Gå til innhold

Følger du med på nyheter?

Anbefalte innlegg

Gjest kveldstanker
Skrevet

En god venninne ser ikke nyheter og leser ikke aviser. I så fall er det reklamene. Vi har det fint sammen, men hun er helst opptatt av hverdagsting. Nyheter er deprimerende så derfor følger hun ikke med. Selv synes jeg det er viktig å følge med, og jeg skulle av og til ønske vi kunne snakke om noe annet enn når vi vasket sist og hva vi skal ha til middag. ;-)

Ja, jeg vet at det er noe jeg ikke har noe med.

Skrevet

Jeg får med meg nyheter, men velger å finne dem på nettet. Da kan jeg åpne de nyhetene jeg vil, og unngå de verste nyhetene om jeg vil.

Litt må man jo være engasjert i verden.

Gjest kveldstanker
Skrevet

Jeg får med meg nyheter, men velger å finne dem på nettet. Da kan jeg åpne de nyhetene jeg vil, og unngå de verste nyhetene om jeg vil.

Litt må man jo være engasjert i verden.

Jeg ble noe overrasket da hun ikke hadde hørt om det som skjedde i Burma, for eksempel.

Men hun føler at hverdagen tar så mange krefter, så da blir det ikke tid til så mye annet. Kanskje det kommer etter hvert?

Gjest morgenfuglen
Skrevet

Du kan ikke forandre andre mennesker, men du kan gjøre noe med ditt forhold til dem. Jeg har ikke problemer med å forstå hva du mener.

Det er ikke lenge siden jeg kuttet ut en venninne fordi hun var så negativ overfor alt og alle i min omgangskrets. Jeg trodde at jeg kunne få henne til å slutte med det, men hun forsto meg ikke. Det var best slik.

At kvinner er så opptatte av hus og hjem, spesielt i småbarnsperioden, at de ikke har tid til å engasjere seg i samfunnsspørsmål er ikke noe nytt. Det tar alle krefter, men akk så synd.

Gjest Elextra
Skrevet

Kan vanskelig se for meg at jeg kunne være nær venn med noen som ikke til en viss grad fulgte med på det som skjer i verden.

Når det er sagt leser jeg i perioder alt for lite aviser selv, det skorter ikke på viljen, men på tid til det, og selvfølgelig til en viss grad prioritering. Passer i så fall på å følge med på nyhter i radio, ser gjerne en nyhetssending på TV i løpet av kvelden og leser litt på nett. Men dette blir jo ofte ganske overfladisk, savner tid til å lese mer grundige artikler.

Skrevet

Ja, jeg følger i aller høyeste grad med på nyhetene, men jeg ser sjelden på TV-nyheter, og aller sjeldnest på TV2-nyhetene. Hvis all nyhetsoppdateringen man får er via TV2-nyhetene og VG synes jeg man får en altfor tabloid tilnærming....;-)

Ved å lese aviser, og da først og fremst Aftenposten, synes jeg at jeg kan velge mer selv hvilke nyheter jeg vil fordype meg i, enn å måtte høre på nyhetskanalenes vurdering av hva som er viktigst.

I tillegg leser jeg nettaviser + kjapp oppdatering på tekst-tv.

Skrevet

For meg høres det veldig merkelig ut å stenge resten av verden ute på den måten. Jeg skjønner at du reagerer på det!

Kjenner ingen som ikke følger med på nyheter. Jeg leser aviser, mest på nettet, og prøver å få med litt nyheter på TV også.

Skrevet

Jeg leser avisen og så følger jeg med på nett og nyhetene står på på tv hver kveld men ikke alltid jeg følger med gitt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...