Lillemus Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Husker du at du sa en gang i sommer at når burde jeg være oppe i 5 km? Jeg bare flirte, men nå har jeg klart det! Jeg har tenkt det noen dager at jeg skulle prøve i dag, men ville ikke si det til noen i tilfelle jeg ikke klarte det. ) Men det gikk så greit! Brukte 33 min på 5 km (på flatmark) og jeg er kjempefornøyd! Hadde vel nesten ikke trodd jeg kom til å klare å løpe en halv mil i strekk noen gang, men det gjorde jeg altså! ))) *Stolt ja* Nå skal vi snart spise, min elskede mann har vært hjemme mens jeg har trent og han har laget elgkarbonader og saus, helt fra bunnen av og koker poteter, gulrøtter og erter til - i dag er jeg heldig! )))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Gratulerer! Så flink du er :-) Moro å nå nye mål!!! Jeg er også stolt av meg selv. Skulle bare jobbe halv dag i dag - var i et møte i Arendal på morgenen, og da jeg kom tilbake til Kr.sand, stoppet jeg et sted vi har gått tur noen ganger, skiftet i bilen (fra strømpebukser, kort skjørt, bluse og støveletter - til treningstøy!!!!) - og jogget innover i skogen :-) Fikk litt vondt i ørene da jeg løp - et veldig press, så jeg måtte holde for nesa og blåse for å utjevne trykket. Merkelig. kanskje fordi jeg ikke hadde spist på mange timer? Spiste bare litt karamell som lå i bilen mens jeg kjørte... I alle fall - jeg var avgårde i 50 minutter - men da veklset jeg mellom jogging og gange pluss at jeg satte meg ned ved ei tjønn noen minutter. Det var helt stille - sola skinte, det luktet pors og myr, og noen ender skravlet på andre siden :-) Så nå planlegger jeg neste tur på fredag - hvis det ikke regner! PS! Hva slags sko anbefaler du til skog/grus-løping? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Gratulerer! Så flink du er :-) Moro å nå nye mål!!! Jeg er også stolt av meg selv. Skulle bare jobbe halv dag i dag - var i et møte i Arendal på morgenen, og da jeg kom tilbake til Kr.sand, stoppet jeg et sted vi har gått tur noen ganger, skiftet i bilen (fra strømpebukser, kort skjørt, bluse og støveletter - til treningstøy!!!!) - og jogget innover i skogen :-) Fikk litt vondt i ørene da jeg løp - et veldig press, så jeg måtte holde for nesa og blåse for å utjevne trykket. Merkelig. kanskje fordi jeg ikke hadde spist på mange timer? Spiste bare litt karamell som lå i bilen mens jeg kjørte... I alle fall - jeg var avgårde i 50 minutter - men da veklset jeg mellom jogging og gange pluss at jeg satte meg ned ved ei tjønn noen minutter. Det var helt stille - sola skinte, det luktet pors og myr, og noen ender skravlet på andre siden :-) Så nå planlegger jeg neste tur på fredag - hvis det ikke regner! PS! Hva slags sko anbefaler du til skog/grus-løping? Den turen høres herlig ut! Jeg har et par Salomon joggesko, hva de er beregnet for vet jeg ikke, men de sitter utrolig godt på foten min og er kjempegode å løpe med for min del. Men i dag kjenner jeg det litt i beina etter økta i går så selv om jeg har muligheten til å ta en tur nå så tror jeg at jeg dropper det i dag. *Litt irritert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Dette er veldig bra, og selv om du er overrasket, er ikke jeg det. Trening gir resultater! Men nå vil jeg at du slutter å ta tida for en periode. Dette for å vedlikeholde gløden og den ekte løpsgleden uten stress, og for å sikre at du ikke sluntrer unna oppvarmingen i iveren etter å perse. Løp sakte, sakte i starten til du blir varm! Dette, ved siden av skikkelig uttøyning, er et viktig skadeforebyggende tiltak. Hvis du absolutt må ta tida, så bare gjør det en sjelden gang i blant. IKKE HVER GANG! Forstått? Jeg mener altså ikke at du aldri skal presse deg. Det bør du så absolutt gjøre. Press deg opp den ekstra motbakken, øk farten innimellom, ikke begynn å gå selv om du har lyst. På den annen side bør du ta noen superlette turer innmellom, og pass på å ikke overdrive. Det er på hviledagen vi bygger muskler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Dette er veldig bra, og selv om du er overrasket, er ikke jeg det. Trening gir resultater! Men nå vil jeg at du slutter å ta tida for en periode. Dette for å vedlikeholde gløden og den ekte løpsgleden uten stress, og for å sikre at du ikke sluntrer unna oppvarmingen i iveren etter å perse. Løp sakte, sakte i starten til du blir varm! Dette, ved siden av skikkelig uttøyning, er et viktig skadeforebyggende tiltak. Hvis du absolutt må ta tida, så bare gjør det en sjelden gang i blant. IKKE HVER GANG! Forstått? Jeg mener altså ikke at du aldri skal presse deg. Det bør du så absolutt gjøre. Press deg opp den ekstra motbakken, øk farten innimellom, ikke begynn å gå selv om du har lyst. På den annen side bør du ta noen superlette turer innmellom, og pass på å ikke overdrive. Det er på hviledagen vi bygger muskler. Vi tar ikke tiden for å løpe så fort som mulig altså, bare for moro skyld. ) Ligger ikke noe press i det overhode. Var litt øm i beina i morrest, men tok en liten tur på 3 km alikevel og det kjennes mye bedre nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Gratulerer! Så flink du er :-) Moro å nå nye mål!!! Jeg er også stolt av meg selv. Skulle bare jobbe halv dag i dag - var i et møte i Arendal på morgenen, og da jeg kom tilbake til Kr.sand, stoppet jeg et sted vi har gått tur noen ganger, skiftet i bilen (fra strømpebukser, kort skjørt, bluse og støveletter - til treningstøy!!!!) - og jogget innover i skogen :-) Fikk litt vondt i ørene da jeg løp - et veldig press, så jeg måtte holde for nesa og blåse for å utjevne trykket. Merkelig. kanskje fordi jeg ikke hadde spist på mange timer? Spiste bare litt karamell som lå i bilen mens jeg kjørte... I alle fall - jeg var avgårde i 50 minutter - men da veklset jeg mellom jogging og gange pluss at jeg satte meg ned ved ei tjønn noen minutter. Det var helt stille - sola skinte, det luktet pors og myr, og noen ender skravlet på andre siden :-) Så nå planlegger jeg neste tur på fredag - hvis det ikke regner! PS! Hva slags sko anbefaler du til skog/grus-løping? Angående sko, så gå til en sportsbutikk og prøv mange par og et som er egnet til bruk på skogssti og grus. Jeg har et par Brooks Axiom som er kjempegode for dette formålet. Forskjellige føtter passer forskjellige sko. For min brede, høye for er det Brooks som har de beste skoene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Dette er veldig bra, og selv om du er overrasket, er ikke jeg det. Trening gir resultater! Men nå vil jeg at du slutter å ta tida for en periode. Dette for å vedlikeholde gløden og den ekte løpsgleden uten stress, og for å sikre at du ikke sluntrer unna oppvarmingen i iveren etter å perse. Løp sakte, sakte i starten til du blir varm! Dette, ved siden av skikkelig uttøyning, er et viktig skadeforebyggende tiltak. Hvis du absolutt må ta tida, så bare gjør det en sjelden gang i blant. IKKE HVER GANG! Forstått? Jeg mener altså ikke at du aldri skal presse deg. Det bør du så absolutt gjøre. Press deg opp den ekstra motbakken, øk farten innimellom, ikke begynn å gå selv om du har lyst. På den annen side bør du ta noen superlette turer innmellom, og pass på å ikke overdrive. Det er på hviledagen vi bygger muskler. Uæææh! Jeg vil heller være gift med Babette!! Han typen min ser ikke poenget å løpe uten stoppeklokke, pulsmåler og navigator! Når jeg etterspør treningsgleden, hevder han at disse elektroniske dippeduttene øker treningsgleden! Når jeg sier at jeg liker å gampe avgårde i mitt eget tempo mens jeg hører på fuglene og ser på fargene i naturen nå på høsten bare SER han på meg! Utrolig at jeg har holdt ut med fyren i nesten 20 år! :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kjempebra Lillemus :-D Det gjelder å utfordre seg selv litt innimellom og "rusen" en får når en klarer det er jo fantastisk. For 4-5 uker siden løp jeg mellom 3,5 - 4 kilometer per tur til vanlig, mens nå er en standar tur 6,5 - 7km. På de siste turene mine har jeg jobbet mentalt med å forberede meg på en 10km tur. Målet er å klare det før jul. Husker forsatt den gode følelsen jeg hadde da jeg endelig klarte å løpe hele løypa på 4 km i august. Et av de store motiveringsfaktorene for meg er å se fremgang og at jeg når nye mål med jevne mellomrom. Har heldigvis lykkes i å sette meg små realistiske mål etterhvert som utfordrer meg videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Vi tar ikke tiden for å løpe så fort som mulig altså, bare for moro skyld. ) Ligger ikke noe press i det overhode. Var litt øm i beina i morrest, men tok en liten tur på 3 km alikevel og det kjennes mye bedre nå. Uansett tror jeg ikke det er lurt å ta tida hver gang. Og du har å gjøre som jeg befaler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Vi tar ikke tiden for å løpe så fort som mulig altså, bare for moro skyld. ) Ligger ikke noe press i det overhode. Var litt øm i beina i morrest, men tok en liten tur på 3 km alikevel og det kjennes mye bedre nå. Jeg tar også tiden hver gang. Utrolig artig å se hvordan snittiden per kilometer beveger seg nedover. Må selvfølgelig også fylle inn på profilen på adidas.running.no. For meg er det en ekstra motivasjon å se at det går fremover. Har et stykke som jeg går hurtig først til oppvarming, før jeg begynner å ta tiden på starten av joggeløypa. Går det samme strekket tilbake som nedtrapping. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg tar også tiden hver gang. Utrolig artig å se hvordan snittiden per kilometer beveger seg nedover. Må selvfølgelig også fylle inn på profilen på adidas.running.no. For meg er det en ekstra motivasjon å se at det går fremover. Har et stykke som jeg går hurtig først til oppvarming, før jeg begynner å ta tiden på starten av joggeløypa. Går det samme strekket tilbake som nedtrapping. Akkurat sånn gjør vi også. ) Ca. 500 meter på asfalt først, dette stykket bruker vi til å gå oss litt varme og så jogger vi litt varierende runder i skogen. Skogen er ikke så stor, men jeg klarer 5 km uten å løpe annet enn et strekk på 200 meter to ganger. ) Kan variere med div. mindre runder innenfor området også, det er litt gøy da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Uæææh! Jeg vil heller være gift med Babette!! Han typen min ser ikke poenget å løpe uten stoppeklokke, pulsmåler og navigator! Når jeg etterspør treningsgleden, hevder han at disse elektroniske dippeduttene øker treningsgleden! Når jeg sier at jeg liker å gampe avgårde i mitt eget tempo mens jeg hører på fuglene og ser på fargene i naturen nå på høsten bare SER han på meg! Utrolig at jeg har holdt ut med fyren i nesten 20 år! :-) mvh Jeg klarer utmerket å se på fargene, høre fuglene, se musa som piler over stien _og_ ta tiden på meg selv samtidig. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Uansett tror jeg ikke det er lurt å ta tida hver gang. Og du har å gjøre som jeg befaler. Jeg er sånn at jeg bare _må_ ha noe sånt å forholde meg til for å holde motivasjonen oppe så jeg kommer til å fortsette å ta tiden gitt. ) Vi har begynt å ta pulsen også... *dukker* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg klarer utmerket å se på fargene, høre fuglene, se musa som piler over stien _og_ ta tiden på meg selv samtidig. ) Men prøv å gjøre alt dette mens du holder pulsen på mellom 162 og 165, evt. holder en fart på 5 min på kilometeren! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Men prøv å gjøre alt dette mens du holder pulsen på mellom 162 og 165, evt. holder en fart på 5 min på kilometeren! mvh Det blir etterhvert. ) Nå har jeg kommet så langt at jeg klarer 5 km (på flatmark), så får jeg løpe på denne distansen en stund før jeg setter opp tempoet. Har tenkt å prøve å få opp tempoet på kortere distanser først da, på 2,5-km'etern f.eks. Mål må man ha! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Kjempebra Lillemus :-D Det gjelder å utfordre seg selv litt innimellom og "rusen" en får når en klarer det er jo fantastisk. For 4-5 uker siden løp jeg mellom 3,5 - 4 kilometer per tur til vanlig, mens nå er en standar tur 6,5 - 7km. På de siste turene mine har jeg jobbet mentalt med å forberede meg på en 10km tur. Målet er å klare det før jul. Husker forsatt den gode følelsen jeg hadde da jeg endelig klarte å løpe hele løypa på 4 km i august. Et av de store motiveringsfaktorene for meg er å se fremgang og at jeg når nye mål med jevne mellomrom. Har heldigvis lykkes i å sette meg små realistiske mål etterhvert som utfordrer meg videre. ''Har heldigvis lykkes i å sette meg små realistiske mål etterhvert som utfordrer meg videre.'' Nemlig! Jeg har også satt meg små mål hele veien og på den måten har jeg ikke mistet motivasjonen, men klart å holde den oppe. 10 km er foreløbig langt fremme for min del, første post nå er å ta 5 kms runden innimellom og kanskje prøve å presse ned tiden på 2,5 km til 20 min etterhvert. Ingenting for den som har løpt en stund, mål nok for meg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Så fint når du ser resultater! Jeg merket i dag at buksa siger nedenfor magen, så det er et godt tegn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Så fint når du ser resultater! Jeg merket i dag at buksa siger nedenfor magen, så det er et godt tegn. Buksene henger og slenger her også ja - litt artig, men kan bli dyrt... ;o) Jeg får på meg bunaden igjen nå, den sitter vel helt flott tenker jeg, men den svindyre selskapskjolen jeg kjøpte til jul i fjor, altså for 5 kilo siden, sitter vel ikke fullt så pent lenger... | 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Buksene henger og slenger her også ja - litt artig, men kan bli dyrt... ;o) Jeg får på meg bunaden igjen nå, den sitter vel helt flott tenker jeg, men den svindyre selskapskjolen jeg kjøpte til jul i fjor, altså for 5 kilo siden, sitter vel ikke fullt så pent lenger... | Må du sy den inn litt? Jeg håper jeg vil føle meg vel i finklær denne julen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Må du sy den inn litt? Jeg håper jeg vil føle meg vel i finklær denne julen. Nja.. Jeg vet ikke om jeg vil spandere på innsying, det blir så kostbart, må se hvordan den sitter først, men skjørtet er garantert alt for stort nå, det var i største laget da jeg kjøpte den egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.