Gå til innhold

Hva slags skotørker?

Anbefalte innlegg

Jeg må ha en eller annen type skotørker, hvilken type har dere og er dere fornøyd?

Hylle som har varme i rillene?

"Skolester" med varme i som legges i skoene? (går på strøm)

Sånne slanger som blåser varm luft ned i skoen?

Vil primært bli brukt til cherrox og vintersko tenker jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288970-hva-slags-skot%C3%B8rker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1193081247' post='3701433]

Slangevarianten. Har Wilfa, og er veldig fornøyd.

Du må nok velge noe annet, i og med at du er allergisk mot Wilfa generelt, etter vaffel-episoden ;p

*Grøss* Men det er mulig det går med Wilfa skotørker da, de kan vel neppe været laget for å gi crispy sko!? ;o)

Vi har elektrisk skohylle, tror det er Elektrolux. Synes den er veldig grei. Fåes i forskjellige størrelser. Bruker timer på den, da står den som regel på om ettermiddag og kveld, av om natten og på om morgenen slik at vi kan ta på oss varme sko før vi går ut.

Annonse

Uansett: Ha noe MED TIMER!!

Vi har sånn med varmluft i slange og er veldig fornøyd med det. Tror faktisk det ikke er Wilfa (jf kommentarer lenger nede) men Adax el lignende.

Hva mener du med timer? Vi har en sånn som slår seg av automatisk etter max 90 min. Vi vrir selv på hjulet og bestemmer ønsket antall minutter... eh det er kanskje det du mener..?!

Eller finnes det en variant som du kan time til å slå seg på selv på morgenkvisten (hvis man har glemt å tørke støvlene kvelden i forveien)?

Vi har Adax skotørker - med slanger til å putte ned i skoene/støvlene. Vi har med timer, og det vil jeg anbefale på det sterkeste. Lett å glemme å slå av, og det blir varmt nede i skoene. Vi er fornøyd med vår skotørker iallefall.

Da går jeg nok for en skotørker av slangetypen med timer - takker for alle innspill! :o)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1193136248' post='3701776]

Hva mener du med timer? Vi har en sånn som slår seg av automatisk etter max 90 min. Vi vrir selv på hjulet og bestemmer ønsket antall minutter... eh det er kanskje det du mener..?!

Eller finnes det en variant som du kan time til å slå seg på selv på morgenkvisten (hvis man har glemt å tørke støvlene kvelden i forveien)?

Nei jeg mener førstnevnte variant! :-)

Omtrent som en gammeldags komfyrklokke! ;-) Altså at man vrir hjulet til ønsket tid, og så telles det ned til null da den slår seg av selv.

Slik timer som du nevnte sist er praktisk f eks på en brødbakemaskin, men jeg kan ikke skjønne at skotørkemaskiner trenger slikt;-)

Nei jeg mener førstnevnte variant! :-)

Omtrent som en gammeldags komfyrklokke! ;-) Altså at man vrir hjulet til ønsket tid, og så telles det ned til null da den slår seg av selv.

Slik timer som du nevnte sist er praktisk f eks på en brødbakemaskin, men jeg kan ikke skjønne at skotørkemaskiner trenger slikt;-)

Den funksjonen jeg savner mest, er at skotørkeren minner meg på å sjekke støvlene som står i gangen, i god nok tid til at de kan tørkes før de må tas på igjen.

Jeg har en rekke slike funksjoner, men kunne tenkt meg å overlate noen av dem til det aktuelle utstyret, da det blir mange slike kontrollfunksjoner å holde styr på iblant.

For støvlenes eier opphører de å eksistere så snart de er tatt av - våte eller ikke. (Gjett hvilket kjønn...)

Den funksjonen jeg savner mest, er at skotørkeren minner meg på å sjekke støvlene som står i gangen, i god nok tid til at de kan tørkes før de må tas på igjen.

Jeg har en rekke slike funksjoner, men kunne tenkt meg å overlate noen av dem til det aktuelle utstyret, da det blir mange slike kontrollfunksjoner å holde styr på iblant.

For støvlenes eier opphører de å eksistere så snart de er tatt av - våte eller ikke. (Gjett hvilket kjønn...)

*he he* velkjent problem det der gitt! ;-)

Har vært enkelte morgener hvor jeg merker at skoene er klissvåte - jeg har glemt å sjekke kvelden før og sette de på tørk, og _selvsagt_ har de to andre huststandsmedlemmene heller ikke gjort det (gjett hvilket kjønn her også!! *S*)

Det er ingen andre enn meg som kommer på å sjekke sko og sette de til tørk........;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...