Gå til innhold

Jobbhelg, har ikke lyst. Trenger oppmuntring.

Anbefalte innlegg

Gjest turnus ja
Skrevet

Skal på jobb kl tre til ellve i dag og i morgen. Søndag fra åtte til halv fire. Kjenner ulysten stige kraftig. Hadde fri i går, men da er jo barna på skolen. Skulle helst vært sammen med barna og samboer hele helga. Føler til tider at jeg ser familien min for lite pga turnusjobbingen min. Drømmer om en dagjobb og helgefri, samt fri til jul, påske og 17.mai. Trenger litt oppmuntring nå......

Fortsetter under...

Gjest Også turnusarbeider..
Skrevet

Jeg skal også på jobb i kveld, lørdag, søndag og mandag, og jeg kjenner igjen ulystfølelsen. Jeg er veldig glad i jobben min men jeg er ikke glad i helge og nattejobbinga. Som regel har vi det veldig hyggelig på jobben når jeg først har kommet dit da! Helgetillegget er så lavt at hvis jeg hadde sluttet med helgejobbing hadde jeg ikke sett særlig forskjell på lønna heller. Det er lite motiverende. Men men, noen må jo jobbe i helgene også.

Gjest turnus ja
Skrevet

Jeg skal også på jobb i kveld, lørdag, søndag og mandag, og jeg kjenner igjen ulystfølelsen. Jeg er veldig glad i jobben min men jeg er ikke glad i helge og nattejobbinga. Som regel har vi det veldig hyggelig på jobben når jeg først har kommet dit da! Helgetillegget er så lavt at hvis jeg hadde sluttet med helgejobbing hadde jeg ikke sett særlig forskjell på lønna heller. Det er lite motiverende. Men men, noen må jo jobbe i helgene også.

Ja du har jo rett i at det er greit nok når en først er kommet på jobb, men tilleggene er jo bare en vits. Hadde de vært høyere kanskje motivasjonen hadde steget litt. Helt utrolig at det er så lavt på en så viktig og nødvendig jobb.

Gjest Elextra
Skrevet

Du får glede deg over at du antakelig får enten godt betalt eller mye fri for helgejobbingen - og at du antakelig jobber færre timer enn mange av oss andre slitere. Høres også deilig ut med enkelte fridager mens andre er på jobb/skole/barnehage, men skjønner jo det ikke er hyggelig om det er normalen.

Men mager trøst - er selv veldig glad for å jobbe på dagen og ha fri i helgen. Dog blir det til tider for mye jobb :/.

Gjest innevær
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt! Jeg jobber også mye helger, og jeg savner tid med familien og rolige helger.

*klem*

Gjest Også turnusarbeider..
Skrevet

Ja du har jo rett i at det er greit nok når en først er kommet på jobb, men tilleggene er jo bare en vits. Hadde de vært høyere kanskje motivasjonen hadde steget litt. Helt utrolig at det er så lavt på en så viktig og nødvendig jobb.

Ja, jeg har lenge vært av den oppfatning at helgejobbing burde lønnes som 100% overtid, da ville det bli lettere å skaffe folk til å jobbe som faste ekstravakter på helg også. Dessuten burde det vært normalen å jobbe hver 4 helg i stedet for hver 3. men dette er visst vanskelig å få til fordi det krever desto flere ekstravakter på helg. Faglig forsvarlighet osv..

Kan du tenke deg, for få år siden var det normalt å jobbe annen hver helg i helsevesnet. Det hadde jeg ikke orket - tror jeg.

Jaja, god vakt i kveld da :)

Annonse

Gjest innevær
Skrevet

Du får glede deg over at du antakelig får enten godt betalt eller mye fri for helgejobbingen - og at du antakelig jobber færre timer enn mange av oss andre slitere. Høres også deilig ut med enkelte fridager mens andre er på jobb/skole/barnehage, men skjønner jo det ikke er hyggelig om det er normalen.

Men mager trøst - er selv veldig glad for å jobbe på dagen og ha fri i helgen. Dog blir det til tider for mye jobb :/.

Jobber man i helsesektoren må man nesten jobbe helger og røde dager for å få ok lønn, for lønnen (og f.eks. helgetillegg) er ikke noe å rope hurra for.

Gjest innevær
Skrevet

I politiet har de veldig gode tillegg i helgene, så det burde vi også få. Vi har faktisk tatt det opp med fagforeningen; kan ikke dere også gjøre det? Det er så surt at vi må jobbe helger og røde dager for å få en grei lønn.

Skrevet

Det verst med en sånn "maratonhelg" er tanken på den. Når en først har begynt syns jeg det går av seg selv.

Gjest Elextra
Skrevet

Jobber man i helsesektoren må man nesten jobbe helger og røde dager for å få ok lønn, for lønnen (og f.eks. helgetillegg) er ikke noe å rope hurra for.

Skjønner det :/

Skrevet

Vet hvordan du har det. For meg var det helt grusomt å jobbe helg. På vei til jobb så jeg alltid mange folk i fredagsstemning og jeg ønsket alltid at jeg kunne være en del av det. For å ikke snakke om jul og andre helligdager. Skjønner at du heller vil være hjemme. Jeg har videreutdannet meg, så nå håper jeg at får en dagjobb! :)

Gjest Linnea79
Skrevet

Prøv å tenk på den gode følelsen når helga er over og det er 3 uker til neste gang;-)

Annonse

Skrevet

Jeg jobber 5 helger på rad nå. Helt frivillig. Har hver 3 helg. Så tar jeg en vakt i løpet av de andre helgene. Men jeg skal likevel snart si opp stillinga mi. Trives ikke der. Bl.a. kan jeg ikke at flere ekstravakter nå, fordi da blir det overtid. Jeg får ikke overtidsbetaling, men "får lov å jobbe overtid likevel". Det gidder jeg selvfølgelig ikke. For å syte enda mer: jeg er alene spl på min avd. De andre er sykemeldte. Men de leier ikke inn vikarer. De gir vaktene til hjelpepleiere for å spare penger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...