Gå til innhold

Hva trener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg MÅ ta meg selv i nakken og trene nå, er fullstendig ferdig i kroppen.

Har en konstant sykdomsfølelse, vondt i hele kroppen, stiv som en pinne og har vanskelig for å reise meg opp grunnet korsryggsmerter, evig hodepine osv osv.

Skal nå begynne med seriøse fysioterapibehandlinger, men burde trene ved siden av.

En annen ting er at jeg har en slank, men meget slapp kropp og en forferdelig stygg holdning...

Hva er bra trening for dette og som samtidig er gøy??

Pilates, er det bra for mine smerter? Hva med oppstramming, funker det mot det og? Har på følelsen av at det bare er tøy og bøy jeg???

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• mariaflyfly

7

• annegunn

3

• Babette

3

Skrevet

Du må først begynne å gå turer før du kan trene, når du er så dårlig. Du kan ev. trene mensendieckgymnastikk i gruppe. Og spørre fysioterapeuten din selvsagt.

Skrevet

Pilates er ikke bare tøy og bøy:-) Hvis du har ryggproblemer og problemer med holdningen vil jeg tro at pilates vil være utmerket. Pilates er konstruert slik at når du styrker en muskelgruppe så strekker du en annen...logisk egentlig. Du trener dessuten ikke bare de store muskelgruppene men også mindre muskelgrupper som du trenger for å ha en balansert muskulatur.

Skrevet

Hvis du er veldig utrent og har mye smerter er det i hvertfall ikke så lurt å begynne rett på med hard trening i helsestudio.

Begynn lett og bruk god tid på å bygge deg opp så du ikke pådrar deg noen skader. Pilates er sikkert bra, det, har bare prøvd en time med dette og jeg skjønte ikke stort. Men det virker som det er skånsom trening i hvertfall! På SATS har de ulike nivåer på treningstimene, da velger du de gule timene som er på kom-i-gang nivå.

Eller hva med å begynne med svømming? Det er skånsomt samtidig som det er god trening for hele kroppen.

Gjest litt om gangen
Skrevet

Jeg syns du rett og slett bør begynne å gå turer. Først i rolig tempo, senere raskere. Hvis du går riktig, vil du merke at selve gangbevegelsen på en måte "masserer" hele ryggen din på en god måte.

I tillegg kan du med fordel gjøre litt strekk og bøy i moderat nivå hjemme hos deg selv.Din fysioterapeut vil helt sikkert kunne lære deg noen gode øvelser.

Det holder lenge, til du er kommet mer i gang igjen.

Skrevet

Jeg jogger så ofte jeg har anledning, det blir fra 1-4 ganger i uka. Det strammer opp masse!

I tillegg bruker jeg trimsykkelen min litt + at jeg gjør litt sånn bøy og tøy-øvelser (situps, armhevinger og sånt) og løfter litt vekter på hjemmebasis, 1-2 ganger i uka.

Det har i alle fall gjort underverker for meg! Begynte tidlig i vår, men det er vel først nå på høstparten at jeg har begynt å løpe 2,5-4 km i strekk og virkelig har merket resultater.

Annonse

Skrevet

Jeg tror Pilates vil være veldig bra for deg, det gir både sterkere og mykere kropp. Men snakk med fysioterapeuten din om dette, han/hun er den som best kan råde deg og som kjenner ditt utgangspunkt.

Skrevet

Jeg jogger så ofte jeg har anledning, det blir fra 1-4 ganger i uka. Det strammer opp masse!

I tillegg bruker jeg trimsykkelen min litt + at jeg gjør litt sånn bøy og tøy-øvelser (situps, armhevinger og sånt) og løfter litt vekter på hjemmebasis, 1-2 ganger i uka.

Det har i alle fall gjort underverker for meg! Begynte tidlig i vår, men det er vel først nå på høstparten at jeg har begynt å løpe 2,5-4 km i strekk og virkelig har merket resultater.

har lyst til å begynne å jogge jeg også, men får jo hold med en gang jeg begynner :P

Skrevet

har lyst til å begynne å jogge jeg også, men får jo hold med en gang jeg begynner :P

Vent minst halvannen time etter du har spist, enda lenger om det er et stort og/eller tungt måltid. Ikke begynne for brått. Begynn med å jogge saaakte og så gå litt, saaakte jogg og så gå litt. Nesten fra lyktestolpe til lyktestople i begynnelsen. Jeg holdt på sånn en god stund før jeg begynte å lage litt distanser av det, nå er jeg oppe i i overkant av 4 km i strekk og sikter mot 5 km snart. :o)

Gjest ottepotte
Skrevet

Vent minst halvannen time etter du har spist, enda lenger om det er et stort og/eller tungt måltid. Ikke begynne for brått. Begynn med å jogge saaakte og så gå litt, saaakte jogg og så gå litt. Nesten fra lyktestolpe til lyktestople i begynnelsen. Jeg holdt på sånn en god stund før jeg begynte å lage litt distanser av det, nå er jeg oppe i i overkant av 4 km i strekk og sikter mot 5 km snart. :o)

Oi, så flink du er da. *himle*

Skrevet

Oi, så flink du er da. *himle*

*Flirer* Du løper vel glatt en mil i slengen før frokost du antar jeg. Sprekingen.

Skrevet

hmm ok:) er bare det å komme i gang da:p

Gjest ottepotte
Skrevet

*Flirer* Du løper vel glatt en mil i slengen før frokost du antar jeg. Sprekingen.

Nei, jeg jogger ikke, fordi jeg vet å jogge ikke har noe for seg i det hele tatt. Ikke er det bra for kroppen, og ikke blir man seende ut noe bedre av det heller. Hemmeligheten er å gå så raskt man klarer, i meget høyt tempo. Da ser man resultater dobbelt så snart som når man jogger. Når man jogger belaster man kroppen, man hjelper den på ingen måte. Selv går jeg slike runder hver kveld, da går jeg 1 mil. Bare etter et par uker så jeg at hele kroppen hadde strammet seg kraftig. Du skal ikke la deg lure av denne evinnelige joggingen. Uansett hva folk sier, så er det faktisk ikke bra. Jeg er forresten fysioterapaut.

Annonse

Skrevet

Nei, jeg jogger ikke, fordi jeg vet å jogge ikke har noe for seg i det hele tatt. Ikke er det bra for kroppen, og ikke blir man seende ut noe bedre av det heller. Hemmeligheten er å gå så raskt man klarer, i meget høyt tempo. Da ser man resultater dobbelt så snart som når man jogger. Når man jogger belaster man kroppen, man hjelper den på ingen måte. Selv går jeg slike runder hver kveld, da går jeg 1 mil. Bare etter et par uker så jeg at hele kroppen hadde strammet seg kraftig. Du skal ikke la deg lure av denne evinnelige joggingen. Uansett hva folk sier, så er det faktisk ikke bra. Jeg er forresten fysioterapaut.

Mener du virkelig det? Hmm, høres deilig ut å "bare" gå raske turer istedetfor å jogge da ;-) Men hvis man jogger en mil i ulendt terreng (ikke på asfalt), så vil man vel ha mer igjen for det enn tilsvarende lengde med rask gange?

Skrevet

Hadde du vært fysioterapeut, hadde du kanskje klart å stave yrkestittelen din riktig...

Skrevet

Jeg er sikker på at pilates er en meget god treningsform for deg! Så utrolig det enn høres ut, så svetter du skikkelig etter en pilatesøkt. Dessuten vil du raskt få en strammere kropp som resultat. Om kondisen blir mye bedre er jeg usikker på.

Skrevet

Hadde du vært fysioterapeut, hadde du kanskje klart å stave yrkestittelen din riktig...

I tillegg så har "vi" ikke en gang spesiell kompetanse på trening, ikke den typen trening i alle fall. Vittig når folk slenger på slike bisetninger for liksom å gi tyngde til påstandene sine. Det har jeg hørt av naboens venninnes mor.

Skrevet

I tillegg så har "vi" ikke en gang spesiell kompetanse på trening, ikke den typen trening i alle fall. Vittig når folk slenger på slike bisetninger for liksom å gi tyngde til påstandene sine. Det har jeg hørt av naboens venninnes mor.

Hehe, ja, det er rent imponerende. :)

Skrevet

'Hva i alle dager gjør flyfly i en sånn tråd' tenkte jeg for et øyeblikk siden, før jeg leste innlegget *knegg*

Skrevet

'Hva i alle dager gjør flyfly i en sånn tråd' tenkte jeg for et øyeblikk siden, før jeg leste innlegget *knegg*

Takk for tillitten. *lei av tråder i taket*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...