Gjest Helga Olsen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Er frisk og sprek 40 årig kvinne. Jogger og trener daglig. Spiser sunt dvs hjemmebakt grovt brød, mye frukt og mager middag. Problemet er at under joggeturene får jeg diare. Dette skjer 9 av 10 ganger jeg er ute. Problemet er økende. Som du sikker skjønner er dette et stort problem for meg. Kan du hjelpe meg med hva jeg kan gjøre for å løse problemet. Vil nødig slutte å trene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Diare på alle løpeturer må være ganske slitsomt. Du spiser jo svært sunt og sunn mat gir raske tarmpassasje. Jeg har erfaring for at det kan være lurt å vente 2 1/2 til 3 timer etter siste måltid før du drar ut på løpetur. Dessuten bør du prøve å gjøre det siste måltidet litt "lettere", f.eks. en bolle eller loffskive samt litt eplejuice eller tynn blåbærsaft. Dette pleier å roe ned magen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.