Gjest susan myer Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg frykter faren min har KOLS. Er det en sykdom som man dør av, eller kan man bli frisk av den? Proever å få han til legen, men han er så vrang. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Det er vel ingen behandling for KOLS såvidt jeg vet, men han bør jo stumpe røyken da... Søk på nettet så finner du nok masse info. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Man kan ikke bli frisk av kols, men man kan stoppe opp sykdomsforløpet ved å slutte å røyke og begynne å mosjonere. Har man langt fremskreden kols så kan må få hjelp av oksygentilførsel. 0 Siter
Speak Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Har man fått KOLS så kan man ikke bli frisk. Etter det jeg har blitt forklart så er da en del av lungene ødelagte for godt. Slutte å røyke/slutte i jobb med farlige kjemikalier er første bud. Trening skal visstnok også hjelpe. Da trener du opp den delen av lungene som fortsatt er frisk. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Behandlingen av KOLS tar ikke sikte på å kurere, men å bremse sykdomsutviklingen mest mulig. Røykeslutt er det viktigste enkelttiltaket han kan gjøre selv. Astmamedisiner kan være aktuelt. Her kan du lære mer om kols: http://www.astmainfo.no/article/502731.aspx 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.