Gå til innhold

Halloween

Gjest Har glemt det fra i fjord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er den igjen?

Er det samme dato hvert år?

Skrevet

31 oktober står det på den kommunale kalenderen her :)

Skrevet

Jepp, samme dato hvert år! :-)

Så ikke send ut unga på 'knask eller knep' på nærmeste lørdag. Men man kan jo gjerne ha privat Halloween-fest hjemme på nærmeste lørdag, da, dersom man ønsker det.

Skrevet

Jepp, samme dato hvert år! :-)

Så ikke send ut unga på 'knask eller knep' på nærmeste lørdag. Men man kan jo gjerne ha privat Halloween-fest hjemme på nærmeste lørdag, da, dersom man ønsker det.

Skal nok ikke feires, syns egentlig det er noe stort tull. Har to toåringer som ville blitt livredd hvis det kommer noen på døra, derfor ville jeg vite dato, slik at jeg kan være forberedt og skåne barna for disse besøka... Takk for svar!

Skrevet

31 oktober står det på den kommunale kalenderen her :)

Takk for svar!

Skrevet

Alltid 31. oktober. Jeg gleder meg jeg :-)

Kan ikke si det samme... Men takk for svar:-)

Skrevet

31. oktober i år også. Snuppa har nedtelling. Vi får nok finne på noe med barna i nabolaget:-)

Pannekaker med blod kanskje + masse stearinlys.

Skrevet

31. oktober i år også. Snuppa har nedtelling. Vi får nok finne på noe med barna i nabolaget:-)

Her også har det vært nedtelling i lange tider! :-) Dette er en av høstens store høydepunkter - gå ute i mørket med lykter og kostymer!! :-D

Våre små har jo vokst opp med denne tradisjonen.

Skrevet

Her også har det vært nedtelling i lange tider! :-) Dette er en av høstens store høydepunkter - gå ute i mørket med lykter og kostymer!! :-D

Våre små har jo vokst opp med denne tradisjonen.

Gubben er også fra Amerika, så han har tatt med litt tradisjoner derfra.

Så vi holder på å lager maske. I år blir det pusekattmaske, så jeg skulle vel tro at de ikke skremmer noen småbarn med disse maskene.

Med et gresskar og noen blodpannekaker er nok alt i boks vil jeg tro. Neste onsdag blir en stor dag *ler*

Skrevet

Så vi holder på å lager maske. I år blir det pusekattmaske, så jeg skulle vel tro at de ikke skremmer noen småbarn med disse maskene.

Med et gresskar og noen blodpannekaker er nok alt i boks vil jeg tro. Neste onsdag blir en stor dag *ler*

Hvordan lager du blodpannekaker ? : ) Ikke kom og fortell meg at du serverer pannekaker av blod , som blodklubb !!

Skrevet

Skal nok ikke feires, syns egentlig det er noe stort tull. Har to toåringer som ville blitt livredd hvis det kommer noen på døra, derfor ville jeg vite dato, slik at jeg kan være forberedt og skåne barna for disse besøka... Takk for svar!

Om man følger amr/can tradisjon skal de som går visstnok hoppe over hus der utelyset er slukket. Dette er noe vi har innprenta i våre unger iallefall :)

Lykke til!!

Gjest bare til opplysning
Skrevet

Takk for svar!

"i fjor" skrives uten d. Fjord med d har med vann å gjøre.....

Skrevet

Kan ikke si det samme... Men takk for svar:-)

Vi har tre barn, og så inviterer vi broren min og kona og to barn, pluss mamma og pappa. Så går vi en liten tiggerunde i nabolaget først, og deretter er det kaker med spindelvev osv hjemme. Vi voksne kler oss ut litt vi også, det har blitt en tradisjon, og er innmari koselig i en ellers mørk årstid :-)

Skrevet

Hva er pannekaker med blod?

Skrevet

Hvordan lager du blodpannekaker ? : ) Ikke kom og fortell meg at du serverer pannekaker av blod , som blodklubb !!

Ingen fare. Vanlige pannekaker med melisglasur med rød konditorfarge:-) Melisen er da blod.

Skrevet

Hva er pannekaker med blod?

Vanlige pannekaker med melisglasur med rød konditorfarge. Da du heller over denne røde melisen er dette blodet:-)

Må jo ha litt fantasi *ler*

Skrevet

Ååå... når du skreiv om blodpannekaker, kom jeg til å tenke på mormors ekte blodpannekaker, laget av saueblod (fra nevøens sauegård), i tillegg til vanlige pannekakerøre-ingredienser. Ble litt sånn blålillarøde på farge når de ble stekte. Sikkert 25 år siden jeg smakte de sist.

Husker de var helt nydelige, og at venner syns de var skikkelig, vannvittig ekle.

Jeg har nok selv blitt mer "pysete" i voksen alder. kunne aldri funnet på å lage det selv, og spiser i alle fall ikke blodpudding/klubb el.l.

Det hadde vært noe å servert på Halloween, det!

Mimre, mimre......

Skrevet

Vanlige pannekaker med melisglasur med rød konditorfarge. Da du heller over denne røde melisen er dette blodet:-)

Må jo ha litt fantasi *ler*

Du kan også bruke grønn melis, da blir det pannekaker med "gørr" eller slim.. hehe.. ekkelt, men artig. :)

Skrevet

Du kan også bruke grønn melis, da blir det pannekaker med "gørr" eller slim.. hehe.. ekkelt, men artig. :)

Det har jeg ikke tenkt på. Absolutt en bra variant. Godt med nye ideer:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...