet. Og jeg henger meg veldig opp i at akkurat disse DOL'erne åpentlyst ikke har turt å si noe om det. Jeg skal selvfølgelig ikke nevne nickene jeg snakker om, da disse antagelig er _veldig_ klar over det selv.

Det kan vel være svært mange andre årsaker til at man ikke svarer på et innlegg her, enn at man ikke TØR?

Folk er forskjellige. Det betyr ikke at påminnelsen din er verdiløs.

Skrevet

Det kan vel være svært mange andre årsaker til at man ikke svarer på et innlegg her, enn at man ikke TØR?

Folk er forskjellige. Det betyr ikke at påminnelsen din er verdiløs.

I akkurat dette tilfellet mener jeg bestemt at det er fordi de aktuelle DOL'erne ikke TØR svare. Men men, regnet egentlig med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...