Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva??? Har du den ikke i en forseglet kopp på utsiden av døren, altså?

PS: Gutta i mythbusters tok forresten en test av det med tannbørste oppbevart nære dass og tannbørste oppbevart i et helt annet rom - hvilken hadde flest bakterier på seg. Men husker ikke utfallet....;-)

Det var liten forskjell. "The myth is busted".

Har du også en mythbusters-fan i huset? De gutta ser ut til å ha det gøy på jobb.

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

43

• frosken

16

• morsan

10

• hidi, the scorpion

9

Det var liten forskjell. "The myth is busted".

Har du også en mythbusters-fan i huset? De gutta ser ut til å ha det gøy på jobb.

*he he* Nei, jeg har vfaktisk ikke noen mythbuster-fan i huset, men det hender at jeg slumper innom lell! :-) Det må være utrolig artig å ha en slik jobb (unntatt slikt som bilen med råtten gris inni).

Rene håndklær er i skapet på badet ja, det er da absolutt mest praktisk! Nå har ikke jeg toalettet på badet, men hos kjæresten min har vi det og også der har vi håndklærne i skapet på badet. Han hadde vaskemaskina ved siden av doen tidligere, er det også uhygienisk da mener du?

Undertøyet foretrekker jeg å ha på soverommet, kjæresten vil gjerne ha det på badet. Klestørk foregår på soverommet hos meg (badet er for lite), og tidligere tørket vi klærne på badet hos kjæresten da han hadde stoooort bad tidligere.

Ser virkelig ikke problemet. Man sitter da ikke på dass og fingrer med det rene tøyet?

''Man sitter da ikke på dass og fingrer med det rene tøyet?''

Jeg gjør ikke det, nei. :- ) Men det er blitt antydet at jeg har et litt tvangsmessig forhold til renslighet.

Skjønner hva du mener, men ser ikke noe problem i å tørke klær der. Det eneste jeg passer på i den forbindelse er å legge ned dolokket før jeg flusher.

Endelig noen som skjønner meg. :- )

Skal selvfølgelig passe på å legge ned dolokket. Hadde vært deilig å slippe å ha tørkestativet på stua.

Annonse

Jeg har rene håndklær, tøy som ikke er rent men ikke møkkete heller, alle hygieneartikler - og tannbørsten min i samme rom som toalettet - med andre ord, badet.

Det har ikke slått meg et sekund at det kan være uhyigenisk?

Tror du det kan være min tvangsmessige renslighet og bakteriefobi som gjør seg gjeldende da? Det virker absolutt som flertallet her er på "din" side i dette. :- )

Jeg syns ikke, og jeg har aldri hørt om noen andre som syns at det er uhygenisk. Det eneste jeg kan tenke meg er hvis stativet må stå inntil doen, slik at man hypotetisk kan tenke seg menn som spruter bort på, men det skal da mye til? Noen rene håndklær og kluter ligger i skapet på badet, på vårt forrige bad hadde vi tørkeskap. Å oppbevare undertøy på badet har jeg aldri hørt om eller vurdert, men hvorfor ikke? Det vil være upraktisk for meg, undertøyet må være der resten av klærne og sokkene er, men jeg kan ikke se noen hygeniske årsaker til at det ikke skulle kunne være på badet. Jeg har bomull, q-tips, plaset og lignende på badet, og det bør jo av og til være sterilt :0

Det er snakk om et ganske stort bad, så tørkestativet trenger ikke stå rett opp i doen. De mennene som skulle bommet og treffe tørkestativet måtte i tilfelle ha en lang stråle, i tillegg til å snu ryggen mot doen. Det skulle altså være rimelig trygt?

Det er snakk om et ganske stort bad, så tørkestativet trenger ikke stå rett opp i doen. De mennene som skulle bommet og treffe tørkestativet måtte i tilfelle ha en lang stråle, i tillegg til å snu ryggen mot doen. Det skulle altså være rimelig trygt?

Høres veldig, veldig trygt ut:o)

Huh? Uhygienisk? Da er det vel i så fall uhygienisk å oppbevare tannbørsten sin på badet også, da?

Egentlig så plager det meg, men den er i hvert fall inne i skapet det aller meste av tiden. Og jeg passer på å skylle den godt i varmt vann før jeg bruker den.

Kanskje de har rett, de som synes jeg er litt for hysterisk på dette området?

Annonse

Hva gjør du med de håndklærne du tørker henda med etter håndvask elelr etter ansiktsvask? Henger de på knagger i gangen utenfor badet, kanskje? ;-)

Jeg trodde jeg var bakteriefrik, altså, men har aldri falt meg inn at det å oppbevare tekstiler av noe slag på badet skal være uhygienisk!!

Jeg slår deg tydeligvis på det området. :- )

Håndklær å tørke meg på hendene med? Har du ikke hørt om lufttørking? (Henger opp et håndkle når jeg får gjester, da.) Til ansiktet bruker jeg en ren vaskeklut, som jeg oppbevarer på soverommet. Det samme gjelder når jeg skal tørke meg etter å ha tatt en dusj.

Jeg slår deg tydeligvis på det området. :- )

Håndklær å tørke meg på hendene med? Har du ikke hørt om lufttørking? (Henger opp et håndkle når jeg får gjester, da.) Til ansiktet bruker jeg en ren vaskeklut, som jeg oppbevarer på soverommet. Det samme gjelder når jeg skal tørke meg etter å ha tatt en dusj.

Oppbevarer du ikke håndkledet på badet????

Hvis det er dårlig lukt du tenker på, så kan det jo være et problem, men da må man vel være ekstremt dårlig i magen? Ellers har jeg aldri hørt om bakterier som driver å hopper fra toalett og til omgivelsene. Det er vel helst vi mennesker som tar dem med oss rundt omkring og sprer dem med hendene våre. Så det viktigste er nok god håndhygiene uansett hvor du måtte tørke klærne :-)

Har du aldri sett sånne hoppende bakterier? Mye mer spennende enn loppesirkus.

Håndhygiene er vanskelig, særlig det med å skru av vannet etter at jeg har vasket meg på hendene. Da blir jo hendene møkkete igjen.

Helt greit å tørke klær på badet vel? Jeg har for lite bad til at det går. Har skap under vasken som jeg oppbevarer håndklærne i.

Det er visst jeg som har et litt tvangspreget forhold til akkurat det der. Men det hadde vært deilig å slippe tørkestativ i stua.

Har du aldri sett sånne hoppende bakterier? Mye mer spennende enn loppesirkus.

Håndhygiene er vanskelig, særlig det med å skru av vannet etter at jeg har vasket meg på hendene. Da blir jo hendene møkkete igjen.

Kan være med på at kraner på enkelte offentlige toaletter fremstår som lite rene, men i private hjem har det ikke falt meg inn å være opptatt av dette.

Nå er det like før jeg tar frem ICD-10...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...