Gå til innhold

Rettshjelp - underslag

Gjest forbanna arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Gjest forbanna arbeidsgiver
Skrevet

Noen har stjålet penger fra arbeidsplassen, hva er arbeidsgivers rettigheter?

Kan man sparke vedkommende på dagen uten advarsler?

Hva skjer ved anmeldelse? Anmelder man uansett om pengene kommer til rette eller ikke? (eller bør man se an om personen har masse problemer, angrer veldig, osv .. bløthjertede årsaker fordi man tross alt ikke vil ødelegge mer for en som sliter fra før)

Hva med mangel på personale hvis vedkommende må gå på dagen, det er tilfellet i en liten bedrift. Det finnes selvsagt ingen som helst støtte å få i slike tilfeller? Må man holde hodet over vannet kun ved hjelp av egne krefter?

Jeg er drittlei av å drive bedrift. Til nå har 4 av 5 ansatte vist seg å misbruke sin stilling/tillit til dels grovt. Man får ingenting igjen for å skape arbeidsplasser i dette landet.

Persille1365381127
Skrevet

''Noen har stjålet penger fra arbeidsplassen, hva er arbeidsgivers rettigheter? ''

Ingen.

''Kan man sparke vedkommende på dagen uten advarsler? ''

Nei.

''Hva skjer ved anmeldelse? Anmelder man uansett om pengene kommer til rette eller ikke?''

Ved anmeldelse blir saken etter all sannsynlighet henlagt, men jeg synes du skal gjøre det uansett - det er en prinsippsak.

'(eller bør man se an om personen har masse problemer, angrer veldig, osv .. bløthjertede årsaker fordi man tross alt ikke vil ødelegge mer for en som sliter fra før)''

Det burde de i så fall ha tenkt på FØR de stjal....

''Hva med mangel på personale hvis vedkommende må gå på dagen, det er tilfellet i en liten bedrift. Det finnes selvsagt ingen som helst støtte å få i slike tilfeller? Må man holde hodet over vannet kun ved hjelp av egne krefter?''

Arbeidsgiver har ingen rettigheter - og du kan ikke sparke noen på dagen uansett årsak. Ja, jeg vet loven sier noe annet - men det fungerer ikke slik likevel.

Jeg vet faktisk om en barnehage der dette skjedde, der de sa opp den ansatte - som innrømte å ha tatt pengene, men hvor det endte med at de både måtte ta vedkommende tilbake, og betale erstatning etterpå. Så mitt råd er; ikke ha penger tilgjengelig!

Jeg er drittlei av å drive bedrift. Til nå har 4 av 5 ansatte vist seg å misbruke sin stilling/tillit til dels grovt. Man får ingenting igjen for å skape arbeidsplasser i dette landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...