Gå til innhold

Bare suselyd i pc.

Gjest Ungen mangler lyd

Anbefalte innlegg

Gjest Ungen mangler lyd
Skrevet

Har en pc med kun suselyd. Hvis jeg spiller av en cd, hvis jeg prøver en testlyd mm. så kommer det bare suselyd som på en susete radiokanal.

Hva kan dette være?

Det har vært i orden før men maskinen har vært inne til reperasjon hvor både hovedkort, ram og prosessor ble byttet. Kan noe ha skjedd da?

Vet ikke om og hvor lenge lyden har fungert etter reperasjonen da maskinen er ene barnet sitt.

Finner ingen spørsmålstegn på enhetsbehandling, elle lydenhetene fungerer som de skal.

Men mangler det lydkort?

Maskinen er tilkoblet boks og to høytalere, men disse er det ikke råd å putte inn så veldig galt tror jeg. Har brukt disse hele tiden.

Noe som kan hjelpe?

Skrevet

Det første du må slå fast er jo om det er lydkort i PC'en ;)

Kan være de glemte å aktivere det når det nye hovedkortet ble montert, for lydkort pleier å sitte "onboard" som det heter, fastmontert i hovedkortet.

Gjest Ungen mangler lyd
Skrevet

Det første du må slå fast er jo om det er lydkort i PC'en ;)

Kan være de glemte å aktivere det når det nye hovedkortet ble montert, for lydkort pleier å sitte "onboard" som det heter, fastmontert i hovedkortet.

"Kan være de glemte å aktivere det når det nye hovedkortet ble montert, for lydkort pleier å sitte "onboard" som det heter, fastmontert i hovedkortet"

Det var akkurat det jeg tenkte på, at de hadde glemt å sette inn et nytt lydkort. Hovedkortet var nemmelig et annet slag enn det som satt fra før.

Hvor sitter lydkortet da i enhetsbehandlinga? Jeg finner nemmelig ikke noe som kan minne om et lydkort der.....

Og maskinen finner ingen nye ting å innstallere.

Og det er ingen gule spørsmålstegn for ting som ikke virker som det skal i enhetsbehandlinga.....

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Kan være de glemte å aktivere det når det nye hovedkortet ble montert, for lydkort pleier å sitte "onboard" som det heter, fastmontert i hovedkortet"

Det var akkurat det jeg tenkte på, at de hadde glemt å sette inn et nytt lydkort. Hovedkortet var nemmelig et annet slag enn det som satt fra før.

Hvor sitter lydkortet da i enhetsbehandlinga? Jeg finner nemmelig ikke noe som kan minne om et lydkort der.....

Og maskinen finner ingen nye ting å innstallere.

Og det er ingen gule spørsmålstegn for ting som ikke virker som det skal i enhetsbehandlinga.....

Finner du koblinger for koble på høyttalere og mikrofon noe sted da? Hørtes ut på første innlegget ditt som om du hadde fått koblet disse på det du mener er rett sted, og da må der nødvendigvis være et lydkort. Er det "onboard" kan det hende det ikke er aktivert. Ikke at jeg vet hvordan du skal få det til, altså...

Gjest Ungen mangler lyd
Skrevet

Finner du koblinger for koble på høyttalere og mikrofon noe sted da? Hørtes ut på første innlegget ditt som om du hadde fått koblet disse på det du mener er rett sted, og da må der nødvendigvis være et lydkort. Er det "onboard" kan det hende det ikke er aktivert. Ikke at jeg vet hvordan du skal få det til, altså...

Fra høytalerne så går det koblinger med fargene blå og grønn. Disse går inn i hullene bak med samme farge.

Har prøvd bare skjerm også, med høytalerne der men det er samme susinga.

Det er nesten ikke sus og så suser det veldig som en uinnstillt radiokanal når jeg trykker på knapper for lyd (som for eks. en testlyd) Så noe skjer, conection er der, men ikke lyden liksom

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fra høytalerne så går det koblinger med fargene blå og grønn. Disse går inn i hullene bak med samme farge.

Har prøvd bare skjerm også, med høytalerne der men det er samme susinga.

Det er nesten ikke sus og så suser det veldig som en uinnstillt radiokanal når jeg trykker på knapper for lyd (som for eks. en testlyd) Så noe skjer, conection er der, men ikke lyden liksom

''Fra høytalerne så går det koblinger med fargene blå og grønn. Disse går inn i hullene bak med samme farge.''

Men da _er_ i alle fall lydkortet der, så da er det sikkert noe med innstillingene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...