Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såfremt ikke du er redd for at klærne skal falle ned i do, så klarer jeg ikke å se noe problem med dette .

Oppbevarer både håndklær og undertøy/sokker på badet.

Jeg skjønner ikke hvordan klærne skal kunne falle ned i do. Da måtte de hoppet ned fra tørkestativet eller klatret ut av skap/skuffer på egen hånd. Hadde jeg hatt den typen klær kunne de godt klatret inn i skapene også. :- )

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

43

• frosken

16

• morsan

10

• hidi, the scorpion

9

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan klærne skal kunne falle ned i do. Da måtte de hoppet ned fra tørkestativet eller klatret ut av skap/skuffer på egen hånd. Hadde jeg hatt den typen klær kunne de godt klatret inn i skapene også. :- )

Hvis du ikke har klær som vet hvordan de skal klare å hoppe ned i do, så bør tørkestativet snarest få lov til å bosette seg på badet ditt :-)

Skrevet

Det tror jeg nok det vil gjøre, hvis du aksepterer andres meninger som sann!

Første skritt mot å akseptere det som sant at det er trygt å ha tørkestativ på badet er jo å finne ut om det bare er mine tanker, eller om det er "vanlig" å tenke på den måten. Jeg må jo gå ut fra at det som rent nok for "vanlige" mennesker (uten spesielle sykdommer/dårlig immunforsvar) er trygt nok for meg også. Og det har vist seg at et overveldende flertall synes det er helt greit å tørke klær på badet. Det er til og med flere som har overled med å tørke klær på badet, så rent teoretisk burde det være mulig for meg også.

Skrevet

Ingen tvil om at denne tråden gir meg assosiasjoner til tvangsproblematikk :-) (Men så er jeg også bedre på å ha det rotete enn de fleste, uten at det helt kan ses på som en fordel....)

Jeg er også flink til å ha det rotete. Men akkurat badet blir vanskelig for meg. Det styrker kanskje teorien om tvang? At det på ett område er så strengt, mens det på andre nærmest kan flyte fritt?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1193421233' post='3704955]

Da kan du trygt tørke klærene dine på badet og ha håndklærene dine der :o)

Det hadde vært mest praktisk. Tenk, henge opp klærne rett ved vaskemaskinen. Og ha et alminnelig håndkle hengende på knaggen. (Knagger har jeg, det "hører med" på et bad, men jeg bruker dem jo ikke noe særlig.)

Skrevet

Hvorfor får ikke det brukte håndkledet bli på badet etter bruk? Mangler du knagger?

Det er knagger på badet. Det må jo være knagger der. Det er de hoppende bakteriene, skjønner du. Hvis jeg bare tørker meg litt overfladisk og henger håndkleet over en stol på soverommet kan jeg bruke det neste gang jeg dusjer også.

Annonse

Skrevet

Hvis du ikke har klær som vet hvordan de skal klare å hoppe ned i do, så bør tørkestativet snarest få lov til å bosette seg på badet ditt :-)

Og kanskje jeg skulle henge opp et håndkle også? Det er visst noen som tørker hendene etter at de har vasket dem. :- )

Skrevet

Det er knagger på badet. Det må jo være knagger der. Det er de hoppende bakteriene, skjønner du. Hvis jeg bare tørker meg litt overfladisk og henger håndkleet over en stol på soverommet kan jeg bruke det neste gang jeg dusjer også.

Jeg tror du helt har glemt alle de hoppende middene som bor i sengen din på soverommet. Helt ulogisk at håndkledet blir renere av å henge på soverommet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Første skritt mot å akseptere det som sant at det er trygt å ha tørkestativ på badet er jo å finne ut om det bare er mine tanker, eller om det er "vanlig" å tenke på den måten. Jeg må jo gå ut fra at det som rent nok for "vanlige" mennesker (uten spesielle sykdommer/dårlig immunforsvar) er trygt nok for meg også. Og det har vist seg at et overveldende flertall synes det er helt greit å tørke klær på badet. Det er til og med flere som har overled med å tørke klær på badet, så rent teoretisk burde det være mulig for meg også.

Det var det jeg mente! Så etterhvert oppfatter du det selv som et aksiom(sannhet), og du har vunnet en liten seier!

Klem

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror du helt har glemt alle de hoppende middene som bor i sengen din på soverommet. Helt ulogisk at håndkledet blir renere av å henge på soverommet.

"Hoppende midd" det er som å snakke om "hoppende lus", ingen av dem hopper!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det hadde vært mest praktisk. Tenk, henge opp klærne rett ved vaskemaskinen. Og ha et alminnelig håndkle hengende på knaggen. (Knagger har jeg, det "hører med" på et bad, men jeg bruker dem jo ikke noe særlig.)

Jeg har faktisk dårlig imunforsvar, i tillegg har jeg en urostomi som er laget av tarm, så jeg har flere bakterier rundt meg i en toalettsituasjon enn vanlige folk. Allikevel har jeg håndklær og knagger til klær på badet. Ikke tørkestativ nå, men på vaskerommet hvor jeg også bruker doen innimellom.

Bakteriene hopper ikke rundt, så jeg overfører ikke bakterier til hverken klær eller håndklær :o)

Jeg piller dog ikke på ting før jeg har vasket hendene, men det er det nok ikke mange som gjør heller.

Skrevet

Har du aldri sett sånne hoppende bakterier? Mye mer spennende enn loppesirkus.

Håndhygiene er vanskelig, særlig det med å skru av vannet etter at jeg har vasket meg på hendene. Da blir jo hendene møkkete igjen.

''Håndhygiene er vanskelig, særlig det med å skru av vannet etter at jeg har vasket meg på hendene. Da blir jo hendene møkkete igjen.''

Jeg bruker albuen jeg, til å dytte ned håndtaket på springen.

Skrevet

"Hoppende midd" det er som å snakke om "hoppende lus", ingen av dem hopper!

Hvis du leser litt mellom linjene i den diskusjonen jeg har med Orio, så er nettopp poenget å få frem det ulogiske ved hennes angst for urenslighet.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis du leser litt mellom linjene i den diskusjonen jeg har med Orio, så er nettopp poenget å få frem det ulogiske ved hennes angst for urenslighet.

Ja, og så?

Hva vil du klandre meg for nå?

Skrevet

Eg har tørkestativ rett ved siden av vaskemaskinen og tørkesnor over vaskemaskinen, i samme rommet har eg skittentøyskurvene også i tillegg til (hold deg fast no) kjøleskapet!

Skrevet

Her hos meg (les i mitt hode) hopper både bakterier, midd og lus. Etter jeg fant ut at det var noe som het huslus, vurderte jeg og flytte til en iglo. Der må det vel være kaldt nok til at de ikke klarer og hoppe? ;o) *håpløs*

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1193423541' post='3704995]

Her hos meg (les i mitt hode) hopper både bakterier, midd og lus. Etter jeg fant ut at det var noe som het huslus, vurderte jeg og flytte til en iglo. Der må det vel være kaldt nok til at de ikke klarer og hoppe? ;o) *håpløs*

Tatt i betraktning av at ingen av de hopper....Bare loppene som hopper, og de glemte du å nevne.

Mange er redd for det ukjente som skjer i klesskapet om natten, mennesker vil alltid være redde for noe, da må vi rasjonalisere tankene våre litt.

Hvor farlig er en bakterie i forhold til å kjøre bil f.eks?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1193423541' post='3704995]

Kan du ikke bare flytte inn i fryseboksen din?

Jeg skjønner at dette for enkelte kan være et seriøst problem, men mener allikevel at det kan være et tema som er egnet til å fleipe litt med for de som ikke har det altfor ille. Humor er et ganske effektivt våpen mot irrasjonalitet :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Har faktisk skjønt det! Og det jeg har sagt går ikke utover det du sier...

Skrevet

Jeg prøver å FORTRENGE middene. Jeg må det hvis jeg skal ha en sjanse til å sove om natten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...