Gå til innhold

Forskjell på MP3 og MP4-spiller?

Anbefalte innlegg

Gjest sputtnikk
Skrevet

Har mulighet til å få en av disse nokså billig, men aner ikke hvilken jeg skal gå for. Noen som kan forklare forskjellen?

Fortsetter under...

Gjest sputtnikk
Skrevet

MP4 er video + audio mens mp3 bare er lyd.

Men mp4 har og lyd, slik at jeg kan høre musikk?

Gjest AlBundy
Skrevet

Men mp4 har og lyd, slik at jeg kan høre musikk?

Jepp, den støtter Mp3 og masse annet, men greia er at du kan se video i tillegg..,.

Gjest sputtnikk
Skrevet

Jepp, den støtter Mp3 og masse annet, men greia er at du kan se video i tillegg..,.

Takk for info :))

Skrevet

MP4 er video + audio mens mp3 bare er lyd.

?

Jeg har en mp3-spiller som har støtte for bilder og video.

Annonse

spyrothedragon
Skrevet

?

Jeg har en mp3-spiller som har støtte for bilder og video.

MP3 er ett lydformat. har ingenting med video og bilder å gjøre. "mp3spiller" er ett misvisende slangord. kan spilleren din spille av video er det en mp4spiller...........

spyrothedragon
Skrevet

MP3 er ett lydformat. har ingenting med video og bilder å gjøre. "mp3spiller" er ett misvisende slangord. kan spilleren din spille av video er det en mp4spiller...........

ehm, da er det ikke en kun en "mp3-spiller", sa feil :))

Skrevet

ehm, da er det ikke en kun en "mp3-spiller", sa feil :))

Ok, da har jeg vel en mediaspiller, da. :) Men det blir litt feil av AlBundy å si at mp3-spillere ikke kan ta andre format uten å sjekke specsene til den aktuelle spilleren, siden det er det man bruker som betegnelse på de fleste spillerne (min blir også markedsført som en mp3-spiller).

Skrevet

Forskjellen tror jeg er minimal, uten at jeg skal påstå noe skråsikkert. MP4 er ett eget litt sært format. Jeg har hørt det er bedre å se på filmer osv på MP4-spiller, bildekvalitetsmessig. Og at de er bedre å koble til andre ting med, TV - osv.

Du kommer sikkert langt med en MP3-spiller.

Personlig har jeg aldri skjønt noe orker å se video på de små dingsene, man må jo omtrent ha mikroskop for å se noe ;)

Skrevet

Ok, da har jeg vel en mediaspiller, da. :) Men det blir litt feil av AlBundy å si at mp3-spillere ikke kan ta andre format uten å sjekke specsene til den aktuelle spilleren, siden det er det man bruker som betegnelse på de fleste spillerne (min blir også markedsført som en mp3-spiller).

Ipod blir jo også omtalt som en mp3-spiller, men den spiller slett ikke mp3 -filer.

Mp3-spiller er blitt en fellesbetegnelse på små spillere som spiller musikk og viser video.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...