Gå til innhold

Håpløst?

Anbefalte innlegg

Gjest nokså oppgitt
Skrevet

Har kjøpt støvsuger for kort tid siden som butikken ikke klarer å skaffe flere poser til, ingen andre butikker heller.

Butikken vil ikke la meg bytte til en annen modell eller refundere kjøpet eller hjelpe meg på annen måte. De påstår deres ansvar ikke går lenger enn til støvsugeren.

Jeg vil gjerne slippe å kjøpe en helt ny støvsuger. Har du noen råd for hvordan man skal kome ut av dette? Hva sier forbrukerretten til slike tilfeller?

Skrevet

Jeg mener det må sies at varen har en klar mangel når den ikke kan brukes til det den er ment til. Den kan ikke brukes uten støvsugeposer så jeg mener du bør prøve å reklamere. Bruk forbrukerportalens klage-mal så kanskje butikken tar deg mer seriøst. Om du ikke kommer videre med det etter å ha klaget skriftlig så bruk forbrukerrådet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Som soleil sier så syns jeg du kan påberope deg vesentlige mangler på produktet om butikken selger deg et produkt uten å fortelle deg at de ikke skaffer poser til støvsugeren, så jeg tror nok ikke de kan hvile på at de ikke trenger gjøre annet enn å selge støvsugeren. Det er da selvsagt at en forhandler skal skaffe det utstyr som trengs til et produkt de selger. Det er jo ikke akurat noen nyhet at en støvsuger etter en viss tid trenger nye poser. Skaffer de ikke nye poser villeder de seg når de ikke opplyser om dette når de selger produktet.

Sjekk forbrukerkjøpsloven på http://www.lovdata.no og finn paragrafene som gjelder vesentlig mangel ved varen. Jeg har aldri opplevd å ikke få det som jeg vil når jeg viser til den og den paragrafen i forbrukerkjøpsloven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...