Gå til innhold

Til alle foreldre som har med unger i butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å la ungene plukke smågodt med fingrene og spise det, eller plukke biter fra salatdisken og putte rett i munnen?

Dette har jeg sett to ganger siste uke, og foreldrene bare smiler og sier ingenting.

Jeg syns det er noe svineri.

For det første så er det faktisk å stjele fra butikken.

For det andre er det uhygenisk å putte fingrene ned i salatdisken eller sjokolade eller nøtteboksen og forsyne seg, og så putte fingra ned igjen for en ny smaksprøve.

Møkkete grisete fingre, som du har pellt deg i nesa og øra med rett før.

Hva slags holdning er det dere lærer ungene deres, dere som syns dette er greit?

Og hva slags holdning og grenser er det dere selv har til samfunnet rundt dere?

Det synet der, gjorde meg direkte kvalm.

Skrevet

Nei, dette er selvfølgelig ikke greit.

Sønnen min sitter i vogna si når vi handler og han får ikke gripe etter varer, rive ned eller mase. Plukking fra smågodt eller salatbaren hadde ikke blitt godtatt.

Skrevet

Nei, det er fullstendig uakseptabelt.

En gang har jeg sett at et av barna mine tok smågodt (han gumlet på noe etter at vi var kommet ut av butikken).

Da gikk vi tilbake, og jeg fortalte dama i butikken mens gutten hørte på, at han hadde tatt smågodt (2 ting). Hun var helt med på notene, og sa at det ikke var lov. Jeg sa så at vi ville betale for det han hadde tatt - og vi betalte 1 krone :-)

Skrevet

Det du her beskriver er SELVFØLGELIG ikke ok.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, det er fullstendig uakseptabelt.

En gang har jeg sett at et av barna mine tok smågodt (han gumlet på noe etter at vi var kommet ut av butikken).

Da gikk vi tilbake, og jeg fortalte dama i butikken mens gutten hørte på, at han hadde tatt smågodt (2 ting). Hun var helt med på notene, og sa at det ikke var lov. Jeg sa så at vi ville betale for det han hadde tatt - og vi betalte 1 krone :-)

Ler!

Min sønn tok en pakke tyggis og satt svært så fornøyd med en uåpnet pakke i handa. Han ante ikke hva tyggis var for noe en gang... Vi durte også tilbake til butikken og betalte, det var så uskyldig, han var bare rett over året ;)

Gjest betaler for maten, jeg!
Skrevet

Jeg er helt enig med trådstarter. Har selv to små gutter, som er helt klar over at man ikke spiser noe i butikken som man ikke har betalt for.

Jeg har ved flere anledninger sett ungdom og godt vokse som spiser godterier, nøtter og druer på butikken. Dette forstår jeg ikke at folk kan gjøre!... Så det nok flere enn barna som gjør dette, desverre!

Skrevet

Synes ikke det er greit, hverken når voksne gjør det eller når unger gjør det.

Gjest heisuttt
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit, og jeg hadde reagert akkurat som deg.

Jeg oppfordrer alle her til å si ifra til foreldrene neste gang! Kanskje det er det som må til for å få dem til å forstå at det er fullstendig mangel på folkeskikk og oppdragelse å gjøre sånt.

Skrevet

Det hadde aldri i verden vært greit og mine hadde fått høre det om jeg hadde tatt dem i å gjøre noe slikt.

På den annen side har jeg også sett gamle damer med neven godt plantet i smågodteskene og stappe i munnen...

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri opplevd å se dette, så veldig vanlig er det kanskje ikke? Slike ting er iallefall uakseptabelt!

Skrevet

Det hadde aldri i verden vært greit og mine hadde fått høre det om jeg hadde tatt dem i å gjøre noe slikt.

På den annen side har jeg også sett gamle damer med neven godt plantet i smågodteskene og stappe i munnen...

Eller i frukt (drue) disken- :-(

Skrevet

Det hadde ikke vært greit for mine barn.

Det er tyveri selv om det er plassert i barnehøyde.

Skrevet

Nei, det er selvsagt ikke greit.

Jeg har tatt begge ungene mine på fersken i å ta småsjokolade fra smågodthyllene, og da har jeg tatt fra ungene godteriet, beklaget til betjeningen, betalt for det og kastet det - og gitt dem en skikkelig oppstrammer. Det ble med den ene gangen for dem begge to.

Skrevet

Jeg har aldri sett det skje faktisk. Det er selvsagt ikke greit.

Skrevet

Eller i frukt (drue) disken- :-(

Og så har du de som tar opp brød fra brødposene, snur og vender på dem, legger de ned i posen, tar opp neste brød, studerer det også før det blir lagt tilbake igjen. Jeg mistet helt lysten på å kjøpe brød. Fatter ikke at det går an.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit i det hele tatt å stjele fra butikken, uansett alder på vedkommende som gjør det.

Jeg har sett flere voksne som nasker fra f.eks. fruktdisken enn barn, forresten.

Skrevet

Det er absolutt _ikke_ greit. Alle mine har prøvd seg på smågodtdisken, men blitt tatt av meg med en gang.

Har de puttet noe i munnen, må det ut og kastes i nærmeste søppelkasse.

Vi har en bekjent som jobber i fruktdisken i butikken vår. Av henne får barna gjerne smaksprøver - noe vi setter veldig stor pris på.

Men vi forsyner oss aldri selv.

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å synes det var greit.

Jeg er ingen snobb hverken innen hygiene eller annet men det er over grensa.

Skrevet

Og så har du de som tar opp brød fra brødposene, snur og vender på dem, legger de ned i posen, tar opp neste brød, studerer det også før det blir lagt tilbake igjen. Jeg mistet helt lysten på å kjøpe brød. Fatter ikke at det går an.

Akkurat det har jeg sett også. Da er det tross alt bedre at de tar på frukten, for den skal jeg uansett skylle av. Verre med brødet... :-(

Skrevet

Er glad jeg ikke har sett det du sier her. Jeg hadde aldri tillatt ungene mine å gjøre noe slikt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...