Gå til innhold

Bratt m. utsikt eller flatt uten utsikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere fikk velge mellom et sted og bo , der det ene huset lå ganske bratt till med paooramautsikt, eller et hus som lå i flatt landskap, uten utsikt.

Hva ville dere foretrekke?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Utsikt.

Vi ligger i litt bratt terreng, men har en fabelaktig flott utsikt. Da er det verdt og kjøre opp den ekstra bakken.

Skrevet

Panoramautsikt er jo fantastisk flott. Men når vinteren kommer blir det kanskje et slit å få bilen opp til huset?

Jeg ville også vært litt opptatt av forskjellen i pris, forskjellen på husene og hva slags nabolag man kan velge mellom. Utsikt er flott, men ikke alt.

Skrevet

Ikke lett å svare på gitt, fordi det kan ligge noen utfordringer i å ha god utsikt.

Det kan være vanskelig å komme seg opp om vinteren, det kan være rasfare, både snø og jordras,elver som plutselig går langt utover sitt vanlige leie, osv.

Jeg hadde nok lagt mer vekt på at jeg hadde hatt ei solrik tomt enn selve utsikten.

Skrevet

Uten tvil det bratte! :-)

Men med et visst forbehold for at du med "bratt" mener det reneste uren luren himmelturen steinrøys steinrøys svelt ihjel.

Skrevet

Synes det er vanskelig å velge mellom det ene eller det andre. Sol, vind, trafikkforhold er ting jeg ville lagt mer vekt på enn utsikt kontra flat tomt.

Vi har ei flat tomt med mye sol, og mye vind. Veldig greit for ungene å sykle her fordi det er flatt, og vi bor innerst i en blindvei - lite trafikk her. Samtidig har vi en ganske sterkt trafikkert vei lie utenfor boligfeltet.

Kunne gjerne hatt mer utsikt (slik som svigermor har), men hos henne kan ikke ungene sykle pga bratt vei og mye trafikk.....

Skrevet

Hvis det bratte huset lå sånn til at det ble kjelkete på vinterstid + vanskelig å komme opp med utrykningskjøretøy så hadde jeg muligens gått for det andre huset, men det er deilig med utsikt også da.

Skrevet

Spørs på andre ting, et hus uten utsikt kan ligge hyggelig, lunt, osv., mens ett med utsikt kan være slik at du får mye trafikkstøy (lyden går i rett linje), at det ikke er så gode lekemuligheter, eller så koslig utendørs for voksne heller. Når det er sagt, synes jeg det er deilig med utsikt. Solforhold er også viktig

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg ville helt klart valgt utsikt. Jeg har vokst opp med verdens fineste utsikt og kunne aldri trives på et sted der jeg bare ser hus og trær.

Skrevet

Takk for svar.Jeg synest også at utsikt er fantastisk,men jeg må nok bare innrømme, at det noen steder er så bratt, og ulevelig rundt tomten at jeg faktisk hadde valgt å bo mer flatt .

Hvis huset og alt annet var like bra, og spesielt hvis man har småbarn, og ikke har firehjulstrekker, er det for meg helt håpløst å bo stupbratt uansett hvor bra utsikten er.

Skrevet

Utsikt er jo flott, men er ikke alt. Har man barn så er det mere å passe på. Bakke opp til utsiktshuset kan bli et mare med snøen som kan komme? Vinden vil også merkes? Selv har jeg kanskje utsikt mer enn flatt, men har bakke, og en skog som vokser til hele tiden som hindrer utsikten. Sanden i bakken blir ofte skylt bort av regn. Tenk litt på slikt ekstra arbeid når du vurderer utsikts-tomt.

Skrevet

Jeg har ganske fin utsikt, men etter en stund glemte jeg å se på den!

Bakdelen med å by høyt er vinteren, når man er pysete i trafikken. Tør ikke kjøre og nesten ikke gå når det er på det verste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...