Gå til innhold

Virus/Spyware...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har en eller anne klart å infisere maskinen min med noe dritt ! Hurra til den som har greid det !! (Hva er vitsen med dette da ?) Men nå plages jeg altså med å bli kvitt dette.

Jeg har kjørt full runde med Norton, AdAware, også i sikker modus.

Jeg får til stadighet opp følgende pop up vindu :

Windows security alert !

Warning ! Potential Spyware operation ! Your computer is making unathorized copies of your sustem and Internet files. Run full scan to prevent any unathorized access to your files ! Click YES to download spyware remover...

Jeg kan nevne at det ikke er mulig å forandre gjenopprettings tidspunkt, og at Control panel er forsvunnet...

Har lett litt på nettet, og finner noen 'avanserte' måter å forsøke å fjerne dette på, men er ikke den som vandrer mest innerst inne i windows registeret.

Spør derfor her på Dol om noen vet en patch å laste ned slik at man blir kvitt 'pesten' ?

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Da har en eller anne klart å infisere maskinen min med noe dritt ! Hurra til den som har greid det !!''

Kanskje du lærer å bli litt forsiktig med hvem du låner maskinen til heretter?

Skrevet

''Da har en eller anne klart å infisere maskinen min med noe dritt ! Hurra til den som har greid det !!''

Kanskje du lærer å bli litt forsiktig med hvem du låner maskinen til heretter?

Vel, det er bare meg som har brukt den. KUN meg.

Men jeg ser av teksten min at det kan virke som at noen har greid å få spyware inn på den.

På sett og vis, så er det det.

Det er ikke noe jeg ønsker, og jeg kan ikke skjønner gleden noen har av å 'ødelegge' andres maskiner på denne måten.

Måten jeg fikk det på maskinen ? Jeg lastet ned en codec for å vise en video. That's it.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vel, det er bare meg som har brukt den. KUN meg.

Men jeg ser av teksten min at det kan virke som at noen har greid å få spyware inn på den.

På sett og vis, så er det det.

Det er ikke noe jeg ønsker, og jeg kan ikke skjønner gleden noen har av å 'ødelegge' andres maskiner på denne måten.

Måten jeg fikk det på maskinen ? Jeg lastet ned en codec for å vise en video. That's it.

Inneholder den spyware, så er jo det mer enn nok. Om det bare er du selv som bruker maskinen så må du ta skylda selv, det _er_ faktisk mange der ute som syns det er artig å lage programvare som infiserer brukernes maskiner. For meg er akkurat det like (lite) forståelig som de som i gode gamle dager fant glede i å knuse telefonbokser. Men de er der ute, og det er det vi internettbrukere må forholde oss til.

Si meg .. Kjører du piratkopiert programvare eller OS? Det kan høres ut som en reinstallasjon av OS er det som skal til.

Skrevet

Inneholder den spyware, så er jo det mer enn nok. Om det bare er du selv som bruker maskinen så må du ta skylda selv, det _er_ faktisk mange der ute som syns det er artig å lage programvare som infiserer brukernes maskiner. For meg er akkurat det like (lite) forståelig som de som i gode gamle dager fant glede i å knuse telefonbokser. Men de er der ute, og det er det vi internettbrukere må forholde oss til.

Si meg .. Kjører du piratkopiert programvare eller OS? Det kan høres ut som en reinstallasjon av OS er det som skal til.

Ja, jeg tar skylden helt og holdent selv. Har vært forsiktig i mange år, og er godt rustet med anti virus og AdAware. Originale programmer, og originalt OS.

Men jeg brukte mye av helgen til scanning/fjerning, og er nå helt virusfri.

Brukte 4 programmer ; Smitfraudfix, HiJackThis, SAS og Combo Fix.

Lang men lærerik prosess.

Ps. Jeg knuste heller ikke telefonbokser da jeg var yngre, og jeg skjønner heller ikke at noen vil gjøre sånt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, jeg tar skylden helt og holdent selv. Har vært forsiktig i mange år, og er godt rustet med anti virus og AdAware. Originale programmer, og originalt OS.

Men jeg brukte mye av helgen til scanning/fjerning, og er nå helt virusfri.

Brukte 4 programmer ; Smitfraudfix, HiJackThis, SAS og Combo Fix.

Lang men lærerik prosess.

Ps. Jeg knuste heller ikke telefonbokser da jeg var yngre, og jeg skjønner heller ikke at noen vil gjøre sånt.

''Ps. Jeg knuste heller ikke telefonbokser da jeg var yngre, og jeg skjønner heller ikke at noen vil gjøre sånt.''

En noe merkelig fritidssyssel, ja. :-)

Så fint at du har fått det til, og arbeidskrevende prosesser er som du sier lærerike. Aldri så galt ... osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...