Gå til innhold

Mat i farta

Anbefalte innlegg

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hva rasker dere med dere i butikken når dere har dårlig tid og bare _må_ ha noe mat? Jeg trenger forslag til sunn "full fart"-mat!

Gjest Vekten87
Skrevet

hvis du ikke tenker middag, blir det fort en youghurt og en banan/eple eller kjeks (kjempe sundt)

Skrevet

En pose ferdigsalat og en halv grillet kylling.

Fiskekaker og grove hamburgerbrød.

Skrevet

En pose med pasta og ostesaus og så bruker jeg skinke ved siden av.

Skrevet

En pakke karbonadedeig steikes, et glass Dolmiosaus tilsettes og dette står og putrer mens pastaen kokes og fersk parmesan rives. Tar altså under 15 minutter å lage.

Skrevet

Ser de nder venter med maten til de kommer hjem. Tenkte du mente mat der og da, i butikken altså? Kjøper somregel en banan da.

Mat til å smelle sammen hjemme i ei himla full fart kan være f.eks risgrøt, lapskaus på boks..

Litt bedre tid, så lager vi spagetti m kjøttsaus eller omelett osv Jeg liker veldig godt stekte wokgrønnsaker og kylling. Det er vel sunt nok? Og tar ikke så mye tid heller.

Skrevet

Hvis jeg må ha noe der og da, kjøper jeg ofte en banan og et rundstykke - eller ei fiskekake og et rundstykke.

Hvis du tenkte middag, er Mariaflyflys forslag enkelt og kjapt, eller fiskepinner og ris, snitsler og ris/poteter, eller en grillet kylling med ris eller rundstykker.

Skrevet

En pakke karbonadedeig steikes, et glass Dolmiosaus tilsettes og dette står og putrer mens pastaen kokes og fersk parmesan rives. Tar altså under 15 minutter å lage.

Bølle. Jeg er sulten og saltsugen etter pannekakemiddag (til tross for deilig flesk!) og så kommer du og frister meg på denne måten! Har ikke noen saus i huset, kun ketchup... Hm. Hadde i grunnen ikke tenkt å ha noe slikt til kvelds, men duverden så lyst jeg fikk på det!

Skrevet

Bølle. Jeg er sulten og saltsugen etter pannekakemiddag (til tross for deilig flesk!) og så kommer du og frister meg på denne måten! Har ikke noen saus i huset, kun ketchup... Hm. Hadde i grunnen ikke tenkt å ha noe slikt til kvelds, men duverden så lyst jeg fikk på det!

Dersom du bare har ketchup i huset og ingen fersk parmesan, er det like greit å vente til middagen i morra. ;)

Jeg er egentlig litt lei av det, jeg, for det er en typisk middag vi har fast en dag i uka fordi det er så kjapt å lage og fordi ungene synes det er så godt. ;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

hvis du ikke tenker middag, blir det fort en youghurt og en banan/eple eller kjeks (kjempe sundt)

Nei, tenkte ikke middag. Det blir som regel en banan og en bolle her også, evt yoghurt. I dag skulle jeg løpe fra jobb for å rekke en buss på vei til et møte, og da blir det bare gris med yoghurt. Det er i sånne øyeblikk jeg vil ha noe mat som er sunnere enn kjeks og skoleboller f.eks.

Skrevet

Nei, tenkte ikke middag. Det blir som regel en banan og en bolle her også, evt yoghurt. I dag skulle jeg løpe fra jobb for å rekke en buss på vei til et møte, og da blir det bare gris med yoghurt. Det er i sånne øyeblikk jeg vil ha noe mat som er sunnere enn kjeks og skoleboller f.eks.

Banan.

Gjest Vekten87
Skrevet

de derre salat boksene med sånn dressing oppi. men koster sånn 30 kr og blir jo dyrt om vi snakker mat i farta ofte :o)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ser de nder venter med maten til de kommer hjem. Tenkte du mente mat der og da, i butikken altså? Kjøper somregel en banan da.

Mat til å smelle sammen hjemme i ei himla full fart kan være f.eks risgrøt, lapskaus på boks..

Litt bedre tid, så lager vi spagetti m kjøttsaus eller omelett osv Jeg liker veldig godt stekte wokgrønnsaker og kylling. Det er vel sunt nok? Og tar ikke så mye tid heller.

Ja, jeg mente mat man har typ 10 min på å handle inn og jafse i seg. Jeg kjøper ofte bananer, men jeg vil ha noe mer mettende som er like enkelt.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Banan.

Ja, det ender alltid med en banan. Men av og til er jeg mer sulten enn det og da vil jeg prøve å unngå søte boller ol. Fikk tips om fiskekaker over her. Det har jeg ikke tenkt på. :-)

Skrevet

Havregrøt. Fullfart og det er perfekt mettende og energigivende. Ikke sånn fantastisk godt da, men kan jo varieres med rosiner, eple og kanel osv.

Skrevet

Ja, jeg mente mat man har typ 10 min på å handle inn og jafse i seg. Jeg kjøper ofte bananer, men jeg vil ha noe mer mettende som er like enkelt.

De fleste butikker i dag har en lekker salatbar. Ikke helt ideelt om du skal kjøre mens du spiser akkurat, men godt.

Skrevet

Dersom du bare har ketchup i huset og ingen fersk parmesan, er det like greit å vente til middagen i morra. ;)

Jeg er egentlig litt lei av det, jeg, for det er en typisk middag vi har fast en dag i uka fordi det er så kjapt å lage og fordi ungene synes det er så godt. ;)

Parmesan har jeg aldri hatt i huset, men jeg fikk så lyst på noe med pasta/ris, kjøtt av noe slag og tomatsaus.. :o)

Det ble forøvrig avlyst da jeg fant ut at det eneste jeg hadde som dugde (=lot seg tine kjapt) var en pakke med ostegrill-pølser som gikk ut på dato i september i fjor...

Skrevet

Parmesan har jeg aldri hatt i huset, men jeg fikk så lyst på noe med pasta/ris, kjøtt av noe slag og tomatsaus.. :o)

Det ble forøvrig avlyst da jeg fant ut at det eneste jeg hadde som dugde (=lot seg tine kjapt) var en pakke med ostegrill-pølser som gikk ut på dato i september i fjor...

Buerk!!!!!

Skrevet

Buerk!!!!!

Jeg var klar over at pølsepakken hadde ligget en god stund i fryseren, men trodde virkelig ikke det var så mye som 13-14 mnd siden jeg kjøpte den... Jaja. :o)

Skrevet

''Det ble forøvrig avlyst da jeg fant ut at det eneste jeg hadde som dugde (=lot seg tine kjapt) var en pakke med ostegrill-pølser som gikk ut på dato i september i fjor...''

*urk* Du får lage pasta til middag i morra, da. Og det er altså verd et forsøk med fersk parmesan. Av merket Reggiano. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...