Gå til innhold

Lurte på noe anngående datter på snart 12 år.

AnaLexia

Anbefalte innlegg

De får frukt på skolen. Det er bra synes jeg, men reagerer på at ifølge datteren min så erstatter frukten vanlig mat. Datteren min har begynt med å ikke ville ha med nisten sin, fordi hun ikke trenger den sier hun. Men da reagerer jeg, fordi jeg føler at frukt ikke kan erstatte den ene skiven, knekkebrødet som hun vanligvis har med seg. Ønsker ikke at det skal bli noen kamp, for det blir det ikke noe godt ut av. Jeg vet ikke om jeg overreagerer. Hva ville dere ha gjort? Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser hun kun en skive/ett knekkebrød på skolen? Det var veldig lite for en 12-åring.

Frukten er ment som et tillegg til matpakka. De færresten 12-åringer klarer seg på bare en frukt på en hel skoledag. Og ingen har godt av så lite mat.

Men om det er bedre eller værre å spise en appelsin enn et knekkebrød er vanskelig å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hun kun en skive/ett knekkebrød på skolen? Det var veldig lite for en 12-åring.

Frukten er ment som et tillegg til matpakka. De færresten 12-åringer klarer seg på bare en frukt på en hel skoledag. Og ingen har godt av så lite mat.

Men om det er bedre eller værre å spise en appelsin enn et knekkebrød er vanskelig å si....

Takk for fint svar. Da hadde jeg vel egentlig rett i det jeg trodde.. prøver å si til henne litt om ernæring.. hva som er viktig etc. Hun er jo i en veldig utvikling, og at de blir påvirket av hverandre det gjør de jo..

Er så redd for at jeg overreagerer siden jeg selv har slitt med anoreksi og sånt.. da blir man jo også ekstra var på ting.

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar. Da hadde jeg vel egentlig rett i det jeg trodde.. prøver å si til henne litt om ernæring.. hva som er viktig etc. Hun er jo i en veldig utvikling, og at de blir påvirket av hverandre det gjør de jo..

Er så redd for at jeg overreagerer siden jeg selv har slitt med anoreksi og sånt.. da blir man jo også ekstra var på ting.

Takk igjen!

Kanskje noe annet enn en skive eller et knekkebrød frister mer? Salat m.ost/skinke/kylling/egg. Rundstykke.

Dette blir jo å dulle litt med barna, men jeg hadde valgt å heller gjøre det enn at barnet ikke spiste ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...