Gjest matbudsjett Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 jeg bruker ca 80 kroner dagen på mat hver dag, og jeg er singel. Føler at det går mye penger til dette. Hva med dere? 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Har ikke ført budsjett siden studietida, men da brukte jeg og samboer 2500 i mnd. Vi bruker sikkert litt mer nå. Det er nok dyrere å være singel, hvis du kjøper endel ferdigmat, spiser ute og sånt. Blir fort til at man må kaste mer mat vis man lager selv. 0 Siter
Gjest Helene Harefrøken Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Alene med stor unger.Matbudsjettet vårt er på 3500kr pr mnd.Hender det sprekker litt.Men bruker altså ca 120kr pr dag.Da lever vi helt greitt. 0 Siter
Gjest 353445646 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Er du student ? Hva med å flytte inn sammen med en studievenn eller noe, dele på utgiftene. Vet ikke hvor mye jeg bruker på mat hver dag, ingen ringeste anelse. Sikkert mye. 0 Siter
Orio Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Hva slags mat pleier du å spise? Og hvor ofte handler du? Det kan lønne seg å handle sjeldnere, og å planlegge menyen for en uke av gangen, så du ikke trenger å kaste så mye. 0 Siter
Gjest matbudsjett Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Hva slags mat pleier du å spise? Og hvor ofte handler du? Det kan lønne seg å handle sjeldnere, og å planlegge menyen for en uke av gangen, så du ikke trenger å kaste så mye. jeg kaster ingenting. jeg spiser opp alt jeg kjøper og lager. Hvorfor skal man kaste maten? 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 jeg kaster ingenting. jeg spiser opp alt jeg kjøper og lager. Hvorfor skal man kaste maten? fordi det er mugg på den, eller at den er gått ut på dato? 0 Siter
Gjest matbudsjett Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 fordi det er mugg på den, eller at den er gått ut på dato? Hos meg så blir det spist opp før det går ut på dato, så det slipper jeg. Jeg spiser så mye hele tida, er alltid sulten. blir mye utgifter av det. 0 Siter
Orio Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 jeg kaster ingenting. jeg spiser opp alt jeg kjøper og lager. Hvorfor skal man kaste maten? Fordi den blir gammel og dårlig før du rekker å spise den. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 80 kroner dagen høres ikkje så mye ut. Hva med fks. brus/øl, toalettartikler, shampo, snop/chips, vaskepulver, aviser, lyspærer, stearinlys, barbersaker o.l. er det innkludert i de 80 kronene eller? 0 Siter
Gjest matbudsjett Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 80 kroner dagen høres ikkje så mye ut. Hva med fks. brus/øl, toalettartikler, shampo, snop/chips, vaskepulver, aviser, lyspærer, stearinlys, barbersaker o.l. er det innkludert i de 80 kronene eller? ja, det er stort sett inkludert. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Så lenge de 80 kronene dekker det meste av husholdningsartikler også så syntes eg du er flink, og lever billig. Det blir jo ikkje mer enn ca.2400.- pr.mnd. Eg har levd med "trang" økonomi i mange år, men har strevd kraftig med å komme ned på ca. 100.- dagen, altså ca. 3000.- pr.mnd. totalt i husholdningsartikler, ca. 120.- dagen syntes eg ideelt da er det til og med rom for både dessert og yoghurt innimellom. Nå har eg heldigvis en noe romsligere økonomi...puh! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.