Gå til innhold

Effexor

Anbefalte innlegg

Gjest effexor
Skrevet

Har nettopp startet på denne, 37,5 mg skulle jeg bruke som startdose i 1 uke. Jeg er så kvalm, svimmel oggiddalaus, og lurer på om det er en vanlig bivirkning?

Jeg gikk på Sarotex tidligere og denne ble jeg trøtt av så den skulle tas på kvelden ved leggetider, men på effexor står det at den helst skal tas med mat, da betyr det at jeg ikke blir trøtt av den da eller, slik at den kan tas lenge før leggetid, spiser jo ikke rett før jeg legger meg.

Noen som står på denne medisinen som kan fortelle litt om bivirkninger, jeg orker ikke fortsette hvis jeg skal være sånn som dette...

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg er i nedtrappings fasen naa,og gikk tidligere paa 150mg.

Bivirkningene de forste ukene var helt forferdelige!! Jeg ble helt uttafor,fikk ekle muskel-sammentrekninger,svimmel,uvel, trott....

Etter 14 dager ble jeg bedre, men merket jo at jeg ble veldig "flata ut" folelsesmessig...Etter noen faa mnd. gikk det ogsaa gradvis over, og merket lite til at jeg gikk paa medisinen, bortsett fra at angsten og deresjonen forsvant:-)Det tok ca 3 uker da disse forsvant...

Hold ut litt til, og snakk med legen din eller psykolog hvis du har det, de vet bedre!

Gjest anna kristine
Skrevet

Det er veldig viktig å ta litt mat til efexor, om så ikke annet en kjeks eller noe. Det reduserer også bivirkninger.

Helt normalt med startbivirkningene du beskriver. Om de går over vet du ikke før du har stått på de litt. Ikke gå for raskt opp i dose når du har det slik. Hold deg en stund på nåværende til du har ting litt stabilisert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...