Gå til innhold

FU: hvor mange cm er du rundt midjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm... Jeg har en pilatesdvd liggende, kanskje jeg skal plukke frem den. Hvor ofte trente du da?

Jeg trener en time i uka. Etter tre ganger hadde jeg gått inn 10 cm og nå har det vel stagnert litt, men føler meg fast og fin! :)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• flowy

6

• punky brewster

4

• pærebrus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kan ikke fatte at høyden ikke skal ha en del å si her, jeg da...

73-74 cm, og anser meg for slank, ja, egentlig slankere enn normalt, etter å ha ammet en puppeglad liten jente i 17 mnd og gått ned flerfoldige kilo (vi har omdøpt ammingen til fettsuging her i huset...)

Skrevet

Men har ikke høyde noe å si? Kan tenke meg at høye folk har større midjemål enn småe?Jeg anser meg som som normal, men med ca 3-4 kilo for mye over magen og fikk sjokk når jeg så midjemålet mitt, det er på 79. Må virkelig skjerpe meg.

Hmm, jeg vet ikke..men vil tro at midjemålet ikke har særlig sammenheng med høyden? 79 cm i midjemål er jo egentlig ikke så mye, så du har sikkert ingen grunn til panikk ;-)

Skrevet

Men har ikke høyde noe å si? Kan tenke meg at høye folk har større midjemål enn småe?Jeg anser meg som som normal, men med ca 3-4 kilo for mye over magen og fikk sjokk når jeg så midjemålet mitt, det er på 79. Må virkelig skjerpe meg.

Hmm, jeg vet ikke..men vil tro at midjemålet ikke har særlig sammenheng med høyden? 79 cm i midjemål er jo egentlig ikke så mye, så du har sikkert ingen grunn til panikk ;-)

Skrevet

Jeg trener en time i uka. Etter tre ganger hadde jeg gått inn 10 cm og nå har det vel stagnert litt, men føler meg fast og fin! :)

Imponerende!!!

Visste ikke at det kunne være SÅ effektivt!

Skrevet

Hm... Jeg har en pilatesdvd liggende, kanskje jeg skal plukke frem den. Hvor ofte trente du da?

I en periode på ca en mnd trente jeg pilates tre ganger i uka, 20 minutter hver gang. Jeg aner ikke om jeg ble slankere rundt midja, men det var heller ikke målet mitt. Det jeg merket tydelig var at jeg fikk strammere kropp og mye bedre hodning! Det snodige er også at jeg nå kan stå med strake bein og klare å legge hendene ned i gulvet. Det har jeg aldri noensinne klart siden jeg alltid har hatt så stramme sener bak på lårene. Nå gjør jeg dette uten problemer :-)

Skrevet

I en periode på ca en mnd trente jeg pilates tre ganger i uka, 20 minutter hver gang. Jeg aner ikke om jeg ble slankere rundt midja, men det var heller ikke målet mitt. Det jeg merket tydelig var at jeg fikk strammere kropp og mye bedre hodning! Det snodige er også at jeg nå kan stå med strake bein og klare å legge hendene ned i gulvet. Det har jeg aldri noensinne klart siden jeg alltid har hatt så stramme sener bak på lårene. Nå gjør jeg dette uten problemer :-)

Hmmm...På en fest en gang, skulle vi teste hvem som klarte det med å legge hendene i bakken med strake bein.

Jeg klarte det absolutt ikke - har aldri klart det. Mannen min klarte det fint.

Venninna mi var helt ekstrem og kunne ha hendene litt bak føttene også - mannen hennes klarte det ikke :-)

Husker ryktene gikk på ungdomsskolen om at helsesøster kom til å teste det på oss, og de som kunne legge hendene i bakken, mens beina var strake - de hadde ligget med noen :-D

punky brewster
Skrevet

Hmmm...På en fest en gang, skulle vi teste hvem som klarte det med å legge hendene i bakken med strake bein.

Venninna mi var helt ekstrem og kunne ha hendene litt bak føttene også - mannen hennes klarte det ikke :-)

Husker ryktene gikk på ungdomsskolen om at helsesøster kom til å teste det på oss, og de som kunne legge hendene i bakken, mens beina var strake - de hadde ligget med noen :-D

så det er derfor jeg er så sinnsykt stiv. Var mye eldre enn ungdomskolealder før jeg hadde sex:)

Skrevet

''Hmmm...På en fest en gang, skulle vi teste hvem som klarte det med å legge hendene i bakken med strake bein.

Jeg klarte det absolutt ikke - har aldri klart det. Mannen min klarte det fint.''

Da burde du prøve pilates i en periode. Det var skikkelig snålt å for første gang klare dette i en alder av 35-36 år!! Moro :-)

''Venninna mi var helt ekstrem og kunne ha hendene litt bak føttene også - mannen hennes klarte det ikke :-)''

Den mellomste datteren min er sånn. Hun kalles "slangedama" hjemme hos oss ;-)

''Husker ryktene gikk på ungdomsskolen om at helsesøster kom til å teste det på oss, og de som kunne legge hendene i bakken, mens beina var strake - de hadde ligget med noen :-D''

Åh, herlighet. Hva ungdom kan finne på!! Det var nok noen som var nervøse før besøket hos helsesøster da, ja ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Neeeei, hva skulle høyden ha med midjemålet egentlig? Er man overvektig så er man da rundere rundt livet samme hvor høy man er?

Det er vel selvsagt at en høy person har forholdsmessig større midje enn en lav person? En høy person vil nødvendigvis være noe større over det hele, når begge er like slanke (relativt sett).

Gjest Elextra
Skrevet

Det der høres nesten for godt ut til å være sant.

Skrevet

Det er vel selvsagt at en høy person har forholdsmessig større midje enn en lav person? En høy person vil nødvendigvis være noe større over det hele, når begge er like slanke (relativt sett).

''Det er vel selvsagt at en høy person har forholdsmessig større midje enn en lav person?''

Ikke for meg. Jeg er liten selv og synes alle som er lange har smalere midje enn de som er lave, selv om begge to er like slanke. Er man lang så har man vel også gjerne lengre mellom de nederste ribbeina og toppen av hoftekammen, ergo er man gjerne smalere der enn om man er lavere og har kortere avstand mellom.

Skrevet

95cm rundt livet, jeg veier forøvrig det samme og anser meg selv som lubben, men jeg er nesten 1.90 da.....

Gjest Elextra
Skrevet

''Det er vel selvsagt at en høy person har forholdsmessig større midje enn en lav person?''

Ikke for meg. Jeg er liten selv og synes alle som er lange har smalere midje enn de som er lave, selv om begge to er like slanke. Er man lang så har man vel også gjerne lengre mellom de nederste ribbeina og toppen av hoftekammen, ergo er man gjerne smalere der enn om man er lavere og har kortere avstand mellom.

''Ikke for meg.''

Ok ;)

punky brewster
Skrevet

Ja, det var det jeg også tenkte. mtp størrelser på klær så bruker jeg samme størrelse som ei venninne som et 15 cm mindre enn meg, men mye kraftigere og det er ikke fordi at jeg må ha buksa lengre, men den er like trang til oss begge. Kanskje litt knotete skrevet:)

Skrevet

Hvor skal en måle? Der magen er tykkest, eller rett på navlen, eller øverst på magen der en er tynnest?

Mine mål er da hhv 89, 85 og 80....

Skrevet

Det der høres nesten for godt ut til å være sant.

Ja, jeg vet det.. Kan nesten ikke tro det selv, men det ER sant! :)

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke målt på mange år, så det måtte jeg teste. Er 77,5 cm rundt midjen, og anser meg selv som helt normal/slank. Er 1.80 høy, så det betyr jo en del.

Skrevet

For meg virker også det logisk. Om jeg og min svigerbestemor på 1,47 har samme midjemål på 80 cm, må det da bety at hun har mer fett samlet rundt midjen enn meg på 1.80...??

Skrevet

Imponerende!!!

Visste ikke at det kunne være SÅ effektivt!

Nei, ikke jeg heller. Må vel legge til at dette har vært på et treningsstudio med instruktør. Har fått hjelp og veiledning til å gjøre øvelsene helt riktig. Hvordan går det med vekta? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...