Gå til innhold

sorte små x¤%¤&// fluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei.jeg blir gal av små sorte fluer inni leiligheten min.

de er alle steder.....æsjjjjjjjjjjjj

noen som har råd om hvordan bli kvitt de????

mottar alt med takk:

;O)

Skrevet

er de dau eller vil du kverke de?

jeg VIL kverke de.de flyver rundt .vet ikke hvor de kommer fra.blomsterjord???

Gjest Vekten87
Skrevet

jeg VIL kverke de.de flyver rundt .vet ikke hvor de kommer fra.blomsterjord???

hvis de er sånn pitte små så er det sikkert plantene, ja...gå på gartneri eller jernvarehandel/malebutikk de pleier å ha alt mulig stående der pleier jeg å kjøpe en slik spray som kan sprayes over alt, tar i vinduer og andre steder de setter seg. når de kommer ani det dør de:) genialt, jeg har aldri et eneste små kryp i huset :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Er det i plantejorda kan du ha litt grønnsåpe eller salmiakk i vannet når du vanner plantene. Sist jeg hadde sånne fluer brukte jeg salmiakkvann til vatning, og sida har jeg ikke sett noe til dem.

Skrevet

Fyrstikk i pottejorda med svovelen opp skal hjelpe eller hindre fluer. Kaffegrut på jorda skal også virke slik. Hvitløk skal visstnok også ha effekt mot flyvende dyr (også mus)

Mange sliter med de for tiden hører jeg. Jeg har de store fluene enda, og de er like irriterende, eller kanskje verre.... Kjedelig i allefall.

Skrevet

Fyrstikk i pottejorda med svovelen opp skal hjelpe eller hindre fluer. Kaffegrut på jorda skal også virke slik. Hvitløk skal visstnok også ha effekt mot flyvende dyr (også mus)

Mange sliter med de for tiden hører jeg. Jeg har de store fluene enda, og de er like irriterende, eller kanskje verre.... Kjedelig i allefall.

Svovelen skal vel være ned i jorda? Er det ikke den som skal ta knekken på eggene da?

Skrevet

Svovelen skal vel være ned i jorda? Er det ikke den som skal ta knekken på eggene da?

Min venninne sa den skulle stå opp, men det er kanskje når de er i lufta for at de ikke skal slå seg ned der? Kan sikkert brukes ned for å få dem ut fra jorda også. Verdt et forsøk.

Skrevet

Jeg fikk et råd her på DOL en gang (lurer på om det var Mariaflyfly sitt råd) - om å sette skåler med blanding av rødvin og zalo på benken.

Jeg prøvde det, og mener at det virket!

Skrevet

Jeg fikk et råd her på DOL en gang (lurer på om det var Mariaflyfly sitt råd) - om å sette skåler med blanding av rødvin og zalo på benken.

Jeg prøvde det, og mener at det virket!

På jobben hos oss satte vi frem små skåler med lunkent vann med sunlighet (oppvaskmiddel) i, en god dæsj sunlight, ved siden av de plantene vi fant ut at fluene kom fra. Fluene stupte nedi som om de skulle fått betalt for det! Men altså - ingen rødvin hos oss, men jeg husker det ble nevnt her inne ja.

Gjest aspeløvet
Skrevet

Hold det rent og pent inne hos deg, og også ute. Fruktfluene er spesiellt glad i frukt(også nedfallsfrukt), rødvin og matrester.

Gjest aspeløvet
Skrevet

Hold det rent og pent inne hos deg, og også ute. Fruktfluene er spesiellt glad i frukt(også nedfallsfrukt), rødvin og matrester.

i tillegg kan du bruke litt radar-spray.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...