Gjest anonym på det Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes det går fint med kostholdet, men av og til (som i kveld) har jeg så lyst på salt chips! Tidligere i dag ville jeg ha sjokolade, men det ble ingenting. Det som er motivasjon nå er at jeg kan spise noe i helgen en kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Bra! Jeg synes det går greit med kostholdet, men det er mye lettere å snavle litt når kjæresten er hjemme, han er ikke flink til å ha frukt og sånt i huset, men har sklidd litt ut når det gjelder å kjøpe smågodt og sjokolade. Han var så flink en stund, men han har så lyst på det selv tydeligvis. Og han er jo tynn som ei flis samme hva han trøkker i seg omtrent. ( Men når jeg holder meg til det vanlige kostholdet til daglig så går ikke kaloriregnskapet av skaftet om jeg tar en tekopp og en sjokoladebit en ukekveld heller. ) Llitt godis i helga er lov for min del også, ellers blir jeg sprø. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har lagt opp min livsstilendring slik at jeg har gått igjennom kostholdet mitt, tatt små grep som å bytte ut enkelte matvarer, mindre porsjoner og flere mellommåltid og har nå et regime som jeg kan leve med i lang tid. Unner meg forsatt både kaker, godteri og saltsnop, men er mer bevist på mengde. Får jeg tilfeldig lyst på chips midt i uka, spiser jeg det. Største forandringene erat jeg kan være fornøyd med veldig små mengder og ikke bare hiver innpå. Til gjenngjeld er det mange lørdager vi ikke spiser snop, fordi vi glemmer det eller har ikke lyst på. Har med disse små omleggingene + økning av treningsmengden tatt av 16 kg på 10 måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har lagt opp min livsstilendring slik at jeg har gått igjennom kostholdet mitt, tatt små grep som å bytte ut enkelte matvarer, mindre porsjoner og flere mellommåltid og har nå et regime som jeg kan leve med i lang tid. Unner meg forsatt både kaker, godteri og saltsnop, men er mer bevist på mengde. Får jeg tilfeldig lyst på chips midt i uka, spiser jeg det. Største forandringene erat jeg kan være fornøyd med veldig små mengder og ikke bare hiver innpå. Til gjenngjeld er det mange lørdager vi ikke spiser snop, fordi vi glemmer det eller har ikke lyst på. Har med disse små omleggingene + økning av treningsmengden tatt av 16 kg på 10 måneder. Så flott! *imponert* Du gjør det nok på rette måten. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei Hvorfor ikke unne seg et par salte chips da, behøver jo ikke spise hele posen! Jeg har som en nevnte over her lagt om kostholdet, spiser mindre porsjoner og hyppigere måltider. Mer grønt på tallerken enn det andre. Men det finnes ingenting jeg ikke unner meg selv, bortsett fra brus (som jeg sluttet med for 9 mnd siden) Men alt i små mengder. Har jeg lyst på sjokolade tar jeg en bit eller 2 og lar det smelte på tungen. Og søthungeren forsvinner hos meg. Ikke sikkert den gjør det hos alle, men jeg tror det er litt "farlig" at alt for mye blir fyfy og få i seg. Det er vanskelig og klare det i lengden. Og når man da går på en sprekk, tar det som oftest helt av. Og kiloene kommer raskt tilbake med et par ekstra. Jeg har gått ned 13 kilo på 6 mnd og er storfornøyd. Treningen jeg bedriver er kun rask gange - da jeg har levd svært inaktivt pga sykdom og må starte forsiktig Så mitt råd er ta litt når du er fysen og ikke la verden rase sammen av den grunn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei Hvorfor ikke unne seg et par salte chips da, behøver jo ikke spise hele posen! Jeg har som en nevnte over her lagt om kostholdet, spiser mindre porsjoner og hyppigere måltider. Mer grønt på tallerken enn det andre. Men det finnes ingenting jeg ikke unner meg selv, bortsett fra brus (som jeg sluttet med for 9 mnd siden) Men alt i små mengder. Har jeg lyst på sjokolade tar jeg en bit eller 2 og lar det smelte på tungen. Og søthungeren forsvinner hos meg. Ikke sikkert den gjør det hos alle, men jeg tror det er litt "farlig" at alt for mye blir fyfy og få i seg. Det er vanskelig og klare det i lengden. Og når man da går på en sprekk, tar det som oftest helt av. Og kiloene kommer raskt tilbake med et par ekstra. Jeg har gått ned 13 kilo på 6 mnd og er storfornøyd. Treningen jeg bedriver er kun rask gange - da jeg har levd svært inaktivt pga sykdom og må starte forsiktig Så mitt råd er ta litt når du er fysen og ikke la verden rase sammen av den grunn Jeg unner meg litt chips av og til, men prøver å la det være en fredag eller lørdag. Og jeg har vent meg til mørk sjokolade, for den er mektig og da holder det med mindre. :-) Så mye du har tatt av! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg unner meg litt chips av og til, men prøver å la det være en fredag eller lørdag. Og jeg har vent meg til mørk sjokolade, for den er mektig og da holder det med mindre. :-) Så mye du har tatt av! :-) Men da er du jo superflink For man må kunne kose seg litt. Mørk sjokolade (mokkatrøffel), hjalp meg mye når jeg sluttet med cola, for sukkerbehovet meldte seg jo veldig ofte i starten. Da tok jeg en liten bit og lot den smelte i munnen Ja, jeg har tatt av mye, selv med lavt stoffskifte, men nå er jeg på den vekten jeg ønsker Så nå jobber jeg mer med og komme i gang med det fysiske. Det blir mange, gode turer, men mangler fortsatt kondisjon. Men små steg og jeg blir i bedre og bedre form. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.