Gå til innhold

Om å rappe druer i fruktdruedisk m.m

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på samme måte enig i de innlegene under om unger som tar godteri, salat eller frukt/druer i butikken. Det er IKKE lov (for meg). Jeg har derimot en mor som bare fnyser av meg, for hun er en sånn gammelkjerring som tar "smaksprøver" av alt som ligger fremme i butikken (smågodter, druer) Så ungene har til og med sagt til meg at "molmol" gjør det. SElv sier jeg at det er ikke lov, selv om molmol gjør det! Hun kan nesten finne på å smise seg mett av "smakeriet" i en butikk- og nå er hun selvfølgelig helfrelst på Meny (!) siden de har så mye smaksprøver liggende rundt i butikken. Jeg klarer iallefall ikke å få henne til å slutte.....

Det jeg derimot ville si er at det har vært i media flere ganger (husker ikke om det var forbrukerrapporten, puls eller noe lignende) der det iallefall ble sagt at det faktisk ER lov å ta smaksprøver fra druene for at kunden skal kunne vite om de er gode/friske/ferske...Smågodt ble også nevnt, men der ble det definert som tyveri og butikkene taper mange millioner på sånne "småsmakere".

Skrevet

Jeg har sett mange som smaker på druene, men for meg virker det helt feil. Hvis det derimot er satt frem litt frukt i ei skål, så smaker jeg gjerne.

Det er da lov til å smake på smaksprøver? Det gjør jeg gjerne, hvis det er demonstrasjon av noe, selv om jeg ikke alltid kjøper det etterpå. Er det galt?

Skrevet

Jeg har sett mange som smaker på druene, men for meg virker det helt feil. Hvis det derimot er satt frem litt frukt i ei skål, så smaker jeg gjerne.

Det er da lov til å smake på smaksprøver? Det gjør jeg gjerne, hvis det er demonstrasjon av noe, selv om jeg ikke alltid kjøper det etterpå. Er det galt?

Nei, det var ikke det jeg mente altså. Men når det gjald innlegget under her så gjaldt det å putte fingrene ned i godtedisken, ned i kassa med druer etc..

Skrevet

Akkurat druer synes jeg det er greit å smake på før jeg kjøper. Ei drue for å se om det er noe å kjøpe.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å smake på druer før man kjøper dem.....Har til og med hørt at det er helt ok å gjøre. Det finnes vel knapt en frukt som har så forskjellig smak, og man vil jo gjerne vite hva man kjøper, og hva det smaker. De kan være sure, og gode og søte :-)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å smake på druer før man kjøper dem.....Har til og med hørt at det er helt ok å gjøre. Det finnes vel knapt en frukt som har så forskjellig smak, og man vil jo gjerne vite hva man kjøper, og hva det smaker. De kan være sure, og gode og søte :-)

Sånn sett skulle det jo være ok å forsyne seg med epler også, det er jo ikke noe så ergerlig som å kjøpe melne røde epler når man har lyst på harde, saftige..

Gjest en veg fra a til å
Skrevet

Smågodt er smågodt og det vet vi som regel hvordan smaker, så det rører ikke jeg.

Men jeg kan finne på å smake en drue for å kjenne om de er gode. Det kan være svært stor forskjell på det.

Det er lov på Rema1000 iallefall som er den butikke jeg handler mest i.

Det er selvsakt en forskjell i å spise mange og i å smake. Ofte ligger det jo fater også med oppskjært melon, epler etc. De vil jo at kundene skal være fornøyde, så det ser jeg ingen ting galt i.

Har også en mormor til barna mine som kan småsmake litt her og der og fnise av det i front av ungen. Takk og lov så har jeg oppdratt dem slik at de ikke går på limpinnen men heller ser rart på meg.

Gubben spiser en løssjokolade eller to men sier alltid i fra når vi betaler. De kjenner oss så godt av de alltid sier det er helt greit. Har vært min faste butikk i ti år så kanskje det er grunnen :)

Skrevet

Jeg prøvesmaker ikke på druene i butikken, kun dersom det er satt frem smaksprøver, da klarer jeg sjelden å gå forbi om det er frukt. :o)

Skrevet

Druer bruker jeg å prøvesmake, man vet jo aldri hvordan de er... Ofte er de dyre også, iallefall de steinfrie. Derfor smaker jeg for å være sikker på at de er ok.

Skrevet

Druer har veldig forskjellig smak. Noen er IKKE gode. Så der hender det at jeg smaker. Ellers aldri.

Skrevet

Jeg smaker på druer før jeg kjøper dem, og det har da alltid vært lov? Smågodt er ikke lov :)

Skrevet

Litt overrasket over hvor mange som svarer i denne tråden at de prøvesmaker druene uten at det er satt frem smaksprøve! Det har jeg aldri gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...