Gå til innhold

Hovent kne

Gjest GardB

Anbefalte innlegg

Gjest GardB

Mitt problem består av et hovent (baksiden av kneet)/ømt kne, som oppstår ved belastning - hopping, løping i mer enn 15 min, fotturer med oppakning og til dels ved skiturer. Ingen problemer ved sykling/rulleskøyter. Kneet hovner opp og er ømt i 3-4 dager. Smerter på utsiden av kneet. Vondt å rette ut benet - følelse av at benet låser seg. Det er lettere å gå ned enn opp trapper - all den stund benet tar bakken når det er rett. Ved løping inntrer smertene når kneet bøyes efter å ha tatt bakken. Hører ofte at det "knekker" ved bevegelse i kneet. Tidl. MR-undersøkelse viste ikke menisk-skade.

Mvh

Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

typisk at skaden din ikke viser på røntgen eller ved andre typer undersøkelser. Belastningssakder er usynlige, men du kjenner dem godt og de er høyt reelle.

Jeg kan hjelpe deg med å tilrettelegge forholdene slik at du kan bli bra igjen. Vi må finne ut hva du ble dårlig av, hva du gjør nå, og hva som kan gjøres i tiden framover. Det trenger ikke ta lang tid å bli frisk fra dette. Men jeg har ikke anledning til å involvere meg på det nivået her i forumet (her besvares det kun generelt), så det hadde vært fint om du kunne stikke innom www.trim.no. Så kan vi se på skaden din.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...