Gå til innhold

Overvekt og lengdevekst

Gjest hki

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er en gutt på 23 år. Jeg er 170 cm og veier 90 kg. Jeg var svært aktiv og trente 4 ganger i uka til jeg gikk ut av videregånde i 2002. Jeg var da 18,5 år, 170 cm og veide 70 kg. Kunne jeg vokst mer og vært høyere hvis jeg ikke hadde lagt på meg, men fortsatt den sunne livsstilen? Til opplysning er mamma 159 cm og pappa 180 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt at trening/vektøkning skal ha noe å si for hvor høy du blir. Uansett er det vel ingen gutter som vokser noe særlig etter at de er fylt 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at du ville ha vokst mer hvis du hadde fortsatt den sunne livsstilen. Da du fyllte 18 aar var du nok fullvokst. Men jeg har opplevd at noen av mine pasienter blir 1 cm til 2 cm hoyere naar de legger om livsstilen til aktiv trening, slik at muskelmassen oker. En endring i kostholdet med mye frukt og gront virker ogsaa positivt paa kroppen. En slank og veltrent kropp vil synes hoyere enn en overvektig kropp, saa jeg vil nok anbefale deg aa begynne paa den sunne livsstilen igjen. Det skjer fortsatt en del positive hormonelle forandringer i kroppen naar man gaar over til sunnere livsstil. Dette kan ogsaa ha innvirkning paa hoyden selv om jeg ikke helt kan forklare mekanismen. Hilsen dr Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...