Gå til innhold

til dere som har bodd på hybel

Anbefalte innlegg

Gjest utleier
Skrevet

leier ut et rom som har egen inngang, men deler bad og kjøkken med meg.

Utenfor rommet hennes er det et rom som blir benyttet som gjennomgang. Jeg bruker det kun når jeg går til vaskerommet. Hun bruker det for å komme til kjøkken og bad. På dette rommet har hun klesskapet sitt også er det ei glassdør til solplass bak huset.

Rommet er egentlig ganske stort og nyoppusset og kunne vært brukt mer/bedre utnyttet, slik at hybelboeren fikk mer glede av det(ulempen er jo at jeg noen ganger går igjennom der, men dette kunne jeg begrense ganske mye, vasker ikke klær så ofte.

Noen som har praktiske ideer til meg. Skal ikke koste så mye penger, så eget kjøkken eller bad blir ikke aktuelt:)

Gjest oppbevaringsplass
Skrevet

Så lenge det er gjennomgang for andre (deg), så er det ikke ideelt som noe oppholdsrom, men når en bor på en ettroms hybel er mer oppbevaringsplass alltid velkomment. Så hvis du setter opp hyller og eventuelt også spanderer noen fine esker, slik at det ser pent ut, så er sikkert hybelboeren veldig glad for det.

på www ikea no finner du bilder som kan inspirere, se under oppbevaring, entre, vaskerom og lignende.

Skrevet

Du kunne kanskje rigget til med en datapult? Og et skap til? Du kan finne noe rimelig på fretex kan jeg tenke meg. Hun har sikkert fylt opp rommet sitt med alskens ting :)

Skrevet

Det eneste er vel at skal der være "tekjøkken" så bør der vel være en form for vann innlagt?

har bodt på masse rare hybler opp gjennom årene, og har hatt alt fra små hybel komfyrer ( med en liten bakeovn og to kokeplater) til camping kjøleskap... Og badene har vært alt fra en kald kjeller med en sluk og en for for dysjhode til enda værre kreasjoner :S

Men det finnes vel litt strengere regler for det idag enn da jeg bodde på hybel? ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det eneste er vel at skal der være "tekjøkken" så bør der vel være en form for vann innlagt?

har bodt på masse rare hybler opp gjennom årene, og har hatt alt fra små hybel komfyrer ( med en liten bakeovn og to kokeplater) til camping kjøleskap... Og badene har vært alt fra en kald kjeller med en sluk og en for for dysjhode til enda værre kreasjoner :S

Men det finnes vel litt strengere regler for det idag enn da jeg bodde på hybel? ;)

Jeg besøkte broren min på hybel i Oslo for 25 år siden, og det var ikke rare greiene, nei ;) Et bitte lite rom, hvor stakkaren skulle sove,studere, spise osv. Han delte et utrolig lite kjøkken med flere andre og et lite og uappetittelig bad....

Der bodde han i mange år. Jeg vet ikke om forholdene på hybler er blitt bedre eller ikke ;)

Skrevet

Jeg besøkte broren min på hybel i Oslo for 25 år siden, og det var ikke rare greiene, nei ;) Et bitte lite rom, hvor stakkaren skulle sove,studere, spise osv. Han delte et utrolig lite kjøkken med flere andre og et lite og uappetittelig bad....

Der bodde han i mange år. Jeg vet ikke om forholdene på hybler er blitt bedre eller ikke ;)

Det som er med hybel boere er jo at de vet å tilpasse seg forholda;)

Men jeg syntes nå denne hybelen høres koslig ut jeg da;)

altså ikke hybelen til broren din:P men til utleier;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det som er med hybel boere er jo at de vet å tilpasse seg forholda;)

Men jeg syntes nå denne hybelen høres koslig ut jeg da;)

altså ikke hybelen til broren din:P men til utleier;)

Jeg har aldri bodd på noe så lite! Men som du sier man tilpasser seg det en har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...