Gå til innhold

KOLS

Gjest susan myer

Anbefalte innlegg

Gjest susan myer
Skrevet

Jeg frykter faren min har KOLS. Er det en sykdom som man dør av, eller kan man bli frisk av den?

Proever å få han til legen, men han er så vrang.

Skrevet

Det er vel ingen behandling for KOLS såvidt jeg vet, men han bør jo stumpe røyken da... Søk på nettet så finner du nok masse info.

fuji1365380447
Skrevet

Man kan ikke bli frisk av kols, men man kan stoppe opp sykdomsforløpet ved å slutte å røyke og begynne å mosjonere.

Har man langt fremskreden kols så kan må få hjelp av oksygentilførsel.

Skrevet

Har man fått KOLS så kan man ikke bli frisk. Etter det jeg har blitt forklart så er da en del av lungene ødelagte for godt.

Slutte å røyke/slutte i jobb med farlige kjemikalier er første bud. Trening skal visstnok også hjelpe. Da trener du opp den delen av lungene som fortsatt er frisk.

Skrevet

Behandlingen av KOLS tar ikke sikte på å kurere, men å bremse sykdomsutviklingen mest mulig. Røykeslutt er det viktigste enkelttiltaket han kan gjøre selv. Astmamedisiner kan være aktuelt.

Her kan du lære mer om kols:

http://www.astmainfo.no/article/502731.aspx

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...