Gå til innhold

Matlaging med varmtvann?

Anbefalte innlegg

Gjest i disse vanntider
Skrevet

Mener å huske fra skolekjøkkenet at man ikke skulle bruke varmtvann(fra varmtvannsbeholder) til matlaging. Årsaken husker jeg ikke, men det var sikkert pga jerninnhold e.l. fra elementet i varmtvannsbeholderen(20 år siden jeg gikk på skolen). Samboeren min brukes stadig vekk vann fra varmtvannsbeholderen til ymse matlaging bl.a. for å spare tid.

Husker jeg feil med advarselen vi fikk av "Hanne Gro"(læreren), eller har utstyret forandret seg slik at man trygt kan bruke varmt vann fra varmtvannsbeholderen?

Fortsetter under...

Skrevet

Man skal i utgangspunktet ikke bruke varmtvann til matlaging, men personlig gjør jeg det for å spare tid. Det som jeg bruker varmtvann til kokes jo uansett, så jeg synes ikke det har noe å si. Det ville selvsagt blitt annerledes dersom maten ikke skulle kokes.

hidi, the scorpion
Skrevet

Varmt vann anbefales ikke til matlaging. Det kan være mye uhumskheter i rørene som følger med når vannet er skikkelig varmt.

Så du husker helt riktig! Gikk selv på Husmorskole og vi fikk aldri bruke varmt vann til annet enn oppvasken og vasking av benker etc.

hidi, the scorpion
Skrevet

Man skal i utgangspunktet ikke bruke varmtvann til matlaging, men personlig gjør jeg det for å spare tid. Det som jeg bruker varmtvann til kokes jo uansett, så jeg synes ikke det har noe å si. Det ville selvsagt blitt annerledes dersom maten ikke skulle kokes.

Du kan ikke koke vekk de metallene som følger med fra rørene, dessverre.....

Skrevet

Du kan ikke koke vekk de metallene som følger med fra rørene, dessverre.....

Samma det egentlig, generelt rører jeg til det meste uansett! :-)

Skrevet

Jeg bruker varmntvann frsa springeen når jeg koker egg, noen ganger også når jeg koker poteter, men ikke ellers

Mamma koker ofte opp vann i vannkokeren når hun skal lage mat. Den koker opp på en blunk, i motsetning til vann i panne på mange gamle komfyrer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...