Gå til innhold

Topp 10 sunne eller magre matvarer jeg bør ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

i skapet!

Ja, dette er utfordringen!

Jeg har dårlig råd, men prøver å spise sunt. Har ikke råd til å kjøpe så mye "spesialprodukter" og ferskvarer, yoghurt, vita-produkter og slikt er dyrt for meg..

Det jeg prøver å ha i kjøleskapet er:

Epler (kjøper sånne 2 kilosposer fra first price eller euroshopper og bruker dem både som snacks og i salater.

Kålrot

Gulrot

Soft light margarin (billigste light margarin og jeg klarer meg ikke uten smør på skiva!)

Makrell i tomat

Tunfisk på boks

tomat

salatbønner på boks

Er ikke ute etter bare sunn og mager mat, spiser både nugatti og helfet ost, men trenger sunne og billige ingredienser så jeg kan leve etter mottoet mitt; sunt og usunt hånd i hånd! :)

Fortsetter under...

Skrevet

Bananer.

Masse energi!

*notere*

Bare et bananer blir fort overmodne! Bananer her i huset blir fort bananmuffins! ;)

Skrevet

*notere*

Bare et bananer blir fort overmodne! Bananer her i huset blir fort bananmuffins! ;)

Det gjør de.

Sjøl handler eg bananer nok til ca. 2 dager i slengen, spiser nok en

3-4 for dagen (bruker de også som frokost pålegg).

Gjest noen ting
Skrevet

Havreknekkebrød, bokser med mais, bananer, tomater, melk.

Annonse

Gjest Blikkboks
Skrevet

Heia!

Du spør jo egentlig om sunne/magre produkter, men det er jeg ikke så god på, som jeg gjerne skulle vært. Men ting vi har i kjøleskapet alltid, og om ikke får litt panikk er:

Makrell i tomat

Kaviar ( til Poden, kaviar er absolutt ikke noe for meg. *grøss*)

Egg

Feta ost på glass

Pesto

Qmelk ekstra lett (til kaffelatten min)

Qmelk skummet

Rismelk (Sønn med laktose intoleranse)

Becel, flytende "smør" til steking og baking. Maten smaker absolutt bedre med denne. (Best med meierismør, men så kommer denne på en god nr. 2)

Gulrøtter

Brokkoli

Ruccula

Spinat

Mini tomater (bytter litt på)

Blomkål

Soltørka tomater

I tillegg har jeg alltid sånn at jeg kan lage stekt ris, egg, mais, erter, skinkeboks, løk/vårløk.... Passer bra til både middag, lunsj eller kvelds syns jeg.

Ja, ja, ikke helt det du svarte på, men, men

Ha en superduper kveld

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...