Gå til innhold

Familiedag i barnehagen - trekkes i lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det FN dag i barnehagen, og jeg har bedt om å få gå en time før på jobben. Skal den timen trekkes i lønn? Noen som har erfaring med dette??

Skrevet

Selvfølgelig. Arbeidsgiver betaler ikke for at du skal delta på arranemenger i bhg. Evt. du avspaserer om det er mulig på din arbeidsplass.

Skrevet

Du må nok trekkes i lønn som lillemus sier desverre. Og det kan bli noen ganger i løpet av barnehagetiden. Jeg synes det var kaffe-kaker og/eller forestillinger rett som det var jeg. Jeg hadde min jobb på kveldene så jeg var heldig.

Hør med arbeidgiveren din om dere kan løse dette uten trekk, altså du tar igjen det forsømte en annen dag.....

Skrevet

Dette er i utgangspunktet fri uten lønn. Blir jo ikke helt rettferdig at arbeidsgiver skal betale for dette.

Noen arbeidsplasser har avtaler som sikrer dem lønn på korte velferdspermisjoner.

Skrevet

Jeg er så heldig å ha fleksitid og kan opparbeide meg plusstid, så må bruke av de timene når det er slike ting i barnehagen.. Blir ikke riktig at arbeidsgiver skal betale deg for private ting. :) Men du kan jo spørre om fri den timen hvis du ikke har mulighet til å avspasere..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...