Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vansker med å kaste klær og er heller ikke den som handler masse nytt i ett sett. Det blir nytt tøy til selskaper og resten etter behov. Jeg lurer på hva som er vanlig rundt omkring ang det å bruke klær flere år? Hvis jeg kan regne med drakten jeg giftet meg i så er det opptil ti år gamle klær i skapet mitt!!

Hvor fort kaster du klær? Hva med støveletter/skoletter, fornyer dere dem hvert år?

Spør fordi jeg stadig ser anbefalinger om å ikke kaste forårets mote...ehh, jeg har flere års mote jeg ;)

Skrevet

Jeg har også tøy som er ti år gammelt, og mer enn det. Har faktisk en nydelig enkel linkjole i mørkerødt om jeg kjøpte i Strömstad da jeg studerte, og det må ha vært i 1995-96 - og den passer fint fremdeles - bruker den innimellom :-)

Har to lange svarte selskapskjoler, som er ganske klassiske - den ene er vel ca 12 år, den andre kanskje 7 år - og de er like fine.

Hverdagsbukser blir slitte, og de brukes enten til maletøy eller kastes. Tøy jeg ikke liker eller er heeeelt ut, blir gitt til Ukraina eller Romania.

KJøper ikke mange skopar, men det blir ofte ett nytt vinterpar + nye sandaler (fordi de blir slitt i løpet av sommeren) + tursko/joggesko. Pensko holder seg jo i årevis.

Skrevet

Jeg har også tøy som er ti år gammelt, og mer enn det. Har faktisk en nydelig enkel linkjole i mørkerødt om jeg kjøpte i Strömstad da jeg studerte, og det må ha vært i 1995-96 - og den passer fint fremdeles - bruker den innimellom :-)

Har to lange svarte selskapskjoler, som er ganske klassiske - den ene er vel ca 12 år, den andre kanskje 7 år - og de er like fine.

Hverdagsbukser blir slitte, og de brukes enten til maletøy eller kastes. Tøy jeg ikke liker eller er heeeelt ut, blir gitt til Ukraina eller Romania.

KJøper ikke mange skopar, men det blir ofte ett nytt vinterpar + nye sandaler (fordi de blir slitt i løpet av sommeren) + tursko/joggesko. Pensko holder seg jo i årevis.

Godt å høre at det ikke er bare meg som bruker omatt og omatt :) Man kan jo ikke kaste det selv om det ikke er siste mote. Støvelettene mine er tre år i år. Kjøpte skoletter i fjor og har så det holder i vinter. Mine klær går også til male/hagetøy før de dumpes.

Selv klær som er litt små for tiden, de sparer jeg på ;)

Skrevet

Har ikke så veldig mye tøy, så jeg sliter det faktisk ut leenge før det blir 10 år gammelt. Men enkelte plagg har jeg som er "gamle". Men det hender jeg kvitter meg med tøy fordi det føles umoderne, ting som jeg likte kjempegodt den ene sommeren føles plutselig helt feil den neste. Da gir jeg det til fretex :-)

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare meg som bruker omatt og omatt :) Man kan jo ikke kaste det selv om det ikke er siste mote. Støvelettene mine er tre år i år. Kjøpte skoletter i fjor og har så det holder i vinter. Mine klær går også til male/hagetøy før de dumpes.

Jeg kjøpte svarte skoletter (Ecco) i fjor som jeg er kjempefornøyd med + et par høye brune som jeg bruker til pent. Da hadde jeg hatt et par høye svarte i noen år (3-4?) som var helt utslitte. Har også et par røde skoletter som nok er 3-4 år, som jeg kan bruke ennå, men de er nå litt slitte....

Har ikke planer om nye støveletter denne sesongen, men jeg kjøpte meg nettopp et par sko jeg kan bruke på jobb, type "joggesko" man ikke jogger med :-)

Og bukser som har vært for trange, kan plutselig brukes igjen :-)

Skrevet

Vekten 87 har ikke vært på DOL i dag.... Kanskje hun endelig får se prinsessa si?

Spennende!!!!!

Skrevet

Har ikke så veldig mye tøy, så jeg sliter det faktisk ut leenge før det blir 10 år gammelt. Men enkelte plagg har jeg som er "gamle". Men det hender jeg kvitter meg med tøy fordi det føles umoderne, ting som jeg likte kjempegodt den ene sommeren føles plutselig helt feil den neste. Da gir jeg det til fretex :-)

Det er enkelte farger som jeg styrer unna året etter ja, jeg vil ikke være såå tydelig på at det er "gammelt" :) Jeg kjøper vel egentlig nøytrale klær.

Jeg gjorde ett kupp i går jeg. Jeg handlet tre bukser og tre par sko til jentungen for kun kr 127,- Og det var jo ikke gamle klær engang. Kapahl drev å tømte butikken fordi de skulle flytte :)

Skrevet

Vekten 87 har ikke vært på DOL i dag.... Kanskje hun endelig får se prinsessa si?

Spennende!!!!!

Ja gjett om jeg har sett det samme haha, får håpe det er grunnen til fraværet ja! Spent!

Gjest jævlig spennende
Skrevet

Spennende!!!!!

hvorfor i svarte skulle noen ha interesse av det??

Skrevet

Ikke bland deg!

Skrevet

Spennende!!!!!

Det blir spennende å høre, ja. :)

Skrevet

Dra til helvete.

Skrevet

Spennende!!!!!

Tenker jeg også på i dag!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har mye gamle klær, også klær som er over 10 år. Har vanskelig for å kaste ting jeg har likt, som er av god kvalitet, selv om de henger ubrukt. En god del kaster jeg imidlertid, det vil si gir til Fretex.

Har støvletter gjerne i årevis, og de har flere turer innom skomakeren. Etter en del år kan jeg bli lei - da havner de enten på loftet (hender også jeg tar ting ned derfra) eller jeg gir dem bort. Er de veldig gamle og slitt kaster jeg dem, selvfølgelig.

Gjest jævlig spennende
Skrevet

Dra til helvete.

kanskje det er der de er, siden de ikke er her! ha ha!

Skrevet

Hvis det begynner å se stygt og utbrukt ut, hiver jeg det, hvis det fortsatt er fint men jeg vet jeg aldri kommer til å bruke det mer, gir jeg det til fretex.

Noen plagg har jeg beholdt fordi jeg syns det er fine plagg, bare at de ikke passer inn i motebildet akkurat nå. Jeg har is i magen og venter på at det skal bli moderne igjen!

Skrevet

Jeg kaster klær når de er utslitte eller fullstendig ute av motebildet, noe jeg egentlig bryr meg lite om, men av og til så dukker det opp et klesplagg jeg ikke fatter hvorfor jeg har kjøpt engang. :o)

Jeg kastet nylig en sommerkjole som sikkert var 20 år gammel...

Skrevet

Jeg finner så sjelden sko jeg virkelig liker at når jeg først kjøper sko så har jeg dem leeenge! :o) I fjor fant jeg endelig et par vanlige fritidssko jeg virkelig likte og som var knallgode på foten, da kjøpte jeg likegodt 2 like par! :o)

Skrevet

Jeg har mye gamle klær, også klær som er over 10 år. Har vanskelig for å kaste ting jeg har likt, som er av god kvalitet, selv om de henger ubrukt. En god del kaster jeg imidlertid, det vil si gir til Fretex.

Har støvletter gjerne i årevis, og de har flere turer innom skomakeren. Etter en del år kan jeg bli lei - da havner de enten på loftet (hender også jeg tar ting ned derfra) eller jeg gir dem bort. Er de veldig gamle og slitt kaster jeg dem, selvfølgelig.

Fint at det ikke bare er jeg som sparer/oppbevarer :)

Skrevet

Hvis det begynner å se stygt og utbrukt ut, hiver jeg det, hvis det fortsatt er fint men jeg vet jeg aldri kommer til å bruke det mer, gir jeg det til fretex.

Noen plagg har jeg beholdt fordi jeg syns det er fine plagg, bare at de ikke passer inn i motebildet akkurat nå. Jeg har is i magen og venter på at det skal bli moderne igjen!

Jeg har vært med på det gitt. Kastet tøy og så viste det seg at det var den nye moten rett etterpå :) Huff så irriterende! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...