Gå til innhold

90dager i USA,gjelder dette flere ganger i året

Anbefalte innlegg

Gjest På reisefot
Skrevet

90 dager kan jeg være i USA uten Visum så må jeg dra tilbake til Norge men kan jeg så etter feks 1 måned dra tilbake til USA igjen og tilbringe nye 90 dager?

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er blitt forkortet til 60 dager?

Ja du kan dra hjem og så komme for en ny periode, men du kan regne med reaksjoner i immigrantskontrollen. Hvorvidt du kan bli avvist vet jeg ikke. Spør ambassaden om de kan stoppe deg.

Skrevet

Sannsynligvis vil du få problemer i kontrollen inn i USA hvis du har vært der flere ganger med korte mellomrom. Tanken om at du jobber ulovlig på turistvisum vil kanskje melde seg.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er fortsatt 90 dager som gjelder.

Du kan reise så mange ganger du vil, men det er sikkert riktig at du kan få inngående spørsmål om formålet med oppholdet, om du reiser slik du skisserer.

Siterer fra http://www.usa.no/embassy/consular/visa/nivfaq.html#question4:

''Is there a limit to the number of times that I may travel to the U.S. under the VWP (visa free) in any given period of time?

No, there is no such limit, nor is there a minimum period of time that you are required to remain outside the U.S. before going back. However, if you are a frequent traveler to the U.S., you should be sure to carry with you (1) evidence of your residence abroad and (2) evidence of funds sufficient for your stay in the U.S. ''

Skrevet

Du må være ute av landet like lenge som du var inne.

Dvs at hvis du er i USA 87 dager, må du være ute i 87 dager. 90 dager er max som turist.

Sånn fikk jeg det forklart både hos UDI og polit. Men de har jo tatt feil før...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...