Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er forskjell på harde slag og generell smådasking når ikke noe annet fungerer..

Enig med deg. Jeg har av og til måttet "ta barna i amen" når ikke annet har fungert. Ser ikke noe galt i det. Men jeg verken slår eller dasker.

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• multippel

13

• morsan

8

• hidi, the scorpion

8

• pekkaline

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest melmøll
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor noen mener det er greit å slå barn. Mener de også at det er greit at barn slår barn? Det som foregår hjemme føres jo videre til barnet. Mener de at det er en hensiktsmessig for barnet? Jeg kan ikke tenke meg at folk som slår barn kan klare å forsvare det. Det fører jo ikke noe bra med seg.

Gjest melmøll
Skrevet

det er jeg ikke enig i. det fungerer fint her hjemme. når ungen går tydelig over streken, selv etter flere forklaringer, gjør han ikke det samme på nytt etter et godt dask.

Hva lærer han av det da? At det å slå løser problemer?

Skrevet

Hei, jeg har ikke tid å lese tråden her. Men helt klart at det er feil å slå barn. De lærer negativ adferd, i tillegg til å bli svært ydmyket.

Når noen voksne / gamle nå hevder de hadde godt av det selv, må det bero på at de unnskylder sine foreldre, og at de ikke ser at en kjærlig og grensesettende oppdragelse hadde vært mye MYE MYE bedre.

Skrevet

Jeg mener at det er fullstendig uakseptabelt å slå barn, enten det er å klaske i fjeset, slå på rompa eller daske på hendene.

Men - jeg kan ta mine barn hardt i armene og holde dem fast, hvis de er skikkelig vrange. Det jeg i tillegg gjør er å be dem se på meg, se meg inn i øynene, og da pleier trassen å gi seg. Hvis de imidlertid fortsetter å trasse og prøve å vri seg unna, vil de jo kjenne at jeg holder i dem.

hidi, the scorpion
Skrevet

Forbauser meg òg! Har gitt juling til alle mine barn, og de er blitt svært intelligente.

Så dere som sier at juling er usunt, må jo være dumme!

Selv har alle mine tre barn nettopp registrert seg hos de derre hva hva det det var,,, jo! nu nåsitterde!

Annonse

Skrevet

Jeg ble også veldig overrasket over det der! Trodde "ingen" lenger mente at vold mot barn er bra.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Forbauser meg òg! Har gitt juling til alle mine barn, og de er blitt svært intelligente.

Selv har alle mine tre barn nettopp registrert seg hos de derre hva hva det det var,,, jo! nu nåsitterde!

Tror jeg falt ut litt nå...

Skrevet

du får se til å slutte med supinga midt i uka!! ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror jeg falt ut litt nå...

Håper inderlig det!

hidi, the scorpion
Skrevet

du får se til å slutte med supinga midt i uka!! ;-)

Ja, for ingen av dere godt voksne forsto ironien, så må jeg slutte å drikke, det var ikke en rettferdig handel....

Skrevet

Ja, for ingen av dere godt voksne forsto ironien, så må jeg slutte å drikke, det var ikke en rettferdig handel....

Pøh! Surmuling får meg ikke til å si: Drekk til du stuper!

;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

;-)

Har ikke supt enda, men hvor vanskelig skal det være å motbevise at vold avler vold! Og at idioter avler idioter....

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

;-)

Håper virkelig at du ikke tror jeg slår mine barn for å gi dem innsikt...

Skrevet

Håper virkelig at du ikke tror jeg slår mine barn for å gi dem innsikt...

*S* Absolutt ikke!! :-) ironien _ble_ forstått - derfor en blunke-smiley bak kommentaren om suping...

Skrevet

det er jeg ikke enig i. det fungerer fint her hjemme. når ungen går tydelig over streken, selv etter flere forklaringer, gjør han ikke det samme på nytt etter et godt dask.

Synes du det er greit at mannen din gir deg et smådask også, når du ikke hører etter eller når han mener du trenger det?

Eller foretrekker du at han bruker andre metoder når han prøver å få deg til å samarbeide?

hidi, the scorpion
Skrevet

;-)

Hvem surmuler! HÆ

hidi, the scorpion
Skrevet

*S* Absolutt ikke!! :-) ironien _ble_ forstått - derfor en blunke-smiley bak kommentaren om suping...

Tog an! ;)

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor noen mener det er greit å slå barn. Mener de også at det er greit at barn slår barn? Det som foregår hjemme føres jo videre til barnet. Mener de at det er en hensiktsmessig for barnet? Jeg kan ikke tenke meg at folk som slår barn kan klare å forsvare det. Det fører jo ikke noe bra med seg.

hehe ser nå at noen kjendiser står frem og forteller at de ble slått som barn. De lærte mye av det. Blandt annet at de ikke vil slå sine egne barn!:-)

Skrevet

Hei, jeg har ikke tid å lese tråden her. Men helt klart at det er feil å slå barn. De lærer negativ adferd, i tillegg til å bli svært ydmyket.

Når noen voksne / gamle nå hevder de hadde godt av det selv, må det bero på at de unnskylder sine foreldre, og at de ikke ser at en kjærlig og grensesettende oppdragelse hadde vært mye MYE MYE bedre.

Ja det er ett stort tilbakesteg og gå inn for dette. Dessuten tror jeg at det er helt feil at folk var mer veloppdragene før. jeg tror kanskje barna hadde masse respekt eller heller redsel for de voksne, men at volden, mobbingen osv mellom barn var grovere. Dette syns jeg hadde vært interessant å vite noe om. Hvis du ser "ondskapen" av han derre svenske forfatteren...huff står helt stille nå....han som uttalte at Marta Louise var syk pga hennes tro på engler. Dette er jo en selvbiografisk bok. Jeg har også lest beskrivelser av hvordan barn kunne oppføre seg tidligere som jeg ikke tror forekommer i samme grad nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...