Gå til innhold

Kontakt med svigerfamilie etter "stygt brudd"

Anbefalte innlegg

Gjest savner noen littegrann
Skrevet

Dere som har et elendig eller ikke-eksisterende forhold til ex-partner:

Har dere klart å opprettholde forholdet til personer i dennes familie?

En ufordragelig ex kan jo ha veldig hyggelige søsken og foreldre f.eks...

Skrevet

Jeg har ikke klart det. Jeg klarer ikke å forholde meg til at de ser en side av saken, selv om jeg forstår at de må det. Folk støtter sin egen familie. Men dette var også et veldig stygt brudd og jeg opplever at jeg ble svært stygt bahandlet av min eks. At de støtter han forstår jeg imidlertid, men i denne perios jeg trenger å omgås mennesker som på et eller annet vis støtter meg selv om de ikke er enige med meg i alt. Jeg savner mange. Kanskje med tiden..

Skrevet

Nei, de synes at jeg er den umulige så jeg er ikke venner med noen. Ikke med familien til de to eldste i det hele tatt og litt med familien til minstemann.

Men jeg har hatt all grunn til å være vrang så det er ikke noe jeg angrer på.

Gjest det _går_ an hvis man er heldig
Skrevet

I vår familie har ex-en til broren min fortsatt å være en del av familien ja. Hun har et meget godt forhold til både sin ex-svigermor og svigerinne og oss, og i og med at hun bor nærmere oss er hun faktisk mer sammen med oss enn broren min.

Det er ikke så ofte broren m ny familie er på besøk i familien _samtidig_ med ex-en da, men det hender i større selskap som bryllup osv. Det er jo hyggelig for barna i familien at tante fortsatt er tante og en del av familien. Det kommer vel an på forholdet man har hatt før bruddet, gode venner kan nok klare dette balansespillet med litt innsats...

Så det går an... Nå er ikke broren i dette tilfelle noen drittsekk heller må jeg si da.

Gjest det _går_ an hvis man er heldig
Skrevet

I vår familie har ex-en til broren min fortsatt å være en del av familien ja. Hun har et meget godt forhold til både sin ex-svigermor og svigerinne og oss, og i og med at hun bor nærmere oss er hun faktisk mer sammen med oss enn broren min.

Det er ikke så ofte broren m ny familie er på besøk i familien _samtidig_ med ex-en da, men det hender i større selskap som bryllup osv. Det er jo hyggelig for barna i familien at tante fortsatt er tante og en del av familien. Det kommer vel an på forholdet man har hatt før bruddet, gode venner kan nok klare dette balansespillet med litt innsats...

Så det går an... Nå er ikke broren i dette tilfelle noen drittsekk heller må jeg si da.

Leste innlegget ditt igjen, og jeg svarte kanskje litt på siden... I og med at bruddet var temmelig sivilisert utad var det nok lettere hos oss. Men når broren og ex-en snakker sammen eller er i samme rom er det ganske kjølig rundt dem he he

Skrevet

Takk for svar. det er vel håp da..

Skrevet

På ingen måte.

ok, skjønner :-(

Skrevet

Nei, de synes at jeg er den umulige så jeg er ikke venner med noen. Ikke med familien til de to eldste i det hele tatt og litt med familien til minstemann.

Men jeg har hatt all grunn til å være vrang så det er ikke noe jeg angrer på.

Men savner du ingen det aller minste?

Skrevet

Men savner du ingen det aller minste?

Jo, sommerhuset i Hellas hvor bestemor var barnevakt og svigerinna mi og jeg stakk av hver kveld.

Skrevet

Jo, sommerhuset i Hellas hvor bestemor var barnevakt og svigerinna mi og jeg stakk av hver kveld.

hehe, du høres skikkelig følsom ut ;-)

Selv savner jeg bl.a en sort dachs.. men et par folk også igrunn. De hater meg sikkert men...

Skrevet

hehe, du høres skikkelig følsom ut ;-)

Selv savner jeg bl.a en sort dachs.. men et par folk også igrunn. De hater meg sikkert men...

De var ikke snille med meg uansett så det var egentlig ganske greit å bli kvitt dem. Dessuten er det 22 år siden vi ble skilt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...