Gå til innhold

katten har fått orm i magen:(

Anbefalte innlegg

Gjest fysj og fy:(
Skrevet

fant nettopp ut at katten min har fått ormer i magen,skikkelig ekkelt!sjekket avføringen hennes forrige gang for en drøy uke siden,og da var dn fin.Nå lurer jeg på om jeg bør ta en kur på meg selv og?Noen som vet åssen det smitter fra katt til menneske?hun sover innimellom sammen med meg,utenom det kommer jeg ikke på noe jeg gjør "galt".

trodde egentlig mennesker først og fremst fikk sånne små hvite ormer,ikke sånne brune som dette...vil vel merke det hvis jeg har fått noe??

Skrevet

Du kan være litt forsiktig med å være bort i endetarmsåpningen til katten når den har orm.

kjerringskinn
Skrevet

Mark smitter ikke mellom katt og menneske. Gå på apoteket og få tak i Drontal tabletter til pus. Den dekker flere typer mark enn den pastasaken. 1 tablett pr 4 kg katt og marken er vekk om en dag eller to.

Jeg ville nok ikke hatt katt med mark i senga :-s

Gjest fysj og fy!
Skrevet

Mark smitter ikke mellom katt og menneske. Gå på apoteket og få tak i Drontal tabletter til pus. Den dekker flere typer mark enn den pastasaken. 1 tablett pr 4 kg katt og marken er vekk om en dag eller to.

Jeg ville nok ikke hatt katt med mark i senga :-s

etter at jeg fant ormene,skal selvfølgelig ikke katta i senga.men jeg nevnte det sånn i forhold til det å selv bli smittet.må holde henne ute om nettene da,hvis ikke står hun i gangen og mjauer...Håper kuren tar knekken på denne dritten!har panacur liggende...er vel tre dager den skal tas

Gjest fysj og fy:(
Skrevet

Når katten får kur,og kaster opp,skal jeg da ta dobbel dose?hvordan vet jeg at hun får i seg det hun skal?hele livet sitt har hun gått ut og kastet opp deler av dosen i ettertid,men det har stort sett funket likevel...Merker jeg er overhysterisk,og denne typen orm ikke smitter,men likevel...er jo best om katten blir frisk snartest mulig:)

Skrevet

Ormer på katt og hund går ikke på dyr såvidt jeg kan huske fra den tiden jeg hadde katt. Kjøp ormekur til katta på apoteket.

Skrevet

Ormer på katt og hund går ikke på dyr såvidt jeg kan huske fra den tiden jeg hadde katt. Kjøp ormekur til katta på apoteket.

He he, katt og hund er vel dyr vel! ;-b

Skrevet

He he, katt og hund er vel dyr vel! ;-b

*Fnis* Jeg så det etterpå, men håpet at ingen andre skulle legge merke til det. "Orm som går på hund og katt går ikek på mennesker" skulle det selvfølgelig stå.

Skrevet

Det smitter ikke på inn- og utpust da. Strengt tatt er sannsynligheten ekstremt liten for å bli smittet, så fremt du har en normal hygiene. Ingenting å være redd for.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe selv, men du bør gi katten ormekur hver 3,mnd. Anbefaler Panacur som er den eneste som tar knekken på alle former for orm/larver/egg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...