Gjest i disse vanntider Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Mener å huske fra skolekjøkkenet at man ikke skulle bruke varmtvann(fra varmtvannsbeholder) til matlaging. Årsaken husker jeg ikke, men det var sikkert pga jerninnhold e.l. fra elementet i varmtvannsbeholderen(20 år siden jeg gikk på skolen). Samboeren min brukes stadig vekk vann fra varmtvannsbeholderen til ymse matlaging bl.a. for å spare tid. Husker jeg feil med advarselen vi fikk av "Hanne Gro"(læreren), eller har utstyret forandret seg slik at man trygt kan bruke varmt vann fra varmtvannsbeholderen? 0 Siter
Jølsen Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Man skal i utgangspunktet ikke bruke varmtvann til matlaging, men personlig gjør jeg det for å spare tid. Det som jeg bruker varmtvann til kokes jo uansett, så jeg synes ikke det har noe å si. Det ville selvsagt blitt annerledes dersom maten ikke skulle kokes. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Varmt vann anbefales ikke til matlaging. Det kan være mye uhumskheter i rørene som følger med når vannet er skikkelig varmt. Så du husker helt riktig! Gikk selv på Husmorskole og vi fikk aldri bruke varmt vann til annet enn oppvasken og vasking av benker etc. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Man skal i utgangspunktet ikke bruke varmtvann til matlaging, men personlig gjør jeg det for å spare tid. Det som jeg bruker varmtvann til kokes jo uansett, så jeg synes ikke det har noe å si. Det ville selvsagt blitt annerledes dersom maten ikke skulle kokes. Du kan ikke koke vekk de metallene som følger med fra rørene, dessverre..... 0 Siter
Jølsen Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Du kan ikke koke vekk de metallene som følger med fra rørene, dessverre..... Samma det egentlig, generelt rører jeg til det meste uansett! :-) 0 Siter
fresja Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg bruker varmntvann frsa springeen når jeg koker egg, noen ganger også når jeg koker poteter, men ikke ellers Mamma koker ofte opp vann i vannkokeren når hun skal lage mat. Den koker opp på en blunk, i motsetning til vann i panne på mange gamle komfyrer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.