Gjest bollemage Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har i 10 mnd gått aktivt inn for å gå ned i vekt. Hadde BMI på 30 og nå er den 25. Gått ned fra 73kg til 62kg, men skulle vært ned 5-7kg til. Fikk reductil av lege, og jeg har spist veldig lite. Jeg klarer rett å slett ikke spise frokost. Jeg klarer det bare ikke.(Har alltid vært sånn) ER ikke sulten i det hele tatt om morgenen. Jeg kjenner jeg brekker meg bare jeg tenker på å få trøkt ned en brødskive eller frokostblanding..Jeg har en fryktelig aktiv hverdag, men trener ikke. Så jeg antar nå at forbrenningen min er på lavbluss. Jeg spiser 1-2ganger iløpet av dagen og har prøvd i 6 mnd å øke dette, men greier det ikke. Hva kan ellers øke forbrenningen min? Har ikke mulighet eller overskudd for å trene utenom mine hverdagsaktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det er ikke det minste rart du ikke har overskudd om du spiser 1-2 ganger om dagen! Prøv med en frukt om morran? Spis frukt og grønnsaker, en yoghurt eller noe innimellom så du får i deg mat 4-5 ganger om dagen i det minste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2323037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bollemage Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det er ikke det minste rart du ikke har overskudd om du spiser 1-2 ganger om dagen! Prøv med en frukt om morran? Spis frukt og grønnsaker, en yoghurt eller noe innimellom så du får i deg mat 4-5 ganger om dagen i det minste. Altså med overskudd mener jeg at jeg ikke orker å trene mellom 6-7om morgenen, eller etter 22 om kvelden. Jeg har fullt opp absolutt HELE dagen og har ikke nubbesjans å putte inn 1 t trening iløpet av dagen. Men en yoghurt innimellom skal nok gå iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2323040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frem Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Altså med overskudd mener jeg at jeg ikke orker å trene mellom 6-7om morgenen, eller etter 22 om kvelden. Jeg har fullt opp absolutt HELE dagen og har ikke nubbesjans å putte inn 1 t trening iløpet av dagen. Men en yoghurt innimellom skal nok gå iallefall. Jeg har gått ned over tre kilo på i overkant av tre uker ved å begynne å spise 4-5 ganger pr. dag. Tidligere spiste jeg to ganger pr. dag, ingen mellommåltider og ikke frukt. Føler at jeg spiser mye mer enn før, er aldri sulten, og i tillegg så går jeg ned i vekt! Nå vet ikke jeg hvor høy du er eller hvordan benbygningen din er, men for meg høres det ut som om du har en normal vekt;-)) Forstår at du har en travel hverdag, pass deg så du ikke går på en "smell". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2323160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Du klarer fint og gå ned de kiloene ved og spise mer. Som nevnt i innlegg over her, flere måltider. Og ikke tenk på det som noe stort du skal lage i stand. Selv ser jeg på et glass biola og en halv banan som et måltid. En gulerot og et glass juice. Dette er overkommerlige ting. Klart det er vanskelig i starten, jeg spiste også 2 ganger om dagen. Og som deg maktet ikke frokost. Nå tar jeg med meg noe som frister i en matpakke og spiser det når jeg ikke har den ekle følelsen av at ting vokser i munnen. Et annet råd jeg vil gi deg, hvis du klarer og drikke vann, er at du 1 gang om dagen drikker en halvliter nesten på styrten. Det øker din forbrenning med 1/3 etter 10 minutter. Og selvfølgelig er det viktig og generelt drikke mye i løpet av dagen. Særlig når man er så aktiv som deg. Ønsker du og stramme opp kommer du ikke unna trening. Hvor du skal putte det inn vet ikke jeg. Men jeg ville vel kanskje begynt og tenke litt mer på helse og roe ned hverdagen litt. Nå vil du kanskje si at det ikke lar seg gjøre, men du velger hvordan du skal leve! Du kan jo kjøpe deg en fitnessball med video og en treningsmatte, noen enkle håndvekter og ta noen situps og armhevninger. Bruke en halvtime på det 3 ganger i uken. Har du dette tempo i helgene også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2323326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bollemage Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Du klarer fint og gå ned de kiloene ved og spise mer. Som nevnt i innlegg over her, flere måltider. Og ikke tenk på det som noe stort du skal lage i stand. Selv ser jeg på et glass biola og en halv banan som et måltid. En gulerot og et glass juice. Dette er overkommerlige ting. Klart det er vanskelig i starten, jeg spiste også 2 ganger om dagen. Og som deg maktet ikke frokost. Nå tar jeg med meg noe som frister i en matpakke og spiser det når jeg ikke har den ekle følelsen av at ting vokser i munnen. Et annet råd jeg vil gi deg, hvis du klarer og drikke vann, er at du 1 gang om dagen drikker en halvliter nesten på styrten. Det øker din forbrenning med 1/3 etter 10 minutter. Og selvfølgelig er det viktig og generelt drikke mye i løpet av dagen. Særlig når man er så aktiv som deg. Ønsker du og stramme opp kommer du ikke unna trening. Hvor du skal putte det inn vet ikke jeg. Men jeg ville vel kanskje begynt og tenke litt mer på helse og roe ned hverdagen litt. Nå vil du kanskje si at det ikke lar seg gjøre, men du velger hvordan du skal leve! Du kan jo kjøpe deg en fitnessball med video og en treningsmatte, noen enkle håndvekter og ta noen situps og armhevninger. Bruke en halvtime på det 3 ganger i uken. Har du dette tempo i helgene også? Takk for et bra og utfyllende svar. Har aldri sett på hverken yoghurt, biola eller ei gulerot som måltid, så dette skal jeg få til.:0) Jeg har et generelt høy tempo pga familiesituasjon/arbeid, og er ikke noe jeg kan velge å avstå fra. Jeg skal derimot velge å si fra meg en del oppgaver ifb med både jobben og aktiv deltager i alt som foregår rundt meg- for som Frem nevnte i sitt innlegg så kjennes det ut som om "smellen" ikke er langt unna. Min situasjon har bare ikke gjort det så "enkelt" å la være. I helgene er jeg kjempesliten og har muligheten til å slappe av (tidligere jobbet jeg i helgene også, men det har jeg sagt nei til de siste mnd), så jeg ligger langflat og ønsker bare å sove... Vann prøver jeg å drikke en del av (jeg vet det ikke er 2l uansett) men det skal ikke være et problem å få styrtet en halvliter nå å da. Så tusen takk for utfyllende svar. Jeg kommer helt sikkert tilbake med oppdatering, siden jeg synes disse rådene var overkommelige ! Jeg lurer bare på noen ting til: Hvis en gulerot og et glass juice kan være et "måltid", så antar jeg at et knekkebrød gjør samme nytten!? Dette vil jo generelt gi lite kalorier iløpet av en dag, vil kroppen likevel forbrenne da?? Så er det noe med at proteiner bygger muskler, kan man da spise en del egg? Noen steder sies det at man ikke skal da eggeplommen er feit, mens andre har egg på nesten hele "diett"-listen sin... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2323424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bollemage Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har gått ned over tre kilo på i overkant av tre uker ved å begynne å spise 4-5 ganger pr. dag. Tidligere spiste jeg to ganger pr. dag, ingen mellommåltider og ikke frukt. Føler at jeg spiser mye mer enn før, er aldri sulten, og i tillegg så går jeg ned i vekt! Nå vet ikke jeg hvor høy du er eller hvordan benbygningen din er, men for meg høres det ut som om du har en normal vekt;-)) Forstår at du har en travel hverdag, pass deg så du ikke går på en "smell". Hei. Se mitt innlegg til nicketnick, så kan jeg samtidig opplyse deg om at jeg er mellom 150 og 160, og kunne tenkt meg å veie et sted mellom 55-57kg. Var egentlig veldig fornøyd da jeg veide 57kg, så det er målet. De andre 2kg vil være en bonus.:0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2323426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Takk for et bra og utfyllende svar. Har aldri sett på hverken yoghurt, biola eller ei gulerot som måltid, så dette skal jeg få til.:0) Jeg har et generelt høy tempo pga familiesituasjon/arbeid, og er ikke noe jeg kan velge å avstå fra. Jeg skal derimot velge å si fra meg en del oppgaver ifb med både jobben og aktiv deltager i alt som foregår rundt meg- for som Frem nevnte i sitt innlegg så kjennes det ut som om "smellen" ikke er langt unna. Min situasjon har bare ikke gjort det så "enkelt" å la være. I helgene er jeg kjempesliten og har muligheten til å slappe av (tidligere jobbet jeg i helgene også, men det har jeg sagt nei til de siste mnd), så jeg ligger langflat og ønsker bare å sove... Vann prøver jeg å drikke en del av (jeg vet det ikke er 2l uansett) men det skal ikke være et problem å få styrtet en halvliter nå å da. Så tusen takk for utfyllende svar. Jeg kommer helt sikkert tilbake med oppdatering, siden jeg synes disse rådene var overkommelige ! Jeg lurer bare på noen ting til: Hvis en gulerot og et glass juice kan være et "måltid", så antar jeg at et knekkebrød gjør samme nytten!? Dette vil jo generelt gi lite kalorier iløpet av en dag, vil kroppen likevel forbrenne da?? Så er det noe med at proteiner bygger muskler, kan man da spise en del egg? Noen steder sies det at man ikke skal da eggeplommen er feit, mens andre har egg på nesten hele "diett"-listen sin... Knekkebrød med egg på er finfint! ) Egg er frikjent som kolesterol-versting for lenge siden og inneholder masse nyttige saker og du kan trygt spise ett om dagen i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2323587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Takk for et bra og utfyllende svar. Har aldri sett på hverken yoghurt, biola eller ei gulerot som måltid, så dette skal jeg få til.:0) Jeg har et generelt høy tempo pga familiesituasjon/arbeid, og er ikke noe jeg kan velge å avstå fra. Jeg skal derimot velge å si fra meg en del oppgaver ifb med både jobben og aktiv deltager i alt som foregår rundt meg- for som Frem nevnte i sitt innlegg så kjennes det ut som om "smellen" ikke er langt unna. Min situasjon har bare ikke gjort det så "enkelt" å la være. I helgene er jeg kjempesliten og har muligheten til å slappe av (tidligere jobbet jeg i helgene også, men det har jeg sagt nei til de siste mnd), så jeg ligger langflat og ønsker bare å sove... Vann prøver jeg å drikke en del av (jeg vet det ikke er 2l uansett) men det skal ikke være et problem å få styrtet en halvliter nå å da. Så tusen takk for utfyllende svar. Jeg kommer helt sikkert tilbake med oppdatering, siden jeg synes disse rådene var overkommelige ! Jeg lurer bare på noen ting til: Hvis en gulerot og et glass juice kan være et "måltid", så antar jeg at et knekkebrød gjør samme nytten!? Dette vil jo generelt gi lite kalorier iløpet av en dag, vil kroppen likevel forbrenne da?? Så er det noe med at proteiner bygger muskler, kan man da spise en del egg? Noen steder sies det at man ikke skal da eggeplommen er feit, mens andre har egg på nesten hele "diett"-listen sin... Kroppen forbrenner så fort den får i seg næring den. Men pass på og ikke putte noe inn hele tiden (hver 3-4 time) hehe. Knekkebrød er jo suverent! Egg kan du f.eks koke og ha i kjøleskap. Og ta et sammen med et glass biola. Eller lage en liten salat. Hjelpes så glad jeg er blitt i biola Sunt og sååååå godt Min opplevelse er at hvis ting blir for krevende i forbindelse med mat, så blir det så lett og hoppe over. Så gjør det enkelt. sørg for og ha enkle ting tilgjengelig. Godt og høre at du kan gjøre noen endringer i din travle hverdag, for det hørtes i overkant mye ut...... Og ingen er tjent med at du går på en smell. Når det gjelder vann, kjøp deg en flaske Imsdal og bruk den som drikkeflaske. Du får til og med tak i en liten en, du får plass til i vesken Ta små tak og jeg er sikker på at du kommer i mål med dette. Masse lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2324053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frem Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei. Se mitt innlegg til nicketnick, så kan jeg samtidig opplyse deg om at jeg er mellom 150 og 160, og kunne tenkt meg å veie et sted mellom 55-57kg. Var egentlig veldig fornøyd da jeg veide 57kg, så det er målet. De andre 2kg vil være en bonus.:0) Jeg beklager, men jeg var litt for rask med å antyde at vekten din kanskje var passe, men alt er jo relativt. Egentlig kunne jeg jo bare ha regnet ut høyden din ut fra BMI. Nå er jeg svært høy selv og trives også med en relativt høy vekt, i forhold til idealet, bare jeg er i god fysisk form;-) Vi har jo ulike behov vi mennesker. Selv har jeg møtt veggen to ganger i livet, og har endelig lært noe av dette. Det har kostet meg svært mye, ikke minst dårligere helse. Jeg tok ikke signalene før det var gått altfor langt. Det går bedre nå, og jeg trives med et roligere tempo. Sliter fremdeles litt med det indre stresset. Så fint å høre at du har tenkt å gjøre noe med dette. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2324378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Å spise 1-2 ganger pr. dag er for lite. Du MÅ gjøre noe med dette dersom du skal få igang forbrenningen. Jeg vet ikke hvilken unnskyldning du har for å ikke klare dette, men svært få unnskyldninger er gode nok her!!!! Mange som sliter med frokosten tar en "drikke-frokost". En eller annen type proteinpulver/kost-tilskudd. Lettere å drikke enn å spise fast føde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2324402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theadora Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ved å spise frokost øker du forbrenningen for resten av dagen med 10 %. Det er jo sånn med forbrenning at dess mer du spiser, dess raskere går det. Du må altså spise nok for å gå ned i vekt! Hvis forbrenningen stopper opp koster det mer å få den igang igjen, derfor bør man spise hver 3-4 time. Da holder den seg jevn og du får bedre hvileforbrenning også. Det er noen gode tips under her, mhp å spise noe mindre. Alt er bedre enn ingenting Så lag en fruktjuice, ta en yogurt, et knekkebrød, noe frukt eller grønt, evnt disse nye pakkene med nøtt/frukt-blanding som er kjempegode og gir rask energi. Ha hele tiden noe enkelt i nærheten, en banan i vesken, proteinbar e.l. Det høres jo ut som om du har en hektisk hverdag... Men det er også viktig å ikke la blodsukkeret skyte opp for deretter å falle til bunns 15 min etterpå.. Dette kan skje med raske karbohydrater, og selv om f.eks frukt er sunt kan det være dumt for blodsukkeret (og dermed forbrennigen) å spise det på tom mage. Tar du derimot noe fiber i forkant, vil dette hjelpe til med å holde blodsukkeret jevnt. Sånn at du kan dra goder av energien lengre Selv spiser jeg klibrød før hvert måltid, men du kan også få musliblandinger som er kjempegodt å blande i yogurten Fordelen med klibrødet (fra Libra, fås kjøpt i butikker med godt utvalg) er at det er så tørt - du tvinges til å drikke et stort glass vann for å få det ned Det smaker godt altså, bare litt tørt. Deilig med smøreost på. Inneholder nesten ingen kalorier siden det omtrent er ren fiber, men fyller opp magen og stabiliserer blodsukkeret og forbrenningen. Et grovt knekkebrød med godt pålegg og en frukt etterpå er også ypperlig. Men hvis du ikke klarer tanken på så mye mat om morgenen, kan det være et alternativ å ta noen fibertabletter med mye vann før en evnt frukt, juice, smoothie e.l. Fibertabletter fås kjøpt på helsekost og apotek, og bør tas av alle som ikke får i seg nok fiber, uavhengig av vekt. Husk at kroppen regulerer seg etterhvert, så begynn i det små og ikke gap over for mye (bokstavelig talt) med en gang. Ikke sammenlign deg med andre som gjør "alt" rett, men fokuser på de små skrittene DU tar. Etterhvert vil nok matlysten øke og det blir lettere å spise mer/oftere Du er ikke den eneste som sliter med frokost... Ps. Du tar vel vitamin/omega-3-tilskudd? Det er alltid viktig i forbindelse med slanking, og gir deg bedre effekt siden alle prosessene i kroppen effektiviseres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289408-%C3%B8ke-forbrenning-stramme-hud-etc-spiser-lite/#findComment-2330926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.