Gjest pga sykdom Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har noen "hull" i CV'n. Dvs jeg har begynt på studier, men ikke klart å fullføre pga sykdom. I samme periode har jeg jobbet litt. Kan jeg la være å føre opp utdanningen? Jeg har jo uansett ikke vitnemål på det. Senere har jeg et hull der jeg har vært langtidssykemeldt (1 år) som forklarer tidligere sykdom, men som tidligere ikke var diagnostisert. Jeg kommer til å oppgi på evt intervju at jeg har vært sykmeldt, men ingenting om hva/hvilken sykdom. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Som arbeidsgiver ser jeg alltid på hull i cv'n - og man burde ha en god forklaring på dem om jeg skal vurdere kandidaten videre. Om du sier du har avbrutt utdanningen til arb.giver - eller at du har vært sykemeldt i over et år, så ville jeg stusset om du ikke fortalte resten. Da hadde jeg følt at det var noe du ville skjule, bevisst - som ville gitt meg et negativt inntrykk av deg, og det vekker ikke tillit hos meg. Om du derimot sier at du var sykemeldt pga kreft, en depresjon, vanskelige familieforhold eller annet - så hadde det vært helt greit. 0 Siter
Gjest pga sykdom Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Som arbeidsgiver ser jeg alltid på hull i cv'n - og man burde ha en god forklaring på dem om jeg skal vurdere kandidaten videre. Om du sier du har avbrutt utdanningen til arb.giver - eller at du har vært sykemeldt i over et år, så ville jeg stusset om du ikke fortalte resten. Da hadde jeg følt at det var noe du ville skjule, bevisst - som ville gitt meg et negativt inntrykk av deg, og det vekker ikke tillit hos meg. Om du derimot sier at du var sykemeldt pga kreft, en depresjon, vanskelige familieforhold eller annet - så hadde det vært helt greit. Hva om jeg har jobbet deler av det året jeg ikke klarte utdanningen? Da vil det jo komme frem at jeg har gjort noe, men arb.giver vil jo ikke vite at jeg har begynt en utdanning som ikke er fullført. (Det å ikke fullføre er jo et stort minus.) Sykdommen er innen psykiatrien, noe som ofte blir sett ned på. Derfor ønsker jeg ikke å legge ut om det. Jeg har en personlighetsforstyrrelse som jeg klarer å "skjule" i arb.situasjoner (ikke så fremtredende), men som er mer "aktiv" på personlig plan. I tilleg er jeg bipolar, men har fått gode medisiner som gjør at jeg er stabil (har vært over lengre tid (år)) og jeg går i tillegg i terapi. Jeg fungerer mao veldig godt pr.dd, men om jeg må legge ut om tidligere sykdom som mange ser negativt på, er jeg redd det vil ødelegge veldig mye. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Hva om jeg har jobbet deler av det året jeg ikke klarte utdanningen? Da vil det jo komme frem at jeg har gjort noe, men arb.giver vil jo ikke vite at jeg har begynt en utdanning som ikke er fullført. (Det å ikke fullføre er jo et stort minus.) Sykdommen er innen psykiatrien, noe som ofte blir sett ned på. Derfor ønsker jeg ikke å legge ut om det. Jeg har en personlighetsforstyrrelse som jeg klarer å "skjule" i arb.situasjoner (ikke så fremtredende), men som er mer "aktiv" på personlig plan. I tilleg er jeg bipolar, men har fått gode medisiner som gjør at jeg er stabil (har vært over lengre tid (år)) og jeg går i tillegg i terapi. Jeg fungerer mao veldig godt pr.dd, men om jeg må legge ut om tidligere sykdom som mange ser negativt på, er jeg redd det vil ødelegge veldig mye. 'Jeg fungerer mao veldig godt pr.dd, men om jeg må legge ut om tidligere sykdom som mange ser negativt på, er jeg redd det vil ødelegge veldig mye.'' Det skjønner jeg. Jeg sier bare hva jeg ville tenkt For meg er det minus både med manglende fullføring, og psykisk sykdom dersom jeg kan veie det opp mot en som både er psyikisk frisk og har fullført utdannelse. Det er jo ikke dermed sagt at alle tenker det samme 0 Siter
Gjest pga sykdom Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 'Jeg fungerer mao veldig godt pr.dd, men om jeg må legge ut om tidligere sykdom som mange ser negativt på, er jeg redd det vil ødelegge veldig mye.'' Det skjønner jeg. Jeg sier bare hva jeg ville tenkt For meg er det minus både med manglende fullføring, og psykisk sykdom dersom jeg kan veie det opp mot en som både er psyikisk frisk og har fullført utdannelse. Det er jo ikke dermed sagt at alle tenker det samme Det er nok ikke bare du som mener det er et minus, det er derfor jeg spør om det er lurt å skjule så mye som mulig av dette. OM det skulle komme frem så får jeg heller ta det da. Det er forferdelig synd om vi som har en psykisk sykdom skal stille bakerst pga tidligere sykdomsepisoder som nå er stabilisert. Takk for innspill! :-) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Det er nok ikke bare du som mener det er et minus, det er derfor jeg spør om det er lurt å skjule så mye som mulig av dette. OM det skulle komme frem så får jeg heller ta det da. Det er forferdelig synd om vi som har en psykisk sykdom skal stille bakerst pga tidligere sykdomsepisoder som nå er stabilisert. Takk for innspill! :-) Du kan ta en hvit en da - ikke si at du ikke fullførte, men at du ikke sto til eksamen f.eks. Det året uten jobb kan du jo si du var arbeidsledig - og jobbet litt hist og her i påvente av ny jobb, men ingen steder du følte var relevante for cv'n f.eks. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.