Gjest hki Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei Jeg er en gutt på 23 år. Jeg er 170 cm og veier 90 kg. Jeg var svært aktiv og trente 4 ganger i uka til jeg gikk ut av videregånde i 2002. Jeg var da 18,5 år, 170 cm og veide 70 kg. Kunne jeg vokst mer og vært høyere hvis jeg ikke hadde lagt på meg, men fortsatt den sunne livsstilen? Til opplysning er mamma 159 cm og pappa 180 cm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har aldri hørt at trening/vektøkning skal ha noe å si for hvor høy du blir. Uansett er det vel ingen gutter som vokser noe særlig etter at de er fylt 18? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg tror ikke at du ville ha vokst mer hvis du hadde fortsatt den sunne livsstilen. Da du fyllte 18 aar var du nok fullvokst. Men jeg har opplevd at noen av mine pasienter blir 1 cm til 2 cm hoyere naar de legger om livsstilen til aktiv trening, slik at muskelmassen oker. En endring i kostholdet med mye frukt og gront virker ogsaa positivt paa kroppen. En slank og veltrent kropp vil synes hoyere enn en overvektig kropp, saa jeg vil nok anbefale deg aa begynne paa den sunne livsstilen igjen. Det skjer fortsatt en del positive hormonelle forandringer i kroppen naar man gaar over til sunnere livsstil. Dette kan ogsaa ha innvirkning paa hoyden selv om jeg ikke helt kan forklare mekanismen. Hilsen dr Grethe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.