Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Skal snart kjøpe ny vaskemaskin og tørketrommel, og vil gjerne ha råd om hvilke vi skal velge. Er en familie på fire med "normalt" (dvs. ganske stort) vaskebehov. Prisen er ikke helt avgjørende, dvs. vi betaler heller litt ekstra for en god maskin som holder lenge. Vurderer Miele, men har hørt enkelte si at andre langt billigere maskiner er vel så bra. Takknemlig for tips :-). 0 Siter
Gjest Lady42 Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 har et tips til deg i denne sammenheng ang vaskemaskina.. velg en med høy omdreining på sentrifugen..da slipper tørketrommelen å gå så lenge etterpå og du sparer strøm.og klea blir fortere tørre:O))) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Og kjøp tørketrommel som stopper når tøyet er tørt. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Miele er gode, men dyre maskiner. Jeg hørte så mye bra om AEG at vi endte opp med å kjøpe det. Veldig fornøyd, mye bedre enn den gamle skranglekassa vi hadde fra før! Pass på at du får en maskin som sentrifugerer godt, så sparer dere strøm og tørketrommelen varer lenger. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 AEG uten tvil! De litt dyrere AEG vaskemaskinene har gode programmer for f. eks å vaske 40 og 60-plagg sammen, det har jeg spart mye på. Invester også i en elektronisk tørketrommel som stopper når tøyet er passe tørt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg sverger til AEG, har min tredje maskin nå. Kjøp med stor trommel, min tar 6 kg tøy og med to unger er jeg sjeleglad jeg kjøpte den! Min kjære har en maskin med bitteliten trommel og jeg synes den blir full med en gang. Har hatt trommel fra AEG også, bare fornøyd med den (den ble igjen da jeg flyttet). 0 Siter
Incubo Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Anbefaler som mange andre her inne, AEG. Det hadde min eks-samboer og det var vel den beste maskinen jeg har brukt! Helt suveren! Må si jeg savner den..hehe;) Hørte et vennepar sa i går at de hadde kjøpt seg vaskemaskin og tørketrommel i ett.. Har ikke noe erfaring fra det men det hørtes jo utrolig kjekt og ikke minst plassbesparende ut! Kanskje noe man skulle sjekke ut;) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Anbefaler som mange andre her inne, AEG. Det hadde min eks-samboer og det var vel den beste maskinen jeg har brukt! Helt suveren! Må si jeg savner den..hehe;) Hørte et vennepar sa i går at de hadde kjøpt seg vaskemaskin og tørketrommel i ett.. Har ikke noe erfaring fra det men det hørtes jo utrolig kjekt og ikke minst plassbesparende ut! Kanskje noe man skulle sjekke ut;) Når man vasker mye tror jeg ikke vaskemaskin og tørketrommel i ett er så smart. Vasker jo gjerne et par maskiner på rappen, og da er det kjekt at de kan gå samtidig. Har dessuten vaskerom og ikke store plassproblemer. Men takk for tips :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Anbefaler som mange andre her inne, AEG. Det hadde min eks-samboer og det var vel den beste maskinen jeg har brukt! Helt suveren! Må si jeg savner den..hehe;) Hørte et vennepar sa i går at de hadde kjøpt seg vaskemaskin og tørketrommel i ett.. Har ikke noe erfaring fra det men det hørtes jo utrolig kjekt og ikke minst plassbesparende ut! Kanskje noe man skulle sjekke ut;) ''Hørte et vennepar sa i går at de hadde kjøpt seg vaskemaskin og tørketrommel i ett.'' Det ville ikke jeg hatt. Da kan man jo ikke vaske to maskiner rett etter hverandre f.eks. Og hva om den ene funksjonen går istykker og man må ha den inn på reparasjon? Nah. 0 Siter
Gjest Mieleforallepenga Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Hadde jeg ikke brydd meg om penger hadde jeg definitivt kjøpt Miele, både vaskemaskin og tørketrommel. Maken til maskiner finnes ikke. De er rett og slett best på alt! De er dyre, men har man råd, kommer man aldri til og angre på det kjøpet 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Hadde jeg ikke brydd meg om penger hadde jeg definitivt kjøpt Miele, både vaskemaskin og tørketrommel. Maken til maskiner finnes ikke. De er rett og slett best på alt! De er dyre, men har man råd, kommer man aldri til og angre på det kjøpet Vel... Min kjære har en ganske ny MIele støvsuger og den er bare dritten. Kostet flere tusen, min lille Siemens til 1400,- er mye bedre. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har en ganske dyr AEG og jeg er veldig fornøyd! Tørketrommelen stopper når tøyet er tørt, det er en fordel, så sjekk det når du skal handle. Er en Bosch vi har tror jeg, ikke helt sikker, men den f\ungerer i allefall godt. 0 Siter
Gjest Blikkboks Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 God morgen, Elextra! Vi har miele og er superfornøyd. Før det hadde vi general elctric???( GE blir det ofte forkortet til), og også superfornøyd. Svigermoren min valgte å høre på rådet om IKKE å kjøpe Miele fordi hun var alene, og ble anbefalt en vaskemasin som skulle være like bra. Dette angrer hun skikkelig på, så hun vurderer å flytte hjem vår gamle GE, som vi har på hytta nå, og ned den andre "supervaskemasinen" hun ble anbefalt på det sterkeste. Jeg har ikke hatt fler vaskemasikner enn dette. Men jeg er i alle fall superfonøyd med Miele, både vaske og tørk. Ha en flott dag! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 God morgen, Elextra! Vi har miele og er superfornøyd. Før det hadde vi general elctric???( GE blir det ofte forkortet til), og også superfornøyd. Svigermoren min valgte å høre på rådet om IKKE å kjøpe Miele fordi hun var alene, og ble anbefalt en vaskemasin som skulle være like bra. Dette angrer hun skikkelig på, så hun vurderer å flytte hjem vår gamle GE, som vi har på hytta nå, og ned den andre "supervaskemasinen" hun ble anbefalt på det sterkeste. Jeg har ikke hatt fler vaskemasikner enn dette. Men jeg er i alle fall superfonøyd med Miele, både vaske og tørk. Ha en flott dag! Takk for råd, og ha en fin dag du også :-). 0 Siter
Gjest skipohoi Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Vel... Min kjære har en ganske ny MIele støvsuger og den er bare dritten. Kostet flere tusen, min lille Siemens til 1400,- er mye bedre. Miele vaskemaskin/tørketrommel er simply the best. Støvsugere fra dem har jeg aldri hatt. Men disse produktene kan vel neppe sammenlignes. Få produsenter er like gode på alt! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Vår vaskemaskin er en AEG fra 1996 - og den er knallgod. Når den en gang tar kvelden, kjøper jeg gjerne en AEG igjen, eller en Miele. Viktig for meg er at den sentrifugerer bra, at en kan kun sentrifugere hvis en ønsker det, at en har mange program å velge mellom, at den har ullprogram, at den er energieffektiv, lite støy og enkel å bruke. Vil ikke hatt vask og tørk i samme maskin. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 Miele vaskemaskin/tørketrommel er simply the best. Støvsugere fra dem har jeg aldri hatt. Men disse produktene kan vel neppe sammenlignes. Få produsenter er like gode på alt! Du har sikkert rett i det, men jeg er så usigelig fornøyd med min AEG vaskemaskin (kostet 7500,- for 4 år siden) at jeg ikke kunne tenke meg å bytte den ut. Når det gjelder Miele så er de såpass mye dyrere enn andre merker med de samme funksjoner at jeg mistenker dem sterkt for at man betaler en del for merket også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.