Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kan du ikke bare flytte inn i fryseboksen din?

Jeg skjønner at dette for enkelte kan være et seriøst problem, men mener allikevel at det kan være et tema som er egnet til å fleipe litt med for de som ikke har det altfor ille. Humor er et ganske effektivt våpen mot irrasjonalitet :-)

Det var lurt, må bare tømme den for mat først ;o)

Jeg bruker humor som ett ledd i at dette ikke skal ta overhånd. Jeg merker når tendensene ikke bare er tendenser lengre, og da må jeg ta ett grep om meg selv, og bruke hodet mitt litt.

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

43

• frosken

16

• morsan

10

• hidi, the scorpion

9

Gjest Shira :o)
Skrevet

Tatt i betraktning av at ingen av de hopper....Bare loppene som hopper, og de glemte du å nevne.

Mange er redd for det ukjente som skjer i klesskapet om natten, mennesker vil alltid være redde for noe, da må vi rasjonalisere tankene våre litt.

Hvor farlig er en bakterie i forhold til å kjøre bil f.eks?

Øy! Må jo ikke gi meg flere ting da, lopper *hyl* ;o)

Jeg vet at dette er urealistisk, og siden jeg vet det, kan jeg passe på at det ikke tar overhånd.

Jeg kan også spinne en masse tanker rundt bilkjøring jeg, men jeg lar meg ikke gå der.

Humor er dessuten noe jeg bruker, jeg rett og slett ler av meg selv og mine fikse ideer :o)

Skrevet

* Å ha et håndkle hengende på badet er veldig angstskapende. Og kan gå ut over nattesøvnen.

* Å bruke håndkleet som henger på badet til å tørke hendene etter å ha vasket dem er enda mer angstskapende.

* Tanken på midd går også ut over nattesøvnen.

* Å tenke på midd gir meg en voldsom kløe over hele kroppen.

* Midd hopper ikke. Det er bare lopper som hopper.

* Bakterier har det visst heller ikke med å hoppe.

* Klær på tørkestativet hopper heller ikke.

* Å henge klær til tørk på badet blir ikke av dolerne ansett som uhygiensk. (Med mindre jeg henger sokkene over kanten på doskåla.)

* Det er helt ok å oppbevare håndklær og andre tekstiler på badet. Eneste problemet er hvis det ikke er plass til dem.

* Om tannbørsten oppbevares på badet eller et annet sted har ikke så mye å si for hvor mye bakterier det er på den.

KONKLUSJON: dolere mener jeg overdriver bakteriefaren ved å ha et håndkle (som jeg bruker) på badet. Det er også enighet om at det er trygt og greit å ha henge klær til tørk og oppbevare tekstiler på badet. Siden dere er utnevnt til "normale" skal jeg prøve å rette meg etter det.

hidi, the scorpion
Skrevet

* Å ha et håndkle hengende på badet er veldig angstskapende. Og kan gå ut over nattesøvnen.

* Å bruke håndkleet som henger på badet til å tørke hendene etter å ha vasket dem er enda mer angstskapende.

* Å henge klær til tørk på badet blir ikke av dolerne ansett som uhygiensk. (Med mindre jeg henger sokkene over kanten på doskåla.)

* Det er helt ok å oppbevare håndklær og andre tekstiler på badet. Eneste problemet er hvis det ikke er plass til dem.

* Om tannbørsten oppbevares på badet eller et annet sted har ikke så mye å si for hvor mye bakterier det er på den.

KONKLUSJON: dolere mener jeg overdriver bakteriefaren ved å ha et håndkle (som jeg bruker) på badet. Det er også enighet om at det er trygt og greit å ha henge klær til tørk og oppbevare tekstiler på badet. Siden dere er utnevnt til "normale" skal jeg prøve å rette meg etter det.

Ler!

En absolutt herlig fremstilling! Din humor må føles befriende ;)

Gjest girasol
Skrevet

lol :)

Skrevet

Hm. Kanskje det var fint jeg opplyste deg om et mulig problem? Problemer av denne typen er jeg ganske flink til å finne, viser det seg.

Nå er det uaktuelt for meg å tørke klær på badet ettersom det er ganske mikriskopisk....

Annonse

Skrevet

Nå er det uaktuelt for meg å tørke klær på badet ettersom det er ganske mikriskopisk....

Skulle ønske jeg også hadde hatt et mikroskopisk bad, da hadde jeg sluppet unna det problemet.

Skrevet

Ler!

En absolutt herlig fremstilling! Din humor må føles befriende ;)

Jeg pleier å foretrekke selvironi fremfor selvmedlidenhet. Det er lettere å legge ting bak seg på den måten. :- )

Skrevet

"Å henge klær til tørk på badet blir ikke av dolerne ansett som uhygiensk. (Med mindre jeg henger sokkene over kanten på doskåla.)"

*Ler høyt* :-)

Skrevet

Herlighet, hvorfor skulle det være uhygienisk å ha håndklær og andre rene klær på badet?

Man oppbevarer slikt sjelden i doen eller nede i badekaret!

Skrevet

Jeg håper ikke du tror sånne ting om meg. *ser strengt på morsan*

Absolutt ikke! :-)

Skrevet

Det er knagger på badet. Det må jo være knagger der. Det er de hoppende bakteriene, skjønner du. Hvis jeg bare tørker meg litt overfladisk og henger håndkleet over en stol på soverommet kan jeg bruke det neste gang jeg dusjer også.

Hvis du skaffer deg håndklestang på badet kan du også bruke det om igjen! :-) Det finnes attpåtil slike med varme inni, men selv har jeg helt ordinære stenger av tre. Synes det er mye bedre enn å bare henge fuktige håndklær på en knagg.

Annonse

Skrevet

Hvordan kan man avgjøre mengde bakterier? Teller du dem?

Man har vitenskapelige metoder og tester til slikt.

Skrevet

Har du aldri sett sånne hoppende bakterier? Mye mer spennende enn loppesirkus.

Håndhygiene er vanskelig, særlig det med å skru av vannet etter at jeg har vasket meg på hendene. Da blir jo hendene møkkete igjen.

På offentlige steder temker jeg slik, og vil helst dytte ned krana igjen med papir i hendene. Men hjemme tenker jeg ikke på dette i det hele tatt.

Skrevet

Husker da jeg var liten, så lekte ofte jeg og min søster butikk på badet:

En satt på do, med skittentøykorga foran seg (oftest meg), søstera mi kom og var kunde og skulle kjøpe tøy....

Velø - jeg åpnet lokket og fant frem dagens beholdning - av underbukser, sokker og trøyer!!!!

Buerk!!!!

(mine unger har ikke kommet på den idéen)

LOL!!! For et påfunn!!

jeg trodde mine søstre og jeg hadde gjort det meste av butikkdrift, men den der tok kaka!! :-)

Skrevet

LOL!!! For et påfunn!!

jeg trodde mine søstre og jeg hadde gjort det meste av butikkdrift, men den der tok kaka!! :-)

Gremmer meg når jeg tenker på det....

Jeg var plaget med forstoppelse i perioder da jeg var 5-6-7 år, og tilbragte lange tider på do.

Da var det godt med ei lillesøster som jeg kunne leke butikk sammen med på badet :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...