Orio Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvor er det blitt av denne tråden? Har dere alle forsømt dere denne uken? Dere kan jo ikke ha gitt opp alle sammen i samme uke??? Eller kanskje alle har nådd målet sitt akkurat denne uken??? Nå som jeg vurderte å begynne å henge meg på, må bare finne en måte å gjøre det uten veiing. ;- ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Kan du ikke registrere antall skritt pr uke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Pst. Se innlegget over! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Kan du ikke registrere antall skritt pr uke? Skrittelleren min er jo syk. Og det avhenger veldig av hvilke klær jeg har på meg om den teller noen skritt i det hele tatt. Prøver å finne flere egnede steder å feste den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Skrittelleren min er jo syk. Og det avhenger veldig av hvilke klær jeg har på meg om den teller noen skritt i det hele tatt. Prøver å finne flere egnede steder å feste den. Hvis skrittelleren er syk, så kan den avlives og en ny kan anskaffes. Tror du bruker litt dårlige undskyldninger i dag...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvis skrittelleren er syk, så kan den avlives og en ny kan anskaffes. Tror du bruker litt dårlige undskyldninger i dag...*s* Har vært inne på tanken. Men avlivning virker så drastisk. Hadde tenkt å prøve gjenopplliving med nytt batteri først. Må bare huske å kjøpe riktig batteri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Neida! Jeg har i grunnen nådd målet og passer nå bare på at jeg ligger på 55 +/- 0,5 kg, lå i går på 55,2 og er meget fornøyd. ) Vi har akkurat kommet inn etter en lit hard markatur på nesten 7,5 km så vi er slitne. Blir pizza til middag nå og så skal vi se langrennssprinten på tv. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvis skrittelleren er syk, så kan den avlives og en ny kan anskaffes. Tror du bruker litt dårlige undskyldninger i dag...*s* Skrittelleren er syk, det har den vært en stund. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe nytt batteri enda. Og jeg har faktisk brukt den, og registrert hvor mye jeg har gått de dagene jeg har fått brukt den (ikke alle klærne er like egnet). Problemet er å fortelle offentlig hvor mye (lite) jeg faktisk går i løpet av en dag. Er nok redd for hva dere andre vil tenke om meg da. Dessuten synes jeg jeg har røpet alt for mye om meg selv allerede (ang. tørking av tøy på badet). Jeg har lyst til å fremstå som et rimelig oppegående og rasjonelt menneske, ikke som en irrasjonell, hysterisk slappfisk. Vel, nå har jeg sjekket de skrittene jeg har skrevet ned. Det har vært fra i underkant av 2000 til i overkant av 6000 i løpet av en dag. Nå kan alle som vil fordømme meg så mye de bare orker. Jeg gjør alt for lite for å få orden på vekta og den fysiske formen min. Jeg vet det. Og jeg skammer meg noe helt forferdelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Skrittelleren er syk, det har den vært en stund. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe nytt batteri enda. Og jeg har faktisk brukt den, og registrert hvor mye jeg har gått de dagene jeg har fått brukt den (ikke alle klærne er like egnet). Problemet er å fortelle offentlig hvor mye (lite) jeg faktisk går i løpet av en dag. Er nok redd for hva dere andre vil tenke om meg da. Dessuten synes jeg jeg har røpet alt for mye om meg selv allerede (ang. tørking av tøy på badet). Jeg har lyst til å fremstå som et rimelig oppegående og rasjonelt menneske, ikke som en irrasjonell, hysterisk slappfisk. Vel, nå har jeg sjekket de skrittene jeg har skrevet ned. Det har vært fra i underkant av 2000 til i overkant av 6000 i løpet av en dag. Nå kan alle som vil fordømme meg så mye de bare orker. Jeg gjør alt for lite for å få orden på vekta og den fysiske formen min. Jeg vet det. Og jeg skammer meg noe helt forferdelig. Du går ikke noe mindre enn store deler av befolkningen forøvrig, de tallene er omtrent det jeg hadde forventet ut i fra det du har fortalt :-) Det er en grunn til at vi oppfordres til å gå 10 000 skritt pr dag - hvis alle gjorde det allerede, så hadde det jo ikke vært noen grunn til bruke masse penger på kampanjer som skal få folk til å gå mer. Bortsett fra de med svært liten overvekt, så pleier det ikke være så attraktivt å "offentliggjøre" vekten sin. Kanskje ditt forhold til det å evt. "offentliggjøre" din fysiske innsats hver uke, kan sammenlignes med det? Hvis forslaget mitt bare gjør ting vanskeligere for deg, så synes jeg du skal droppe det. Poenget mitt var bare at det finnes andre ting enn antall kg som er egnet til å holde regnskap over. God helg til deg og den syke skrittelleren! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotus78 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Skrittelleren er syk, det har den vært en stund. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe nytt batteri enda. Og jeg har faktisk brukt den, og registrert hvor mye jeg har gått de dagene jeg har fått brukt den (ikke alle klærne er like egnet). Problemet er å fortelle offentlig hvor mye (lite) jeg faktisk går i løpet av en dag. Er nok redd for hva dere andre vil tenke om meg da. Dessuten synes jeg jeg har røpet alt for mye om meg selv allerede (ang. tørking av tøy på badet). Jeg har lyst til å fremstå som et rimelig oppegående og rasjonelt menneske, ikke som en irrasjonell, hysterisk slappfisk. Vel, nå har jeg sjekket de skrittene jeg har skrevet ned. Det har vært fra i underkant av 2000 til i overkant av 6000 i løpet av en dag. Nå kan alle som vil fordømme meg så mye de bare orker. Jeg gjør alt for lite for å få orden på vekta og den fysiske formen min. Jeg vet det. Og jeg skammer meg noe helt forferdelig. Tror det var ment som en spøk fra froskens side. Du må ikke ta noe av det som blir skrevet her inne personlig. Ingen her vet hvem du er eller hva du sliter med i det virkelige liv. Ikke vær for streng med deg selv, men finn noen personlige mål som du kan greie og ikke utfra hva andre greier. Etterhvert kan du notere din egen fremgang. For hvis jeg ikke tar feil, så har du vel litt sosialangst og synest at det er vanskelig å gå alene. Finn deg en turvennine som du stoler på og gå en runde sammen med henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har vært inne på tanken. Men avlivning virker så drastisk. Hadde tenkt å prøve gjenopplliving med nytt batteri først. Må bare huske å kjøpe riktig batteri. 2.000 skritt er da bra. Jeg har hatt dager jeg bare har orket gå til og fra nødvendige ting for og få dusjet, satt i gang en vaskemaskin og laget meg mat jeg. Det blir ikke 2000 skritt i en liten leilighet!!! Forsøk og slutte og skamme deg og bruk skritt-telleren som noe positivt og ikke et press! Kjøp deg en ny, jeg anbefaler silva til kr 149. den teller suverent best i forhold til det du går. Fåes både på apotek, Claes Ohlsen og sportsbutikker. Det beste stedet du kan feste den er rundt hoftene/langt ned på magen på et belte. Alt joggetøy har ikke belter, selv bruker jeg et armybelte. Det kan jeg bruke på alt, for det trenger ikke beltehemper. Og det er regulerbart fra langt til kortere etterhvert som du kan stramme det inn Det er enkelt og si at du ikke skal ha dårlig samvittighet på dager ting ikke går som man ønsker. Men se det heller som at samvittigheten din da er en positiv ting. Den er med på og fortelle deg hvilke endringer du ønsker. Svært få av oss klarer disse endringene på kort tid eller og holde oss der i starten. Vi snubler og faller og reiser oss igjen. Dette klarer du og vær stolt de gangene du faktisk gjør det. I starten hadde jeg et mål om og gå 1500 skritt hver dag etter lang tids sykdom. Det er jo for andre noe de kanskje bare rister på hodet av, men so what! Det var det jeg kunne klare! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 2.000 skritt er da bra. Jeg har hatt dager jeg bare har orket gå til og fra nødvendige ting for og få dusjet, satt i gang en vaskemaskin og laget meg mat jeg. Det blir ikke 2000 skritt i en liten leilighet!!! Forsøk og slutte og skamme deg og bruk skritt-telleren som noe positivt og ikke et press! Kjøp deg en ny, jeg anbefaler silva til kr 149. den teller suverent best i forhold til det du går. Fåes både på apotek, Claes Ohlsen og sportsbutikker. Det beste stedet du kan feste den er rundt hoftene/langt ned på magen på et belte. Alt joggetøy har ikke belter, selv bruker jeg et armybelte. Det kan jeg bruke på alt, for det trenger ikke beltehemper. Og det er regulerbart fra langt til kortere etterhvert som du kan stramme det inn Det er enkelt og si at du ikke skal ha dårlig samvittighet på dager ting ikke går som man ønsker. Men se det heller som at samvittigheten din da er en positiv ting. Den er med på og fortelle deg hvilke endringer du ønsker. Svært få av oss klarer disse endringene på kort tid eller og holde oss der i starten. Vi snubler og faller og reiser oss igjen. Dette klarer du og vær stolt de gangene du faktisk gjør det. I starten hadde jeg et mål om og gå 1500 skritt hver dag etter lang tids sykdom. Det er jo for andre noe de kanskje bare rister på hodet av, men so what! Det var det jeg kunne klare! Må kanskje vurdere å kjøpe en ny skritteller, det var faktisk motiverende å følge med på hvor mye jeg gikk. Fikk lyst til å prøve å gå litt turer noen ganger. Jeg skal prøve å huske på det du skriver, at i starten hadde du som mål å gå 1500 skritt hver dag, for det var det du kunne klare. Skal prøve å tenke på den måten jeg og, må starte der jeg er (eller med å finne ut hvor mye jeg går, aller først), og ikke skamme meg fordi 10 000 skritt om dagen ligger langt utenfor min rekkevidde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Tror det var ment som en spøk fra froskens side. Du må ikke ta noe av det som blir skrevet her inne personlig. Ingen her vet hvem du er eller hva du sliter med i det virkelige liv. Ikke vær for streng med deg selv, men finn noen personlige mål som du kan greie og ikke utfra hva andre greier. Etterhvert kan du notere din egen fremgang. For hvis jeg ikke tar feil, så har du vel litt sosialangst og synest at det er vanskelig å gå alene. Finn deg en turvennine som du stoler på og gå en runde sammen med henne. Det er nok noen her inne som vet en del om hva jeg sliter med. :-) Jeg tror nok du har rett i at det er viktig å finne mål ut i fra hva jeg kan greie, ikke ut fra hva andre greier eller anbefalinger om 10 000 skritt daglig. Det er uoverkommelig for meg. Jeg har angst som gjør at det er veldig vanskelig for meg å gå ute, særlig å gå alene, men også å gå sammen med andre. Vet ikke om det er sosial angst eller en annen form for angst som gjør det vanskelig, men det har vel egentlig ikke så mye å si. Det er ikke mange jeg kunne tenke meg å gå sammen med, men jeg vet i alle fall om en person. Har tenkt å snakke med henne om å gå turer sammen, i alle fall en gang i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Du går ikke noe mindre enn store deler av befolkningen forøvrig, de tallene er omtrent det jeg hadde forventet ut i fra det du har fortalt :-) Det er en grunn til at vi oppfordres til å gå 10 000 skritt pr dag - hvis alle gjorde det allerede, så hadde det jo ikke vært noen grunn til bruke masse penger på kampanjer som skal få folk til å gå mer. Bortsett fra de med svært liten overvekt, så pleier det ikke være så attraktivt å "offentliggjøre" vekten sin. Kanskje ditt forhold til det å evt. "offentliggjøre" din fysiske innsats hver uke, kan sammenlignes med det? Hvis forslaget mitt bare gjør ting vanskeligere for deg, så synes jeg du skal droppe det. Poenget mitt var bare at det finnes andre ting enn antall kg som er egnet til å holde regnskap over. God helg til deg og den syke skrittelleren! Takk for at du satte ting litt i perspektiv for meg. Høres jo logisk ut at de ikke ville brukt en masse penger på å få folk til å gå 10 000 skritt daglig hvis så og si alle gjorde det allerede. :- ) Det var forferdelig å innrømme at jeg er så lite aktiv, men nå er jeg egentlig litt glad for at jeg gjorde det. Det er visst ikke så ille som jeg hadde trodd, verden består ikke av superspreke mennesker + meg. Og den "forferdelige hemmeligheten" min var ikke så hemmelig allikevel. Er jeg litt heldig klarer jeg å overføre denne erfaringen til andre ting, og ta sjansen på å avsløre andre hemmeligheter (kanskje i andre sammenhenger). Inntil skrittelleren ble syk var det faktisk ganske motiverende å registrere antall skritt. Jeg fikk lyst til å gå litt ekstra, og grep sjansen når jeg fikk den. Det prøver jeg fortsatt å gjøre men, det føles så "bortkastet" når jeg ikke får registrert skrittene. ;- ) Jeg skal definitivt fortsette å registrere skritt, men har ikke bestemt meg for om jeg vil "offentliggjøre" dem enda. Men jeg har inntrykk av at deltagerne i den ukentlige "vekttråden" er flink til å oppmuntre hverandre, og det kunne jeg hatt bruk for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Neida! Jeg har i grunnen nådd målet og passer nå bare på at jeg ligger på 55 +/- 0,5 kg, lå i går på 55,2 og er meget fornøyd. ) Vi har akkurat kommet inn etter en lit hard markatur på nesten 7,5 km så vi er slitne. Blir pizza til middag nå og så skal vi se langrennssprinten på tv. ) Langrenn? Er ikke det noe som foregår på vinteren? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det er nok noen her inne som vet en del om hva jeg sliter med. :-) Jeg tror nok du har rett i at det er viktig å finne mål ut i fra hva jeg kan greie, ikke ut fra hva andre greier eller anbefalinger om 10 000 skritt daglig. Det er uoverkommelig for meg. Jeg har angst som gjør at det er veldig vanskelig for meg å gå ute, særlig å gå alene, men også å gå sammen med andre. Vet ikke om det er sosial angst eller en annen form for angst som gjør det vanskelig, men det har vel egentlig ikke så mye å si. Det er ikke mange jeg kunne tenke meg å gå sammen med, men jeg vet i alle fall om en person. Har tenkt å snakke med henne om å gå turer sammen, i alle fall en gang i uka. ''- Jeg gikk egentlig for første plass, men jeg synes det er greit å havne på andre plass i flest-skritt-klassen slik jeg også gjorde i fjor, forteller May Nordkvelde fra Larvik. Hun gikk alene på laget ”Gir meg aldri”, og gikk totalt 743.301 skritt i perioden 12. til 26. september.'' http://www.skritt.no/nyheter_cms/2007/september/gikk_for_foerste_plass/67 Det skulle bli sånn ca. 53093 skritt for dagen. Det er jo helt villt, spør du meg. Gå så mye du klarer du, eg er heldig i så måte som har en jobb som krever en god del gåing (ca. 6000 skritt pr. dag), men eg har enda tilgode å komme opp i ett snitt på 10000. Lykke Til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Takk for at du satte ting litt i perspektiv for meg. Høres jo logisk ut at de ikke ville brukt en masse penger på å få folk til å gå 10 000 skritt daglig hvis så og si alle gjorde det allerede. :- ) Det var forferdelig å innrømme at jeg er så lite aktiv, men nå er jeg egentlig litt glad for at jeg gjorde det. Det er visst ikke så ille som jeg hadde trodd, verden består ikke av superspreke mennesker + meg. Og den "forferdelige hemmeligheten" min var ikke så hemmelig allikevel. Er jeg litt heldig klarer jeg å overføre denne erfaringen til andre ting, og ta sjansen på å avsløre andre hemmeligheter (kanskje i andre sammenhenger). Inntil skrittelleren ble syk var det faktisk ganske motiverende å registrere antall skritt. Jeg fikk lyst til å gå litt ekstra, og grep sjansen når jeg fikk den. Det prøver jeg fortsatt å gjøre men, det føles så "bortkastet" når jeg ikke får registrert skrittene. ;- ) Jeg skal definitivt fortsette å registrere skritt, men har ikke bestemt meg for om jeg vil "offentliggjøre" dem enda. Men jeg har inntrykk av at deltagerne i den ukentlige "vekttråden" er flink til å oppmuntre hverandre, og det kunne jeg hatt bruk for. Jeg brukte skritteller en ganske lang periode, og syntes det var motiverende. Ikke sett det så store mål til å begynne med, og sørg for å ha en skritteller som registrerer for mer enn en dag av gangen, da kan du fokusere på hvor mye du går i løpet av en hel uke i steden for en enkelt dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Langrenn? Er ikke det noe som foregår på vinteren? Det er sprintlangrenn, verdenscup-åpning på kunstsnø i Dusseldorf. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Må kanskje vurdere å kjøpe en ny skritteller, det var faktisk motiverende å følge med på hvor mye jeg gikk. Fikk lyst til å prøve å gå litt turer noen ganger. Jeg skal prøve å huske på det du skriver, at i starten hadde du som mål å gå 1500 skritt hver dag, for det var det du kunne klare. Skal prøve å tenke på den måten jeg og, må starte der jeg er (eller med å finne ut hvor mye jeg går, aller først), og ikke skamme meg fordi 10 000 skritt om dagen ligger langt utenfor min rekkevidde. Ikke vurder det - gjør det ! Hvis telleren er motivasjon for deg, er det viktig og ha en funksjonell en. Jeg ble helt tussete når min gikk tom for batteri, for motivasjonen ble helt borte når jeg ikke kunne se antall skritt hehe. Jeg skulle også kjøpe batteri, men til slutt fikk jeg noen til og dure avgårde og kjøpe en helt ny, for alt stoppet opp. Jeg sliter også med angst, så det var ikke bare bare og komme seg til en butikk på egenhånd Jeg skriver opp antall skritt jeg går hver dag, det er ekstremt motiverende for meg. Du må starte der du er, alt annet er demotiverende. Man gir rett og slett opp! Så kom deg nå avsted og skaff deg denne telleren, jeg tror virkelig ut i fra hva du selv sier at dette kan funke for deg Lykke til! Og gleder meg til eventuelle innlegg hvor du forteller hvordan dette bokstavelig går 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Ikke vurder det - gjør det ! Hvis telleren er motivasjon for deg, er det viktig og ha en funksjonell en. Jeg ble helt tussete når min gikk tom for batteri, for motivasjonen ble helt borte når jeg ikke kunne se antall skritt hehe. Jeg skulle også kjøpe batteri, men til slutt fikk jeg noen til og dure avgårde og kjøpe en helt ny, for alt stoppet opp. Jeg sliter også med angst, så det var ikke bare bare og komme seg til en butikk på egenhånd Jeg skriver opp antall skritt jeg går hver dag, det er ekstremt motiverende for meg. Du må starte der du er, alt annet er demotiverende. Man gir rett og slett opp! Så kom deg nå avsted og skaff deg denne telleren, jeg tror virkelig ut i fra hva du selv sier at dette kan funke for deg Lykke til! Og gleder meg til eventuelle innlegg hvor du forteller hvordan dette bokstavelig går Jeg skal skaffe en ny, jeg var aldri så veldig fornøyd med den jeg kjøpte. Det var noen som anbefalte en de har bl.a. på Clas Ohlsson, da får jeg levd ut min maskuline side også. Som deg kommer jeg meg ikke i butikker på egenhånd, men jeg regner med at jeg får gjort det i løpet av neste uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.