Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns noen av svarene deres er direkte ufyslige. Tydelig at her er det det DERE mener og føler som er riktig.

Det er vanlig folkeskikk å holde seg unna andre mennesker som er syke, og jeg blir faktisk fly forbannet når jeg kommer i nærheten av folk som er syke, som burde ha holdt seg hjemme. Er man syk, så holder man seg hjemme, uansett hvilken sykdom det er. "Holder på bare noen uker" sier dere, for noen kan en uskyldig infeksjon bli temmelig alvorlig. Skjerp dere!

Fortsetter under...

Skrevet

mener du dette generelt eller er den en spess debatt du sikter ti`l?

Skrevet

Sliter litt med å holde tråden i innlegget ditt - hvilke "syke" folk er det du snakker om? Og sikter du til noen spesiellt ufyselig personer/innlegg - eller har du en dårlig dag?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Folk blir ikke friskere av å konstant unngå smitte. Tvert om tror jeg at immunforsvaret dermed ikke får nødvendig trening....

Gjest pærebrus875
Skrevet

mener du dette generelt eller er den en spess debatt du sikter ti`l?

vet ikke hvilken tråd det er snakk om, men ja det er en del mennesker som er så utrolig "tøffe" og absolutt MÅ GÅ på jobb selv om nesa renner og de hoster. For å vise at de klarer det. Men problemet er at selv om jobben "sparer" litt på at den personen kommer på jobb, så mister man jo en del på at 4-5 andre må ha 1-3 sykedager hver pga smitten som person 1 dro med seg. Man smitter jo noen dager før og noen dager etter, men man smitter jo mye letter om man har synlig sykdom som nysing og hosting, ta i et dørhåndtak som neste tar i osv.

Hadde jeg vært sjef og en "helt" kom på jobb så hadde jeg fint snudd personen i døra og bedt ham gå hjem og bli frisk, ikke komme hit og smitte alle andre. Noen er kanskje syke i 1 dag og føler seg "i stand til å gjøre noe" restene av dagene de har sykdommen i kroppen, mens andre ligger utslått 3-4 dager med det samme. Derfor tar man ikke med smitte på jobb/skole!

Uansett så går det ofte utover de selv også, husker fra skolen at mange dro seg opp halvsyke og kom etter en dag hjemme, for å være på skolen en dag, syk neste, på skolen igjen, så syk neste igjen... pga anstrengelsen med å gå på skolen slet dem ut gigjen og ga dem brått tilbakefall. Heller enn å bare hvile ut i 2 dager og "bli ferdig med det".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...