Gjest deriksson Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 Jeg sluttet å røyke for ca 5 år siden og tok opp jevnlig trening etter flere år med relativ lav aktivitet. Jeg har imidlertid fortsatt med nikotintyggegummi - ca. 15 x 2mg pr. dag. Etter hvert har treningen tatt av litt, og jeg trener i dag 12-16 timer pr. uke sykling i sommerhalvåret. I vinterhalvåret trener jeg nå ca. 9-12 timer pr. uke på langrenn, spinning, sykling på rulle og styrke fordelt på 5 dager i uka. Treningsopplegget baserer seg på program i regi av sykkelklubb og er bl.a. basert på maks O2 og lactat-terskel tester. Terskel-pulsen og sykkelspesifikk styrke ligger på et akseptabelt nivå slik jeg ser det, mens maks. O2-opptak, 53,5 ml / kg min er helt skrekkelig sett i forhold til de jeg sammenligner meg med. Jeg er forøvrig 38 år, 1,84 høy og veier 77 kg (BMI-indeks 22,75). Mitt spørsmål er i hvilken grad mitt forbruk av nikotintyggegummi kan påvirke det lave O2-opptaket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Hei, jeg vil anta at det innvirker i svært liten grad. Jeg vet ikke om nikotin hemmer oksygenopptaket i det hele tatt. Mulig at sigarettrøykens tjære og andre giftstoffer har negativ innvirkning på lungekapasiteten. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.