Gå til innhold

Hvorfor blir du på ditt treningssenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To treningssentrer på en liten plass som konkurerer om å holde på sine medlemmer. Hva mener dere skal til for at dere velger å bli på et treningssenter? Bra tilbud? Hva menes med bra tilbud? Hvilke gruppetimer er et "must"? Pris? Relax avdeling? barnetilbud? barnepass? etc etc

Med andre ord-hva kreves av et treningssenter for å kunne gi sine medlemmer et bra tilbud tatt i betrakning av at dette er på et lite sted. Kom igjen,masse input er bra:-)

Skrevet

Muligheten for å trene med frivekter på første plass, og miljøet på andre plass. Andre ting teller ikke så mye for meg, har store nok unger til at de kan underholde seg sjøl mens jeg er i salen, og er ikke så veldig interessert i å kjøpe treningstøy eller kosttilskudd. Undervisning/ veiledning etc. er heller ikke viktig, siden jeg "har peil" sjøl (sånn sett er jeg kanskje ikke spesielt representativ, men nå har du i alle fall fått mine to argumenter!).

Skrevet

Jeg har ikke en så regelmessig tilværelse at jeg har mulighet til å trene hver uke, så for meg hadde det avgjørende blitt om jeg f.eks. kunne kjøpt klippekort med 10 klipp som jeg kunne brukt når jeg har mulighet til det. Å melde meg inn på årsbasis og betale flere hundre kr. i mnd er helt uaktuelt for meg. Noen uker kan jeg trene f.eks. 4 ganger, andre uker ikke i det hele tatt.

Skrevet

Muligheten for å trene med frivekter på første plass, og miljøet på andre plass. Andre ting teller ikke så mye for meg, har store nok unger til at de kan underholde seg sjøl mens jeg er i salen, og er ikke så veldig interessert i å kjøpe treningstøy eller kosttilskudd. Undervisning/ veiledning etc. er heller ikke viktig, siden jeg "har peil" sjøl (sånn sett er jeg kanskje ikke spesielt representativ, men nå har du i alle fall fått mine to argumenter!).

Veldig bra. Alt teller;-) Men hva mener du med bra miljø? Mange muskelbunter på samme sted? Mange vanlige folk i sine slitte joggebukser? Hva?? Unge? Gamle?

Skrevet

Veldig bra. Alt teller;-) Men hva mener du med bra miljø? Mange muskelbunter på samme sted? Mange vanlige folk i sine slitte joggebukser? Hva?? Unge? Gamle?

Det som "skremmer" vannet av meg er utspjåka, tyggisslafsende ungjenter i skranken. Sånn er det bare.

Skrevet

Alder og utseende er uvesentlig, jeg trives godt sammen med både tjukkinger, pipestilker og bolere, jeg, så lenge de har glimt i øyet, tar en spøk og svarer når de blir tilsnakket - jeg er en sånn som snakker til fremmede ;) Med godt miljø mener jeg at de som trener på stedet synes det er kjekt å være der, og gjerne "henger" litt i resepsjonsområdet før de tar kvelden.

Skrevet

Jeg har akkurat vært og sjekket det lokale treningssenteret. Personlig så driter jeg tynt i all gruppetreningen og vil helst ha et godt utrustet rom med frivekter. Det har de.

Jeg er like allergisk mot å bli medlem, som senteret er allegisk mot at jeg kun betaler pr. mnd.

De tar nesten dobbel pris dersom jeg betaler kun for en måned, kontra det å bli medlem for et år. Hadde prisen vært sånn passe lik, så hadde jeg meldt meg inn for en mnd i morgen.

Åpningstidene har også betydning. Jeg liker å trene om morgenen/tidlig formiddag for å unngå å trene i kø.

At det er trivelig, lyst og rent, og at det ikke lukter hest. God ventilasjon. Hyggelig "betjening" som assisterer når _jeg_ ber om det. Jeg fordrar ikke at noen blander seg når jeg kjører øvelser jeg mestrer godt, og som jeg vet ikke er skadelige. Eller at de maser om at jeg _må_ bli med på aerobodysykkelpumpspinjazz gruppa.

Bolefritt.

Badstue.

Boblebad?

Senteret her ticker de fleste boksene, men jeg gidder ikke betale for 12 måneder når jeg trener i 8. Enda.

Skrevet

Det som "skremmer" vannet av meg er utspjåka, tyggisslafsende ungjenter i skranken. Sånn er det bare.

Det skal jeg være enig med deg i med. Unge uvitende jenter som står på utstilling synes ikke å være særlig tiltrekkende for den type kunder som mitt senter ønsker. Heller ikke de protein drikkende "babene" som stort sett bare viser seg frem. Nå høres jeg kanskje fordomsfull ut.....kanskje? men jeg vett at vanlige folk med hengemage og joggebukse som trener for helsas skyld og ikke for utseendes skyld blir skremt av slike inntrykk. Men i bunn og grunn er det ikke hvordan du ser ut som avgjør,men hvordan du faktisk ter deg og hva du utstråler.

Skrevet

Jeg har akkurat vært og sjekket det lokale treningssenteret. Personlig så driter jeg tynt i all gruppetreningen og vil helst ha et godt utrustet rom med frivekter. Det har de.

Jeg er like allergisk mot å bli medlem, som senteret er allegisk mot at jeg kun betaler pr. mnd.

De tar nesten dobbel pris dersom jeg betaler kun for en måned, kontra det å bli medlem for et år. Hadde prisen vært sånn passe lik, så hadde jeg meldt meg inn for en mnd i morgen.

Åpningstidene har også betydning. Jeg liker å trene om morgenen/tidlig formiddag for å unngå å trene i kø.

At det er trivelig, lyst og rent, og at det ikke lukter hest. God ventilasjon. Hyggelig "betjening" som assisterer når _jeg_ ber om det. Jeg fordrar ikke at noen blander seg når jeg kjører øvelser jeg mestrer godt, og som jeg vet ikke er skadelige. Eller at de maser om at jeg _må_ bli med på aerobodysykkelpumpspinjazz gruppa.

Bolefritt.

Badstue.

Boblebad?

Senteret her ticker de fleste boksene, men jeg gidder ikke betale for 12 måneder når jeg trener i 8. Enda.

Ja, det at det er så utrolig dyrt for å trene fra mnd mnd er skikkelig teit...!

Irriterende rett og slett...

Skrevet

Musikken

Dagslys

Hyggelig miljø

PS: jeg slutta på "mitt" treningssenter!

Skrevet

Det første treningssenteret med døgnåpent tilbud får meg som medlem. Driter egentlig i om jeg må betale litt ekstra for å kunne trene når det passer MEG.

Gjest lykke til
Skrevet

Folk søker og ønsker forskjellig, så det vil jo variere. Barnepass er viktig for mange. Varierte saltimer, og også det at det er noe å velge i en dag. Pris har nok også noe å si. Service: det er et stort pluss at ansatte er hyggelige og sier hei og ha det.

Saltimer som aerobic, step, MRL, pilates, yoga. I apparat-rommet bør det være god plass til uttøying og andre øvelser, og det bør også være en terapimaster der slik at de som må trene noe opp kan være der. Det er også fint med åpningstid i helgene.

Skrevet

1. At man slipper å melde seg inn og betale for et år

2. Varierte timer på ulike tider av døgnet

3. Instruktører som ikke tar ord som "bikinisesong", "ribbefett" og "sprettrumpepupplårhofter" i sin munn for å spille på min dårlige samvittighet - slik at jeg kommer tilbake neste dag

4. Ikke alt for mange medlemmer - så det er plass i garderobene og på gruppetimene uten at jeg trenger å melde meg på før kl åtte om morgenen.

5. Ikke fokus på mat og slanking. Et treningssenter er et treningssenter og ikke en slankekoloni.

6. Lange åpningstider - så jeg kan trene når jeg vil

7. God musikk

8. God service

Har meldt meg ut av "mitt" treningssenter fordi pkt 1, 3, 4, 5 og 7 ikke var oppfylt.

Skrevet

DE ANSATTE. Der jeg trener er det svært hyggelige ansatte med god kunnskap om trening. Veldig serviceinnstilte. DET betyr mye. I tillegg er det jo en forutsetning at de har gode treningsapparater og et greit utvalg av timer med gode instruktører.

Skrevet

Jeg trener stort sett bare i sal. Så det viktigste er: Nok av tilgjengelige sal-timer, og at det ikke er så kjåka fullt at man må melde seg på lenge i forveien.

Jeg liker best høypuls og step styrke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...