Gjest Lotus78 Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jepp, det er meg. Er det bare jeg som trekker for gardiner, slukker lyset i gangen og later som jeg ikke er hjemme når det ringer på døra på Halloween? Det har jeg gjordt de siste årene, når jeg har bodd på plasser dette blir praktisert. Jeg er litt mot dette, p.g.a at det er handelsstanden som prakker det på oss. Det blir noe kunstig over det. Samtidig har jeg ingenting i mot at folk inviterer til fest på Hallowen, alle anledninger gode til å samle venner til barna eller egne venner. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1193490592' post='3705438] Halloween er ikke noe for meg. Ikkje noe for meg heller! Kan ikkje fordra Amerikansk tullball. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Ikkje noe for meg heller! Kan ikkje fordra Amerikansk tullball. Men jeg elsker små, forventningsfulle ansikter! Ungene i nabolaget her, er jo bare sååå skjønne... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Men jeg elsker små, forventningsfulle ansikter! Ungene i nabolaget her, er jo bare sååå skjønne... ''Men jeg elsker små, forventningsfulle ansikter! Ungene i nabolaget her, er jo bare sååå skjønne...;)'' Joda, det er IKKJE de stakkars søte små, nusselige ungene..he, he..det er noe galt, med men markedskreftene og kynismen bak dette eg ikkje kan fordra! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg feirer ikke, men jeg kjøper inn godterier. Husker gleden hos mine barn, spenningen med å kle seg ut, gå rundt i mørket etc. De var i grunnen ikke så veldig opptatt av hva de fikk, og ingen kastet noe på de som ikke var interessert i å gi, skulle bare mangle...! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 ''Men jeg elsker små, forventningsfulle ansikter! Ungene i nabolaget her, er jo bare sååå skjønne...;)'' Joda, det er IKKJE de stakkars søte små, nusselige ungene..he, he..det er noe galt, med men markedskreftene og kynismen bak dette eg ikkje kan fordra! Jeg skjønner og godtar motstanden, er selv for svak til å motstå...Og jeg handler ikke inn som en gal, men for en hundrelapp, tenker jeg! Det har blitt mang en god barnesang på trappa 0 Siter
Gjest Lotus78 Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 ''Men jeg elsker små, forventningsfulle ansikter! Ungene i nabolaget her, er jo bare sååå skjønne...;)'' Joda, det er IKKJE de stakkars søte små, nusselige ungene..he, he..det er noe galt, med men markedskreftene og kynismen bak dette eg ikkje kan fordra! Det er akkurat det jeg mener også. Det er så mye tullete kjøpepress rundt barna, som kun er handelsstandens behov for å tjene mer penger. Merkelig rart at det er Halloween og ikke thanks giving som skal adopteres. Men i det sistnevnte er det ingen penger i. Thanks giving blir også "dekket" over av handelsstanden i USA, ved at jula starter 3 dager før og tanks giving drukner i all juleforbredelser. 0 Siter
Gjest Lotus78 Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg feirer ikke, men jeg kjøper inn godterier. Husker gleden hos mine barn, spenningen med å kle seg ut, gå rundt i mørket etc. De var i grunnen ikke så veldig opptatt av hva de fikk, og ingen kastet noe på de som ikke var interessert i å gi, skulle bare mangle...! Det blir litt julebukk, så det er jo greit. De gangene jeg har glemt halloween, det skjer hvert år så rekker jeg å avvise en barnegruppe før jeg later som jeg ikke er hjemme. Det blir alltid akseptert at jeg ikke har noe å gi de. Mulig jeg kan kjøpe en twistpose eller noe annet å gi de som ringer på, får se. 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Det blir litt julebukk, så det er jo greit. De gangene jeg har glemt halloween, det skjer hvert år så rekker jeg å avvise en barnegruppe før jeg later som jeg ikke er hjemme. Det blir alltid akseptert at jeg ikke har noe å gi de. Mulig jeg kan kjøpe en twistpose eller noe annet å gi de som ringer på, får se. Jeg synes julebukk er mye koseligere for da skal man jo synge julesanger for naboer. Og i jula har jo de aller fleste noe julekaker eller godterier. Jeg synes det værste med halloween er "trick or treet" Julebukkene kommer jo ikke med trusler om hærverk 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg gjør som deg. Synes det er noe dritt at unger skal gå rundt og tigge snop. Halloween-fester er noe annet og sikkert morsomt. 0 Siter
Gjest mot halloween Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg synes ikke det er vår tradisjon, og jeg mener det er en uting å gå rundt for å tigge snop. Butikkene selger store poser og bøtter ungene kan ha snop oppi, ser jeg. Jeg skal ikke ha på utelys og jeg håper ingen ringer på eller kaster egg på huset. Er det i kveld eller neste uke? 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg synes ikke det er vår tradisjon, og jeg mener det er en uting å gå rundt for å tigge snop. Butikkene selger store poser og bøtter ungene kan ha snop oppi, ser jeg. Jeg skal ikke ha på utelys og jeg håper ingen ringer på eller kaster egg på huset. Er det i kveld eller neste uke? På onsdag, alltid den 31/10. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Halloween er noe tull. Har pleit å kjøpe inn godteri. Det ringer på jevnlig og jeg har pleid dele ut. Samtidig springer mine barn rundt i samme ærend. Så kommer de hjem- med MYE godteri. Liker ikke greia- men orker ikke kjempe i mot. Orker ikke holde mine barn borte fra den gleden- og orker ikke være sur kjærring som ungene skal skjemmes over. Får holde ut noen år. Så skal jeg nok også sørge for å "ikke være hjemme" den dagen. 0 Siter
Speak Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Slå av utelyset. Det viser at du IKKE vil være med på dette. Og en oppfordring til alle voksne. Lær barna denne kjøreregelen!!!! Da kan vi som vil være med også få en god opplevelse, og dere som ikke vil være med slipper:-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Ja, du er ei grinete kjerring:-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg synes det er helt greit å gjøre det slik. Jeg svelger mine store Halloweenkameler og lar guttungen gå runde i nabolaget sammen med kompisen, dermed er jeg forplikta til å lukke opp og gi bort godteri jeg også. Men tror jeg stenger sjappa ved Lillesøsters leggetid... Det desidert teiteste jeg veit om er et par mødre til klassekompiser som kler seg ut og jogger rundt sammen med ungene for å tigge godteri. I tillegg oppfører de seg som en gjeng fnisejenter i 7. klasse. GUUUUUD, så lavpanna jeg synes de er! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1193490592' post='3705438] Halloween er ikke noe for meg. Ikke for meg heller, har jeg skjønt. 0 Siter
multippel Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Barna mine syns halloween er gøy og vi syns det er morsomt å virkelig slå oss løs med klesuttøyet:-) Ingen ferdikjøpte masker her. Selv syns jeg at den gode gamle julebukken er kosligere. Barna synger en sang. De er høflige og ber pent osv. Dessuten foregår julebukk i romjulen og man har tid og anledning til å kose seg leeeeenge med gotteriet etterpå. Halloween foregår midt i en skoleuke ofte. Men men det er nye tider. Barna er ikke interessert i julebukk med i halloween:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Ikke for meg heller, har jeg skjønt. Gleder meg egentlig nå - for jeg skal skremme snørrungene ved å hoppe fram i mørket - hehe! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.