DarkPink Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg holder på å gå fullstendig fra konseptene. Jeg har i lang tid nå hatt "dotter" eller propper eller hva folk kaller det i ørene, slik man får f.eks på fly, men det går ikke bort! Jeg tygger og gaper og blåser, men det virker som om det sitter "innenfor" de områdene jeg treffer med dette. Hver gang jeg gjesper, snakker e.l. blir jeg igjen oppmerksom på dette, det spraker og plager rett og slett livet av meg. Vær så snill å si at noen har noen gode råd til hvordan jeg kan bli kvitt dette!? 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Dra til legen og få øreskylling kanskje? Eller er du forkjølet? 0 Siter
DarkPink Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Skrevet 24. oktober 2007 Dra til legen og få øreskylling kanskje? Eller er du forkjølet? Nei, er ikke forkjølet. Gravid, men tror jeg hadde sånne plager før jeg ble det også. Hvordan funker øreskylling da? Er det ubehagelig? Fjerner det voks og sånt? 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Nei, er ikke forkjølet. Gravid, men tror jeg hadde sånne plager før jeg ble det også. Hvordan funker øreskylling da? Er det ubehagelig? Fjerner det voks og sånt? De spruter lunkent vann inn i ørene. Så vil evt ørevoks løsne og bli spylt ut. Ikke annet enn litt ubehagelig og vått Jeg kom på noe annet også som sies å være effektivt mot de fleste øreplager. Ørelysbehandling! Da må du til en alternativterapaut tenker jeg. Et lys settes i øret og skal trekke ut ubehaget. Det gjør ikke vondt, bare avslappende. 0 Siter
DarkPink Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Skrevet 24. oktober 2007 De spruter lunkent vann inn i ørene. Så vil evt ørevoks løsne og bli spylt ut. Ikke annet enn litt ubehagelig og vått Jeg kom på noe annet også som sies å være effektivt mot de fleste øreplager. Ørelysbehandling! Da må du til en alternativterapaut tenker jeg. Et lys settes i øret og skal trekke ut ubehaget. Det gjør ikke vondt, bare avslappende. Det er jammen verdt å forsøke. Tusen takk for tips! 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Det er jammen verdt å forsøke. Tusen takk for tips! Håper du blir kvitt det 0 Siter
kaffepiken Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Prøv otrivin eller rhinox nesespray. Ikke i ørene da, du må spraye i nesa.. Så sitter du med hodet ned en liten stund så nesesprayen får renne oppover og innover dit den gjør mest nytte. Du må ikke bøye hodet bakover eller legge deg på rygg, da renner alt bare bak i svelget. Nesa og ørene er tett forbundet, så det kan godt tenkes at dette hjelper på dottene i ørene dine. Behandling av ørebetennelse hos barn er bl.a. nesespray. Lykke til og god bedring :-) 0 Siter
DarkPink Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Skrevet 24. oktober 2007 Prøv otrivin eller rhinox nesespray. Ikke i ørene da, du må spraye i nesa.. Så sitter du med hodet ned en liten stund så nesesprayen får renne oppover og innover dit den gjør mest nytte. Du må ikke bøye hodet bakover eller legge deg på rygg, da renner alt bare bak i svelget. Nesa og ørene er tett forbundet, så det kan godt tenkes at dette hjelper på dottene i ørene dine. Behandling av ørebetennelse hos barn er bl.a. nesespray. Lykke til og god bedring :-) Takk, det skal jeg forsøke med en gang! =) 0 Siter
Babette Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Du får kjøpt utstyr og middel (plumbo til ørene, hehe) til å skylle ørene med på apoteket. Det kan funke bra. 0 Siter
mrxx Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Sikkert ørevoks. Du får kjøpt et sett med pumpe på apoteket, pumpen er ikke så veldig effektiv, men den duger nok.Helst skulle du ha hatt en sånn stor sprøyte, som de bruker hos legen, så de får spylt ut voksen med vann. Enten det ellr så må du til legen og få gjort dette. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke du gravid da? Jeg var sånn nesten hele den siste graviditeten. 0 Siter
Gjest been there done that Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg hadde samme problemt i nesten et år. Da endelig fikk jeg meg en henvisning til øer-nese-hals. Han oppdaget at jeg hadde "kronisk opphovnede neseslimhinner". Først fikk jeg en kortison-nesespray, det hjalp litt. Han anbefalte så en liten operasjon i nesen (tok 2 minutter, med bedøvelse, på hans kontor). Etter det har jeg ikke vært plaget av dotter i ørene i det hele tatt (skyldtes at lufttrykket ble feil). Ikke bare det, jeg er også mye mindre sliten nå, fordi jeg 1) ikke fikk tilstrekkelig luft gjennom nesen og 2) dermed også fikk dårligere søvnkvalitet. Med andre ord: få deg en henvisning! 0 Siter
DarkPink Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Skrevet 24. oktober 2007 Jeg hadde samme problemt i nesten et år. Da endelig fikk jeg meg en henvisning til øer-nese-hals. Han oppdaget at jeg hadde "kronisk opphovnede neseslimhinner". Først fikk jeg en kortison-nesespray, det hjalp litt. Han anbefalte så en liten operasjon i nesen (tok 2 minutter, med bedøvelse, på hans kontor). Etter det har jeg ikke vært plaget av dotter i ørene i det hele tatt (skyldtes at lufttrykket ble feil). Ikke bare det, jeg er også mye mindre sliten nå, fordi jeg 1) ikke fikk tilstrekkelig luft gjennom nesen og 2) dermed også fikk dårligere søvnkvalitet. Med andre ord: få deg en henvisning! Oi! Var du plaget med tett nese i blant også da? For det er jeg. F.eks når jeg gråter så hovner nesen opp så mye at jeg blir veldig tungpustet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.