Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forbauser meg òg! Har gitt juling til alle mine barn, og de er blitt svært intelligente.

Så dere som sier at juling er usunt, må jo være dumme!

Selv har alle mine tre barn nettopp registrert seg hos de derre hva hva det det var,,, jo! nu nåsitterde!

Skrev du litt feil her?

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• multippel

13

• morsan

8

• hidi, the scorpion

8

• pekkaline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ble også veldig overrasket over det der! Trodde "ingen" lenger mente at vold mot barn er bra.

Jeg håper de som har stemt på vg sin avstemmningskalkulator ikke er representativ for landet.

Skrevet

Ja det er ett stort tilbakesteg og gå inn for dette. Dessuten tror jeg at det er helt feil at folk var mer veloppdragene før. jeg tror kanskje barna hadde masse respekt eller heller redsel for de voksne, men at volden, mobbingen osv mellom barn var grovere. Dette syns jeg hadde vært interessant å vite noe om. Hvis du ser "ondskapen" av han derre svenske forfatteren...huff står helt stille nå....han som uttalte at Marta Louise var syk pga hennes tro på engler. Dette er jo en selvbiografisk bok. Jeg har også lest beskrivelser av hvordan barn kunne oppføre seg tidligere som jeg ikke tror forekommer i samme grad nå.

''han som uttalte at Marta Louise var syk pga hennes tro på engler.''

Merkelig.. har han ikke hørt om speilnevroner? Jeg tror bare Marta er en av de som har ekstra mange av dem :)

Skrevet

''han som uttalte at Marta Louise var syk pga hennes tro på engler.''

Merkelig.. har han ikke hørt om speilnevroner? Jeg tror bare Marta er en av de som har ekstra mange av dem :)

Han virker på meg som en dust mange ganger:-) Men filmen "ondskapen" er vanvittig bra. Den er basert på selvbiografisk materiale.

Speilnevroner? hva er det?:-)

Skrevet

Merkelig at folk fortsatt tror det går an å slå vett inn i unger. Frykt klarer du nok å slå inn i dem. Og da gjør de jo som du sier. Men jeg tror aldri dette kan være noen god løsning.

Skrevet

Merkelig at folk fortsatt tror det går an å slå vett inn i unger. Frykt klarer du nok å slå inn i dem. Og da gjør de jo som du sier. Men jeg tror aldri dette kan være noen god løsning.

Det er selvsagt helt galt:-) godt å se at det er svært få her inne iallefall som tror at det er en god måte å oppdra barn på.

Annonse

Skrevet

Han virker på meg som en dust mange ganger:-) Men filmen "ondskapen" er vanvittig bra. Den er basert på selvbiografisk materiale.

Speilnevroner? hva er det?:-)

Speilnevroner er enkelt forklart nevroner som gjør oss istand til å "speile" andre mennesker.

I den ene enden av skalaen finner man f.eks autister, som har få eller dårlig fungerende speilnevroner og i den andre enden de som har veldig lett for å ta inn andres følelser/sinnsstemning.

Jeg mistenker Marta for å høre til den siste kategorien :)

Skrevet

Hvis man er nødt til å slå barnet sitt for å få det til å høre etter, da er det noe galt et sted. Man slår ikke det kjæreste man har !!

Husker far banket broren min da jeg var liten. Jeg ble hysterisk og gikk imellom og skrek. Far slo aldri mer (ikke så vidt jeg vet ihvertfall). Men han vet jeg ble mye banket av sin far, så dette går nok i arv ja.

Er man voksen nok til å få barn, bør man også være klok nok til å oppdra et barn uten å slå. Kjenner en som endelig fikk hevn over mora si da han var 15 år, da tok han igjen og banket henne. I tillegg politikere som legaliserer dette, fy og fy :-(

Skrevet

Hvis det hadde vært en god måte å få folk til å oppføre seg på, kunne vi jo ha slått ektefellene våre når vi krangler, sjefen kunne fiket til sine underordnede osv.

Jeg tviler på at dem som er for fysisk avstraffelse av barn synes det hadde vært noen god idé å utsette andre voksne for den samme behandlingen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis man er nødt til å slå barnet sitt for å få det til å høre etter, da er det noe galt et sted. Man slår ikke det kjæreste man har !!

Husker far banket broren min da jeg var liten. Jeg ble hysterisk og gikk imellom og skrek. Far slo aldri mer (ikke så vidt jeg vet ihvertfall). Men han vet jeg ble mye banket av sin far, så dette går nok i arv ja.

Er man voksen nok til å få barn, bør man også være klok nok til å oppdra et barn uten å slå. Kjenner en som endelig fikk hevn over mora si da han var 15 år, da tok han igjen og banket henne. I tillegg politikere som legaliserer dette, fy og fy :-(

Er så inderlig enig med deg!

Skrevet

Det bør ikke forbause deg at det finnes 50% idioter i Norge.

Skrevet

Det bør ikke forbause deg at det finnes 50% idioter i Norge.

Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet! ;-)

Annonse

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen tro på at fysisk avstraffelse mot barn er virksomt, tvert imot en feig og ussel måte å skaffe seg makt og kontroll på.

De voksne som langer ut en flat hånd synes jeg er tapere i oppdragerrollen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...