Gjest Spretten07 Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 For noen dager siden var jeg på intervju på en stilling jeg har veldig lyst på, og intervjuet er bra. Jeg føler meg selv godt kvalifisert og har vært borti alle oppgaver de etterspør. I går fikk jeg brev om at stillingen vil bli utlyst på nytt, men at de ønsker å beholde søknaden min. For det første skjønner jeg ikke helt at de vil beyholde søknaden, men det er kanskje noe de bare "må" gjøre? Og så lurer jeg litt på hvordan jeg skal tolke dette. Jeg skjønner jo at de ikke synes jeg var egnet til dette og at ingen av de andre søkerene heller ikke var det. Men sett at jeg allikevel skulle få et tilbud senere (satt på spissen), hvordan burde jeg eventuelt vurdere det? Jeg ville jo ikke like tanken på å jobbe et sted jeg vet de egentlig ikke synes jeg er egnet. 0 Siter
Orio Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Kanskje det ikke er verre enn at du er den eneste kvalifiserte søkeren de har, og at de ønsker å sammenligne flere kandidater? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 ''Jeg skjønner jo at de ikke synes jeg var egnet til dette og at ingen av de andre søkerene heller ikke var det.'' Ikke nødvendigvis. Kanskje de bare hadde deg som var kvalifisert til jobben og at de ønsker flere kvalifiserte søkere å velge mellom? Det er ikke så veldig uvanlig for en arbeidsgiver å utlyse på nytt om de bare har en aktuell kandidat. 0 Siter
Nellie Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Dersom det skulle bli aktuelt at du er med i en ny runde, så er det helt kurant å stille spørsmål om akkurat dette. Du spør ganske enkelt om du var den eneste kandidaten som var bra nok kvalifisert og de ønsket sammenligningsgrunnlag, eller om det var spesielle ting "kjemi" eller lignede som gjorde at de valgte denne løsningen for å se etter flere kandidater. For min del hadde svarene på disse spørsmålene veid tungt dersom jeg skulle vurdert et eventuelt senere tilbud. Det kan også være at de ønsker å beholde dine papirer med tanke på at det kanskje skal være interne omrokkeringer og de likte deg såpass godt at de ser deg for seg i en eventuell annen stilling, som matcher dine kvalifikasjoner bedre. Arbeidsmarkedet er trangere enn noensinne nå, ofte kvier arbeidgivere seg for å la personer som gjør et godt inntrykk, men mangler de helt eksakte kvalifikasjoner forsvinne. Det må da foretaes en vurdering på om de skal bruke masse tid og penger på å heve en persons kompetanse, til å passe stillingen. Det kan være utrolig mange aspekter, med andre ord. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.