Gå til innhold

Ryddehjelp i huset. Noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner hva du mener. Det er ikke alltid lett å strekke til med alt husarbeidet når man har annet å drive med av jobb og fritidsinteresser. Her i huset var alt kaos og det var skikkelig vanskelig å få gjort ryddingen, så vi betaler en neger femti kroner timen for tre timers arbeid 2-3 dager i uka.

Jøss, har det kommet et skikkelig troll her inne igjen. *trekker seg stille tilbake*

Skrevet

Skjønner hva du mener. Det er ikke alltid lett å strekke til med alt husarbeidet når man har annet å drive med av jobb og fritidsinteresser. Her i huset var alt kaos og det var skikkelig vanskelig å få gjort ryddingen, så vi betaler en neger femti kroner timen for tre timers arbeid 2-3 dager i uka.

Så flott. Jeg har høært at negre er så effektive til å rydde.

Jeeezes.

Skrevet

Jeg ville heller latt ungene gjøre det mot lommepenger! Jeg hadde aldri sluppet inn noen fremmede for å rydde i klesvasken og oppvasken min, men det er mulig jeg er sær. :o)

At noen fremmede kunne vasket litt etter at jeg selv har ryddet kunne jeg kanskje gått med på, men jeg er ikke helt sikker der heller,.

Svigermor sjaua huset her da jeg lå på sykehuset ifbm fødselen, og etter det fant vi ikke glidemiddelet vårt! Det ble gjenfunnet for få dager siden innerst nederst i en skuff hverken jeg eller mannen er i særlig ofte. MEN jeg tror ikke svigermor får rydde huset igjen uten meg tilstede med det første. ;)

Skrevet

Svigermor sjaua huset her da jeg lå på sykehuset ifbm fødselen, og etter det fant vi ikke glidemiddelet vårt! Det ble gjenfunnet for få dager siden innerst nederst i en skuff hverken jeg eller mannen er i særlig ofte. MEN jeg tror ikke svigermor får rydde huset igjen uten meg tilstede med det første. ;)

*hahahaha* Min eks-svigermor skulle være hjelpsom en gang hun var hos oss og jeg ikke var hjemme og tok ned noe tøy fra snora. Jeg fikk nesten hetta - trusene mine er det bare jeg og partneren min som får borti!

Skrevet

Kult å finne sexhåndkleet sitt pent sammenbrettet på sengen også.. Hehehe

Skrevet

jeg hadde ikke tvilt.jeg er utdannet hjemmehjelp og vi tar 150 kr timen.

ufaglærte kan betales litt mindre.men kommer ann på hvor mange timer jobben tar og dere må jo sjekke at vedkommende er der den tida hun skal.

dere betaler jo for det.

jeg arbeider selv i hjemmetjenesten her og vi må passe tiden når vi kommer og når vi går.

i 'en rengjøring ,med støvsuging,gulvask,støvtørk og rydding på kjøkken i eneboliger bruker vi to timer.og da er vi der tiden vår.

skal alt gjøres+klesvask .vindusvask osv må man få lengre tid og dermed mere betalt.

hilsen hjemmehjelp

Skrevet

Kult å finne sexhåndkleet sitt pent sammenbrettet på sengen også.. Hehehe

''Kult å finne sexhåndkleet sitt pent sammenbrettet på sengen også.. Hehehe''

*Hyler av latter* Jeg skal _aldri_ ha vaskehjelp og svigermor er nesten blind så hun tar seg ikke slike friheter uansett. :o)

Skrevet

''Kult å finne sexhåndkleet sitt pent sammenbrettet på sengen også.. Hehehe''

*Hyler av latter* Jeg skal _aldri_ ha vaskehjelp og svigermor er nesten blind så hun tar seg ikke slike friheter uansett. :o)

Jeg hadde fremkalt en haug med bilder og hentet dem i går. La dem frem til mannen min, men svigermor som er på besøk, satte seg ned og begynte å kikke før jeg fikk sensurert festbildene....

Hmmmm - det var en del flasker og glass der - men jeg håper hun ikke så så nøye på hva slags flasker det var!!!!!!!

Trusene mine bretter hun sammen rett som det er :-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

Fyttirakkern!!!

Jeg både håper å tror at det ikke kan være sant. Du gjør meg både forbanna og flau over at slike mennesker som deg finnes.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''så vi betaler en neger femti kroner timen for tre timers arbeid 2-3 dager i uka.''

Og han gidder virkelig å sykle hele veien fra Afrika for å jobbe så få timer?

Gjest Blikkboks
Skrevet

Vi har ikke ryddehjelp, men ett vaskebyrå vi da, som er her annen hver uke. Det gir meg det ekstra dytte til å rydde over, så det ser nokså ok ut.

Vi fjerner sengetøy før di kommer, så di støvesuger seng og legger på nytt sengetøy for oss. De vasker, alle rom (om jeg ikke sier noe annet). En gang, brukte jeg di kun til å stryke/brette klær, fordi det hadde gått helt ut av kontroll her, og en annen gang pusset di sølvtøy (før jul). Jeg har fire timer (eller dvs. 2 timer, fordi de er to stykker her), og før jul, har jeg di 12 timer( dvs. fysisk i huset 6 timer), og da er det alt fra vindusvask, til sølvpuss, stryking, etc... (dette er selvsagt en gang i året, og så nærme julaften de kommer, jeg har allerede holdt av en dato nærme jul)

Vi er ikke så innmari fornøyd med jentene vi har fått fra byrået, så vi vurderer å bytte på sikt, men vil ikke si di opp før vi har funnet noen nye, fordi jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skulle klart meg uten heller ;-)

Vi betaler 200,- +mva i timen, så det blir jo nokså dyrt, å gjøre det på den "riktige" måten. Fordelen er at vi får trukket noe fra selvangivelsen eller noe sånt, og at jeg føler det trykt å bruke ett firma, men hadde jeg vist om noen andre supre, vet jeg ikke om den falske trygghetsfølense min, og følesen av å gjør det "riktig" hadde vært høyt prioritert.

Vennlig hilsen og ha en god kveld

Skrevet

Jøss, har det kommet et skikkelig troll her inne igjen. *trekker seg stille tilbake*

Endel forskjellige engangsnick ja..... jaja....

Gjest knekkebrødet
Skrevet

Neger!? Om du fleiper her var det ikke morsomt.

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

neger neger m3 (gj ty. og fr fra sp og port. negro 'svart') person som tilhører el. opprinnelig kommer fra folkeslag med svart el. mørkebrun hudfarge som befolker Afrika sør for Sahara

En neger er en neger, en spade er en spade. Ferdig med det. Vi har i allefall en neger som rydder hos oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...